بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-مدتها یادشخصیت بسیارجالب مرحوم شیخی  رحمت الله علیهمیافتم بدون دلیل نیست- ثیاداستاد مهز جناب دکترصدر درفوق لیسانس مدیرت فرمودند درانگلستان که ایشان تحصیل کرده بود هر خوابی مدیران میبینند علت دارد وخود ایشان درتهران  تعبیر خواب انها میکرد که ان افراد تعجب میکردند مثلا کسی صورت گربه چاق وبراق نگاه کند- جاه طلب است- جناب شیخی  رحمت الله  قدی بلند  چشمانی تیز ونافذ  صورتی کشیده  وبسیارجدی وبسیارکم میخندید- ویک ژست جالب مدیرتی  داشت ایشان قبلا درس حوزه ای خوانده بود وبعداز لباس بیرون امد وبدنبال معاش گشت ومدتی در امر ساختمان بود وبعد یکی از کار های ایشان ممعاملات املاک داشت دفتری دار اول خیابان برق از سمت کارخانه برق داشت شخصتی عجیب بو اگر میگفت این خانه صدتومان میارزید نه مشتری چانه میزند ونه فروشنده- واگلخانه بدرد ان فرد نمی خورد-هرکس انرا  اجرا نمیکرد ومیگفت خودات برو عمل کن- دراوازندگانی زناشوئی خواستیم منزلی بخریم-مدتها  برای مامناسب پیدا کردهبود تا ایشان مناسب پیدا کرد- درحد معمول پول میگرفت ولی هرچه دادند نمیشمارد وقبول میکرد ما سه ماه طول کیشید تاپول ایشان راتهیه کردیم وایشاننمیپذیرفت که شایدما نیازمند باشیم ودرب صندوق را  باز کرد ودرحدود پنجا ه میلیون- پول انجا بود- وبزرورنبه میکینم گرفت  دعائی رویان خواند وانرادرکشو گذاشت بعداغ مادربچه ها گفت اگر میدانستم کمتر میدادم- ایشان جرو انجمن حجتیه بود ویک صندوق کمک به حجتیه هم داشت-من زمانیکه در  مغازه بودم فردی امد ویک سئوال از بهائیت کرد وپرسید جواب اش چیست کمی به اوخیره شد وجوابی داد ورفت شاگرداش هرکه بود یکجوانی تازه دیپلم گرفته بود بنظرمیرسید- ایشانگفت متوجه شدی  این سئوال خودبهایت به این فراد یادداده است- سئوال تحریکی وانتیریکی-ما یک اشکال گرفتیم امده است درک اشکال کند یک داستان برای ان تهیه میکنند وتغیراتی ایجاد میکنند شاگرد فرمودند چه فایده ای دارد ایشان گفت انها تصور میکنند مادیگر دست روی دست میاندازیم- انها هم بهنتجه ای میخواهند میرسند  نه ما دوباره اندیشه میکنم وجواب انها پنبه-میکینم- برای من این مطلب بسیارسخت بود-مگر مذهب بچه بازی است یت بازی موش وگربه است- خلاصه انسان عقل دارد این چه بازی است یادم امد دربیرستان شاپور سابق که بعدا دبیرستان ابوذر شد حال پارک ابوذر است یک همشاگردی  داشتم ایشان  پدر ومادر درکویت مغازه داشتند ایشان هم درایران بدنیا امد ولی درکویت مدتها زندگان کرد پدرفوت کرد ومادرمتوجه شد تنها است ومغازه رافروخت به شیراز امد وعموهایب ایشان بعضی ها درکویت بودند وتابستان ایشان رادعوت میکردندبه کویت برود تاحدی به عربی مسلط بود-من وایشان ویک همشاگردی دیگر- بدعوت یک همشاگردی بهائی  که برای ما وقت از چهرنگارملعون بزرگترین مبلغ بهائیت دراستان فارس رفتیم خانه قدیمیبود جای یک  شومینه بسیاربزرگ داشت بالای ان یک طاقچه طولانی بود- بنظر حقیر  کتابهای بهایت را جزجز کرده بود درحد کوچکتر کتاب های جیبی باحجم کم اینهارا بغل دست هم چیده بود- فقط چهار کتاب تاحدی قطور وبلند داشت- ایشان همین نکته گفت شمامداوم تغیر مطلب میدهید- ایشان فرمودندبله اینطور است درهمه علوم بشری هیمطور است  علمای شماه احکام راتغیر میدهد تفسیر تغیر میدهند درک بشری ازدین  ودرتمام علوم بشری چنین است میخواهدی کی از این کتب من بیرون بیاروم وتفسیر یک حکم ببینید  چقدر امروزه عوض شده است خلاص  من اشاره کردم بروی اصول دین  تکیه کنیم وایشا معتقدبود برتفسیر معاد وظهور حضرت مهدی علیه السلام تکیه کند وایشان فرمودن بین شما اختلاف است وشمامقدماتی از بهاهیت نمیدانید باید چندچندجزو مطالعه کنید ومن رفع اشکال کنم- ما بیرون امدیم-دیگر من متوجه شدم فقط عد های بسیارکمی از بهائیت بخصو انهائی که تحصیلات عالیه دارند کاری بتبلیغ ندارند درحقیقت سکولار هستند ولی با اظهار بهئیت  منافع انها دوبرابر میشود رندان اساس میکده را زیبا نهادهاند-در مطالعه حدیث – میفرمیاد رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم برسر جهنم ایستاد انجا که ابوجهل ملعون قراردارد سایه مبارکش  اتش جهنم-ار-  خاموش کرد- وفرمودند ابوجهل شهادتین رابگو  من دست تورا میگیرم- و- بهشت میبرم ابوجهل گفت بهشتی کهتو دران باشی من هرگز نمیایم تو باید درجهنم باشی تامن ببهشت بروم بروکنار من اتش رابر بهشت باتو ترجیح میدهم-؟؟ یکی دیگر به خداوندمنان گفت من متنبه شدم خداوندمنان فرمود یکی از پیروان خود  هم مسلمان کن یکی را انتخاب گفت وجریان را گفت  انمردجواب داد منتصور میکردم توادم عاقلی  هستی – توبیادبخداوندمنان بگوئی ما عاقل هسیتم وانچه میگویئم براساس عقل است اگردوست ندار ی مارابجهنم بفرست- نفر سوم باز میگیود من درست دین بمن نرسید- یکبار دیگر من را ازمایش کنید هم جا تبدیل به یک شهربزگ میشود ملائکه نقش انسان باز یمکینند اول  ایشان از مذهب دفاع میکند ولی بعدتصور میکند خواب وخیال بوده است شروع به جنایت میکند- حال انسان بیادزیادتجربه دااشته باشد وبخصصو درسمائل ازطریق وحی  عقل خودرا کامل کندوگرنه فریب میخورد وزمانی اگاه میشود عمری ببطالت گزرانده است-