بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-خانمی دانشمند ایرانی مقیم کانادا- فرمودند من دراوائل انقلاب مبتکر نهضت مثلا ازادی زن درایران بودم- وناچار شدم به غرب بیایم وکتب زیادی نوشتم منجمله قبلا مدرنیزم بودم وحال پسامدرنیزم هستم-من که از انگلستان بودم گاهی در مجلس های فامیلی وبعضی دوستان شرکت میکردم دم از اسلام میزدموبعضی نکات که غرب کار جالبی کرده بیان میکردم یک روز یکی ازانان فرمودند مثل اینکه شما از انگلستان چیزی نفهمیدید- ما که متوجه نشدیممن شمم بکارافتاد- استادی از افرانسه امد لبتاس بسیارمعمولی بود و.سفتسخت سویالیسم که نزدیک کمونیست ولی بیرون ابراز نمیکرد بعداز مدتی پیپ سرکلاس شروع کرد به کشیدند بعداز مدتی یک کت چهارخانه با خطوط قهوهای  ویگ شال گردن شیک فرانسوی دور گردن وشلوار طوسی ومداوم بقول فرانسویان جمله میفرمود وترجمه میکرد برای انکه ملت بفهمند ایشان درخارج واقعا بوده است ودرک کرده است کل اقایان کتاب خارجی درس میدادند ومیگفتنداصطلاحات انرا تحقیق کنید ومادسعی میکردیم ومیفرمودند این چرت .پرت چیست است برای انکه نکته بفهمید من بایدیک کتاب قطور درباره دکتر دهقان بنویسیم نابغه ای دردنیت دوهزارسال دیگرذربج.ود نمیاید شرح مفصلی دارد شاگرداول ایراندر کلاس ششم علمی سابق بوده است دران زمان انکگگلیسی وعربی بهتراز خودشان صحبت میکرده است بعداز احراراین مقام یک دانشگاه مسحیی لبنان- یک بورس به ایران میدهد- که درهر رشته ای کهخواست ایشان تحصیل کند وان بورس به ایشان بعنوان هدیه میدهند- این دانشگاه بسیارسفت وسخت بوده است حتی کلاس اول لیسان دکتری چندسال تجربه تحقیقاتی زاید داشته باشدانتخاب میکرده است واز کلیه اساتیدغرب استفاده میکرده استسالدوم ه ایشتان میگویند به اساتیدما ودانشجویان مادرس فارسی وعربی بدهید- به انگیسی وعربی  وایشان علاقمند به درس تاریخ بوده است ظرف مدت کوتاهی تمام نقشه شهربیروت ولبنانیدمیکرفته است که مرجع پاسخگوئی بوده است استادتاریخ ایشان یک استاداز دانشگاه لندن وبوده استوتحقیق میکرده است که تمدن انگلستان چه تاثیری بربیروت ولبنان گذاشته اس ومتقابلا لبنان چه تاثیربرانگلستان گذاشته است دکتر دهقان مقالا زیاد ی بعربی به نفع تمدن ایران درمنطقه مینویسد- بامخالف سفارت ایشان روبرو میشود که اینکاراحمقانه است واین استادمیفرماید درکارمن شریک شو وبرا یمن تحقیق کن ومقالات شمارامن چاپ میکنم وتحقیقات ایشان بسیارمواقع برضد اندیشه ایشان بوده است- چالش درگیر میشود یک بازرس علمی از دانشگاه لندن می اید وقض1اوت میکند وحق را به ایشان میدهد ودروزنامه لبنان چاپ میشود ورقابتی شدی دبه روزنامه لبنان برای استخدام ایشان درگیر میشود که ایشان قبول نمیکندووبورسفوق لیسانس دانشگاه لندن به ایشان داده میشود-ان زمان بیشتر ثروتمندان درشیرازعلم طب سنتی رابلد بودن من جمله پدرایشان وبه ایشان میگوید شما دواهای انگلیس ی برا یچه مرضی با چه نشانه بکار میبرید تحقیق کن وبرا من بفرست ایشان به بخش پزشکی میگوید که امکان دارد دربعضی رشته های پزشکی من شرکت کنم نافرمان پدر بخوبی درک کنم- ریش دانشکده میگوید شمابیخودبه تاریخ رفتید پزشکی برای شما بخوردن استشما ازفردا دانشجوی سال اول پزشکی هستند ایشان ظرف مدت کوتاهی تمام اضطلاحات پزشکی حفظ میکند- یک اطاق میدهند وبایک منشی که تمام اضطلاحات پزشکی برای ایشان فراهم کندماهی یک پوندونیمتمام اساتید برای پیدا کردن معنای اضطلاحات غیرتخصصی خودشان درپزشکیه به ایشان مراجعه میکردند وبعدا تمام اصطلاحات علیم درهر رشتهای-من با ایشان درس- امریکا وکانادا داشتم وتنها دانشجویان ایشان بودم-هردفعه یک کتاب قطور از کانادا می اوردیکدفعه از کبک بودبخش فرانسوی نشین کانادا فصلی باز میکرد  تاریخ یک ایالت بود به انگلسی میخواند وبه من میگفت این اضطلاحات پیدا کن ومن سعی میکردم وایشان میگفت اینها چرت وپرت است ومعنای انهای این است به یک دهکده رسیدم که اهالی ان دهکدهیک سیوی  سیلندری کوچی ساخته بودند که گندم دران نگه میداشت- فرمودند ایران همگی از حالا شروع به تحقیق کنندپنجاه سال دیگر میتوانند انرابسازنند- الیاژ سیلند باین کرد ومن تحقیق کردم فرمودندغلط است شرح علمی دقیق داد  وایشان گفت از رشته مهندسی کن اگپربلدبودند وپانصدهزارپوند درحساب دانشگاه لندن دارم چک میدهم بروند بگیرنند درتمام زمینه ها اصطالحات عمقی بلد بود وایشان کتاب خواند که فرمود مافیای- پدر سوخته کانادا فرموده است جلی این کاربگیرید که بضرر سیلوساز ی ما است- وانگلیسی ازایشان خواستند که طرحی دهد که رضا شاه را ازگوربیرون بیاورند وبه قدرت برساند وایشان در دلشان گفته است من ازشمارندتر هستند یک سری اراجیف بافتم که دیگرتاریخ ورق خورده است- درست میگوید دریک مقاله مال خبر گذاری شین هوایک محقق چینی گفته است بین جهان سوم وامریکا درفرهنگ شش وجه اختلاف است درامریکا مردم بدنبال کرامت شخصی هستند- امنیت شغلی ومطابق میبل خود هستند وغیره ودرجهان سوم این حرف هامعنی ندارد فقط مسکن و شغل وپول همه چیز را فدای ان میکنند اتفاقا اقای ترامپ اشتباه بزرگی کرد کخ به اقتصا دچین ضربه خورده  است مردم بدنبال حقوق بشرنیستند بدنبال ان هستند که از فقرنجات پیدا کنند وبه سمت حکومت خود متمایل میشوند واز فرهنگ غربی کنار میکشند-ادامه دارد