بسم الله الرحمن الرحیم-حقوق حیوانات- بخش دوم-درقران – ایه است که زمانی لشگر حضرت سلیمان سلام الله علیه ازشهرخارج میشد – وارد بیابان شد- مورچه ها- درحال عبور به خط بودن-فرمانده انها- ندا  داد که لشگر حضرت سلیمان سلام الله علیه برگردید درحال امدن هستند-برگردیدبه لانه که اینها بیشعور هستند؟؟!! حضرت سلیمان سلام الله علیه ندای ان مورچه شنید واز این جمله انهابی شعور هستند خندید- وفرمام ایست دادتا مورچهبه لانه باز گردند- ارتکازی- که جناب ملاصدرا رحمت الله علیه میفرماید انسان وجن بر خلاف خصوصیات فرشته هستند- فرشته خلق الساعه  هستندیعنی همه چیز ان  به صورت انی بدست می اید- یعنی فوری خلق میشوند وفوری همه علومی که بایدبدانند-انا میفهمند به معنائی تکامل ندارند ولی مداوم دستورات به انها میرسد که قبلا کلیه انها را درک کرده بودند- انسان وجن بر خلاف فرشته هستندبه صورت بطئی یعنی تدریجی هستی انها  پیشرفت میکند- وتوقفی درتکامل ندارد اگر درتکامل توقف کنند سقوط میکنند  روح مانند سنگ مرده یشود- تکامل درجسم باعث بسط در روح میشود- درروح دونظراست که روح مانندجسم ترکیبات اش تغیر نمی کند- روح بسیط است بهمعنای واقعی ترکیبات ندارد انرابرا قریب به ذهن گفته میشودمثال میزنندمانند کشی تاحدنهایت کشیده شده است واگر کسی بخواهد- کش بیشتر کشیده شود کش دیگری  را فراهم کند بهاینمعنای روح تکامل یافته دیگری به انسان میدهند ولی انسان انرا درک نمیکند که عضو شده است ونظر دوم که دانشمندان اخیراسلامی به ان معتقد هستندروح مانند فایل فشرده که یک فیلم را ده ظرف ده دقیقه درخود جای میدهد وزمانی که باز میشود مثلا دوساعت است روح قابل باز شدن است- ماننداب که حرارات ببیند بخار میشود وفضای خانه را دربر میگیرد وحدی هم درباز شدن ندارد ولی شرطا ش جوهرمادی تکامل پیدا کند-که به ان حضرت ملاصدرا- حرکت جوهری ویا میتوان گفت تکامل  جوهری- که ایشان انراز امام صادق علیه السلام گرفته است- دراین مورددونظراست بعضی ها معتقد هستند که درقیامت ومحشر- تکامل  جوهری رخ میدهد خلق الساعه ولی ایشان معتقداست بصورت یک جریان دارد رخ میدهد درقایمت همان جریان درحال رخ دادن است وفقط سرعت اش بیشتراست- جناب ابوحنیفه- خدمت امام صادق علیه السلام رسید وگفت انسان که فوت میکند وارد جسم برزخی میشود که تکامل یافته تراز  جسم مادی است چرا درقیامت ان جسم برزخی را رها میکند وارد جسم مادی میشود- امام صادق علیه السلام فرمودندقران میفرماید چشم مومنین دربهشت مانندحدید اهن است-= البته شخصا معتقدهستم جسم برزخی را ازدست نمیدهد ان جسم مداوم درحال تکامل است ولی جسم مادی تکامل اش بیشتراست مانندماشین دوگانه سوز روح ازهردو سود میگیرد مثلامیوجات برای هردوجسم استدر وز قیامت بهشت درمنتهای علیه کهکشان اینجهان مادی است چقدرفاصله داردمشخص نیست جهنم یک کره عظیم یا یک منظومه  عظیم ویا یک کهکشان عظیم است- این جهنم را به زمین وصل میکنند افاردی هستند برق اسا به بهشت میرونند که طبق قانون انیشتین بایدتبدیل به نور شوند ولی ان جسم فوق این مسائل است لفرادی که وارد جهنم شدند از این کره زمین جدا میشوند وبه سمت منتهی الیه کهکشان این کره زمین مخالف جهت بهشد میرونند- واین زمیا مرکرز افرادی حاص هستند که یا مثبت ومنفی انان جمع عدای ان صفراست ویا عرفا که میال هستند فقط ذراین حاک خالی خداوندمنان را عبادت کنند وچهارده معصوم علیهم السلام مدتی درهمین سرزمنی هستند وبعدبه دخواست حضرت فاطمه سلام الله علیها همه افراد ان به بهشت میروند- حال قران میفرمیاد بهشتیان جهنمیان را در دوقدمی خود میبینند وجهنمیان هم همین طور صدای هم را میشوند ولی صدای وحشتناک جهنم رابسیارخفیف میفهمند- پس جسم تکامل عجیب ی پیدا کرده است- یا حدیث است که یک عالم به خاطریک گناه- یک صدهاهزار سال درمحشرهست وگریان است واز چشمان او  رودخانه بزرگی جاری است پس چشم تکامل یافته است اگر قرار روح برق اسا تکامل پیدا کند یک صدهزارسال نیازنداشت برق اسادرست میشد انسان بیادقدرتوبه  وزود پاکشدن درجواتی وکمی مشکل شدن درپیری را قدربداند حال اشکالاتی گرفتند که ایشان جواب داد است-حضرت سلیمان علیه السلام- پرندگان مشاور ایشان هستند ویا مامورین ایشان هستند حضرت داوود علیه السلام به یک دهکده صنعتی که ذوب اهن میکردند برای سرکشی وارد میشد که این دهکده درجوار یککوه بلند بوده است کوه بلافاصله-خیرمقدم وسلام میگفته است وایشان مناجاد ودعا وسپس الهی را به شعر میگفته است-کوه انرادرطول وامتدادخود –اکوه وپخش میگرده است- وتمام پرندگان وحتی پروانه ها به سمت ایشان جذب میشدند ودرمقابل ایشان دراسمان بودند- حضرت محمد صلواته الله علیه والسلم- میفرماید به صورت اسب- که جزو حیوانات مغرور به خوداست وازانسان میترسد سیلی به صورت اونزنید چون بیشترین درد را صورت احساس میکند واسب تحقیر میشود وشمارا لعن میکندولعن اوچون معصوم است  موردتایئد الهی واقع میشود با حیوانات با یدمطابق دستور الهی عمل شودتقریبا مانندتوجه افراد به بچه ها استاما گوشت خواری ضد اخلاق نیست اگر چنین بودخداوندمنان موجودات گوشتخوار بوجود نمیاورد زیرا حیوانات دارای یک سری الگوها هستندکه مثلا گربه دارای چهارده الگو هست چسم انسان هم دارای الگو است ولی روح حیوان هم دارای الگو است – دانشمندان غرب قبلا تصور میکردند که انسان مانندحیوانات- است بعنوان مثال گربه زمانی که –گرسنه - میشود یک فرکانس خاصی به مغز میدهد- مغز یک سری هومون وتحریکات خاصی به گربه میدهد- حال اگر گربه را سیری کنید وسپس ان فرکانس رابه مغز گربه بدهید –گربهدوباره احساس گرسنگی میکند ولی درانسان چنین نیست فرکانس بدهید هیچ اتفاقی نمی افتد- مثلا سوزنی به دست خودبزنید اعصاب فرکانسی به مغز میفرستند ومغز دستور عقب نشینی دست رامیدهد ولی همان فرکانس را به مغربدهیم هیچ اثری ندارد- احساس وتفکر گربه به زمان حال برمیگیرد-که الگو چه چیزی از اومیخواهد-ولی میتوان الگوی حیوانرا تاحدی تغیرداد- مثلا درهند برای تحقیق بروی فیل ها امدند یک چادرهای ببا اطراف باز درست کردن ودران  واطراف دوربین کار گذاشتند که فیل ها درگرما مباران فقطدوفیل بچه میتوانست دریک از چادرها جای بگیرد ویکی هم برای بزرگ ها- ان محل محل احتماع فیل ها بود بچه فیل مقداری با گروه فیل ها از درختان غذا میخورد بهمحض انکه کمی داغ میشد بلافاصله به چادر میامد ومدتها- استراحت میکرد ودیگرفیل ها ایشان صدا میکردندچون میخواستند حرکت کنند وایشان نمیرفت وبعداز مدتی میرقت وزود باز میگشت ومتوجه شدن وزنش دارد کم میشود واختلال در حرکت فیلها  بوجوداورده است ان چادرا جمع کردن-ادامهدارد