بسم الله الرحمن الرحیم نظریات شخصی است-درنزد برادران اهل سنت—ثقلین  به معنای قران وسنت گرفته شده است  ودرحدیث شیعه-قران وعترت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- گرفته شده است-درحدیت است این دو باهم هستند وباهم به نزد رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم درکنارحوض کوثروارد میشوند- سنت قران را گویا میکند- اگرسنت متعلق به رسول اکرم صلواته  علیه واله والسلم نباشد- نمیتواندهمراه قران باشدحضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند-من وعلی  ازنوری واحد هستیم ودیگران از نوری دیگر نور سمبل صفات است پس علم وسنت علی علیه السلام  باسنت پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم یکی است- درایه مباهله علی علیه السلام به منزل جان ونفس پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم است باز به همین معنا است- هردو عظمت یکنوع نفس وجان دارند-  ومشخص است سنتی که مخالف سنت علی علیه السلام باشد قابل قبول نیست زیرا تضاد دارند نه انکه اختلاف دارند یک زمان میتوانیم بگویم فلانی درمجلس دانشمند است ودانشمندفیزیک است- ول  این جمله به این معنا نیست-که دانشمندی دیگری نمیتواند درمجلس باشد ممکن است که دانشمند قیزیک ویا علمی دیگری هم باشد- ولی نمی توانیم بگوئیم-که روز وشب باهم ظاهر شدند- چون متناقض یک دیگرهستند- خداوند منان چند سنت مختلف راقبول نکرده است یک سنت را قبول کرده است- متضاد ومختلف کنار میروند-اما درتشخیص حدیث  باز ملاک حضرت علی علیه السلام بارهاافراد انتقادی نسبت به حضرت علی علیه السلام گرفتند وحضرت رسول اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم برانها خشم گرفت ومقام حضرت را با شان بالا متذکر شد وجائی فرمودند حضرت درقرب الهی است رسیدن به این مقام اوج  نائل شدن به رضایت الهی  وداشت کمالات عظیمه است-چگونه ممکن است کسیدراوج باشد  ولی فردی پائین تربرایشان برتری پیدا کند- باب الله وباب الرسول هستند-ذکر حدیث ثقلین به معنای کمالات وارزش های که درترازوی الهی بسیار سنگین هستند—کلمه سنگین  برای عموم بهتراز کلمه گرانبها است  زیرا درتشخیص اسان تراست فرض کنید یک شی درباستان شناسی پیدا شود-چون یکتا است ارزشش زیادمیشود وگاهی مثلا از طلای یک پارچه این گردن بند ساخته شده است کهنزمان بعلت  نداشتن دستگاه کاری بس سخت بوده است که هنوز رمزاش پیدا نشده است ولی اگربگویند   یک گنچنیه صدکلیلوئی از طلا پیدا شده است ویک گنچینه نیم کیلوئی از طلا پیداشده است- تشخیص راحتر است- وخداوندمنان هم  از همین روش استفاده کرده است کدام کار سنگین است وکدام کارسبک است منظوردرترازوی الهی است