بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-دیروز  بدنبال شناختی از استاد فهیم- وملا جناب اقای دکتر پرویز زرشناس  رحمته الله علیه درتلویزیون-مشاهده کردم خیلی مایل بودم ایشان را درسلک طلبه ببینم- وکتب ایشان ومقالات ایشان  رامطالعه کنم قبلا سپاه- یک کتاب فروشی داشت که اکنون هم دارد-بنام مطهری  ودو سه تا سی دی فروشی مذهبی- که یکی از انها کنار سپاه مقابل کتابخانه است دران قبل غلغله بودنیم ساعتی طول میکشید تا جواب فرد را بدهند- امروز از ان سیدی فروشی بخش ناچیزاش  سی دی است وبخش دیگران لباس وعطر وغیره است  ومتولی سیدی  فروشنده است که میفرماید جناب چه کمکی میتوان بکنم وتعدادخرید کتاب مذهبی افول پیدا  کرده است-کتابخانه های دیگرهم که زدند به رومان انهم رمان ترجمه واز افتخارات انهاسیدی وکتب مذهبی نیمی اورند- من برای خریدن یک کتابجناب دکتر توی گرما حرکت کردم درکل وجودنداشت حنی درکتابخانه جناب عظمت مطهری رحمت الله علیه به کتابخانه معروف سردن – سرچ کردن نبود سری به کتابخانه زدم  یک رمان انگلیسی ترجمه شدهکه نویسنده انگلیسی است نمیدانم چه ویروسی درمن رفته است وسط کتاب راخواندم غربی هنرشاندرشهر وتفسیرجوشن کبیروارخصوصیات فرد استنوشته است این فرد فلان- مزخرف میگوید وچنین است- چندش شدکتاب روی زمین گذاشتم- برای فروش وبازار گرمی از این روش سو استفاده میکنند- فرض کنید یک فردی برای خود بزرگ کردن به یک عظمت الهی بگوید مقداری هم ننرولوس  تشریف داشتندویا کمی هم غلو واب وتاب به سبک اتیالیائی میدادند- شما درغرب جوانی لوس وننر باشد پیدانمیکنید درایران هم بعضی دختر خانم ها را میگفتند لوس هستند که خوب وبد برا ی مادربزرگ خودرا لوس میکرد من بچه پسرننر ندیدم-بله درغرب فرموسنری احمق است ولی مرذدم انچه فکر میکنندبیان میکنند که دلائل خاص دارد- لوس وننر تنها به اقای ترامپ کمی برازنده است-همه اش تخیل است-من قبلا روزی پنجاه هزارتومان کتاب میخریدم وبارها قول دادم تا نخوانم نخرم وبه علت خواص خاصی کم شده استخلاصه من سر زدم به کتابخانهحضرت مطهری علیه السلام وتین کتب رتهم نداشت-دوستی دراین کتابخاه پیدا کردم که کتاب شناس واقعی است وایشان به من تلفن کتابخانه دادکه من زنگ بزنم وچناچه وجود داشت من بروم وبعضی مواقه درته انبار برا ی پیا مرکرد که الحمدالله از نشرروغن درامان بود است-برق گویا رفته بود- من وارد کتابخانه شدم کمی تاریک بود زیر دودست ایشان میله های خاص است- گفتم تصادف کردی گفت نه نایلون کشیدم- من معنارا نفهمیدم ناگهان پارا دیدم از زنوا به پاین قطعه شده بود فرمودند-که مگر شمانمیدانستید من جنگ  خرمشهر پای من قطع شدم- خواستم بگویم مارسیاه میکنی تا پارسال پای شمادرست بود رفیقاش فرمودند برای حرم رفته بود- عجب این افتخار دارد یت شرمندگی دارد؟؟ عجب دورانی شده است گفتم چند مصافحه طلبکارم اولی اش الان- وفرمودند ان کتابرا ما نداریم- به سیدی فروشی داخل رفتم قبلا بسیارمجهز بود حال هم ایشان زده به رمان- رفتم سیدی فروشی ماقبل  که عظیم بود که شرح دادم چگونه بود درانجا کتاب  های کوچک جیبی  از استادمعزز ودلسوخته جوانان جناب حجت اسلام اقای عیرضا پناهیان بود من همیشه بخشی از خرید کتاب هایم کتاب هادی است چندبار چاپ شده است-مثلا- کتاب تقوا- حکمت- اخلاص وتزکیه است ویک سیدی معمار انقلاب رحمته الله علیه ویک سیدی از رهبرمعزز انر ا دیشت دیدم بهتراز ان مامتیوانیم کار کینم  درهمه موارد از غرب وشرق الهام میگیرم بجز درمسائل اسلامی -؟؟_درایستگاه- وکتاب تقوا رااز تزکییه شروع به خواندن کردم خط 78 از خبان زند نزدیم سیدی فروشی تا سرکوچه میرفت  صفحه اول ودوم الهمات زیادی به من داد نیم ساعت نشستم تا خط یک امد از راننده سئوال کردم خط 78 می اید فرمودند برچیده شد- این خواست الهی بود که من انرا بخوانم-چون درقنوت ری ردنی علم وایمانا وعمل صالح وعاقبت بالخیر وغیره کمکم نتجه اش از درون قطرسیاهی بیرون میزند-شما درخیابان نفس از طریق حسن بودن اجازه شما جمع اوری اطلاعات- وتاثیرات اش را میگذارد ولی تجزیه وتحلیل این اطلاعات وارزش گذاری  بایدبه عقل فشاربیاورید وپربار کردن عقل کاری اسان نیست اینجا است  تزکیه لازم است دانشمندان غرب میفرماید اول بیطرف شدن بیان میکننداین اصطلاح فاصله گرفتن از تاثیران  است وسپس معیارعقلانی که بدست امده است وارد وبیان میکند از مذهب قوی تراست- ولی مذهب میفرماید این اطلاعات یانور بهشتی دارد ویا اتش جهنمی دارد صبر کن تامشخص شود چناچه مشخص شد حرس کن- زکات از ریشه همین تزکیه است راه عملی حرس کردن زکات دادن است زمانی پول بسیار لذت بخش شد زکات بده تا شیرینی  اش کم شود یعنی ضدان عمل کن  تا به تعادل ونورانیت برسی- یک روش اش استفاده از روش روزه است- که جناب استاد انرا کشف کرده است-ادامه دارد