بسم الله الرحمن الرحیم- ایا ما میتوانیم احادیث صحیح داشته باشیم-ایا پیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم رامیشود بخوبی شناخت-؟؟نظریات شخصی است-در سوره واقعه میفرماید-ثلته من الاولین- وقلیل من الاخرین- مبدا زمان نسبت به زمان  صدر اسلام گرفته شده است- که درقبل ثلته- چند نظر داده شده است یک عده ای سی درصد ویک عده –چهارده تا پانزده درصد ولی مشهور کنتر از دهدرصد که بیشتر هفت درصد است که به نظر میرسید- همین اخری درست است- اینها اهل بهشت هستند- ودربعداز  اسلام قلیلی از افرادتا ظهور حضرت مهدی علیه السلام اهل بهشت هستند ومیزان قلیل مشخص نشده استپس تعدادی از افراد هستند مانند یاران امام حسین علیه السلام – تابعیت محض وعشق علاقه شدید به امام علیه السلام دارند وبهتربگویئم به چهارده معصوم دارند- خداوندمنان به شیطان فرمودند تو برکسانی  سلطه داری که منراقبول ندارند وکساینی درصراط المستقیم هستند تو سلطه نداری- شیطان هم انرا تائید کرد-که من هرکس را  در راه مستقیم نیست جهنمی میکنم- بدین نحونیست شیطان بتواند همه را جهنمی کند وراه مستقیم را کسی پیدا نکند- قدرت وعلم الهی بی نهایت است هدایت الهی برای خداوندمنان اسان مخصوا شخصت هائی که حتی فرشتگان ازدرک انها عاجز هستند- درحدیثی است- که امام زمان علیه السلام وقتیکه ظهور میکنند علمی که ظاهر میشود  بیست وپنج برابر علم قبلی انسانها است تازه امام غلط انهارامیگیرد وچقدر میماند معلومنیست ودرحدیثی دیگری  پنچاه مرتبه- حضرت استاد معزز عظمت ایت الله زبرجد  رحمت الهعلیه میفرمودند این اختلاف بعلت میزان درک افراد است که پنچامرتبه اگرقبلا گفته میشد تصور میکردند غلط است ظرفیت درک محدودبوده است اما رواتی از پیامبر کرم صلواته الله علیه واله والسلم- درباره علم امام زمان علیه السلام است که تصور میکنم به حضرت سلمان رحمت الله علیه فرمودند که میز ان علمی که ان عظمت سلاماالله علیه اشکار میکند نسبتبه علم قبلی مانند  اب دریا درکف دست نسبت به اقیانوس وعلمی که خود میداند نسبت به علمی که ظاهر میکند باز همان نسبت است  وتمام ائمه اطهارعلیم سلام الله علیهم اجمعین چنین بودند چون اسلام  بهمراتب جلوتر از اندیشه انسان است ونمیتواندانرا هضم کنند دلیل عقب ماندگی میدهند وسعی میکردند اسلام را بااستنباط عقلی خود به روز کنند-  جناب استادمعزز حضرت ایت الله زبرجدسلام الله علیه میفرمودند شیعیان ناب همیشه خودرا به مرکز سکونت امام علیه السلام میرساندودرانجا تربیت میشدند وچن یاران امامحسین علیه السلام برای حفظ اسلام حاضربه هر رنج وسختی بودند- من حدیثی نقل کنم شخصی خدمت امام صادق علیه السلام رسید وگفت من هرچه میکنم خانم من به خدمت شما نمی اید- ایا اجازه میدهید اورا طلاق بدهم ویاتبعید کنیم ویا حتی بکشم- امام علیه السلام فرمودند ایشان که نمیخواهد بیاید به فلان علت است اینجمله شما بگوئید باسر میدود- ایشان به منزل رفت وذکر نکرد این جمله مال امام صادق علیه السلام است خانم اش وقتی شنید  -گفت این راز چه کسی شنیدی وغش کرد- ایشان خان را بههوش اورد وگفت از امام صادق علیه السلام باز خانم غش کرد وسپس به هوش امد ولباسخودرا عوض کرد وسرا سیمه به منزل ان امام صادق علیه السلام رفت وامام علیه السلام به شوهرایشان گفت دیگرباایشان مثلا کاری خشن نداشته باشید-ادامه دارد