بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- امروز صبح نظریات ایتالله سید جعفر سیدان رحمت الله علیه- فرمودند خداوندمنان ظلم نمیکند ظلم یعنی ازار اذیت بی جهت وناحق- زیرا سه علت برای ظلم کردن است- اول عجز به منافعی که غلط است نمیتواندبرسد ظلم میکند ودوم  نادانی نمیداند که این کارنتجه اش ظلم است وظلم رانمیداند-  وسوم درحقیقت نمیخواهد ادم تربیتشود زیرا بهضرر او است فردی مهمل  هچل هفت وبیسواد وغیره که غرب هرسه نوع رادارد- ظلم درموضع عدالت بقول حضرت ایت الله علامه محمدحسین طباطبائی  رحمت الله علیه  قبیح نیست در جوشن کبیر تعدادمعدودی  درمورد  ترسیدن از خداوندمنان است ومابقیه همهاش در  تیمار کردن وبهوبودی بخشیدن ونوازش کردن انسانها است ولی یکجا از ترس ازخدواندمنان بیان میکند- شامار 37- میفرماید یا من کل شی خائف منه همه جهانمیانمگویند خداوندمنان بهما ظلم کردزلزله می اید  سیل می اید پس بگویند خداوندمنان به ما ظلم کرد عالمی میفرمود خداوندمنان میتوانست انگور بهنحوی بسازد کهنتوان ازان شراب درستکرد ولی برای ازمایش اینکارا نکرد- وباز یامن عذابه عدل- شخصی خدمت رسول اکرم  علیه واله والسلم رسید وگفت من یک خانه دارمبه فردی اجاره دادم حال دخترمن شوهر کرده است میخواهم اورادران خانه جای دهم برای ان فرد خانهای بهتراز خودپیدا کردم که اجارهان ارزانتر هم است ولی انمرد میگیوداینجا برایمن بهتر است چون نزدیک باغ خودهستم ومحل همه چیز دارد حضرت فرمودند صلواته اللهعلیه واله والسلم  باچندبرو اسباب اورسر کوچه بگذار هرکس رد پرسید چرا جریان بگو وبگو رسول اکرم صلواته الله علیه والله والسلم وبه انمرد بگو اگراعتراضی داری برو نزد رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- جهادهم دراسلام است واقایان هم میگویندجهاد ادمکشی است خداوندمنان میفرماید اینها که ظلم مکنند وبه پیام انبیا اعظام صلواته الله علیه واله والسلم  اعتنانی ندارد  صبر کنید تا من انهاثروتمند کنم  که گناه زیادتر بکنند تانوبت  گرفتن انهاتوسط عذاب یا جهاد فراهم شودچراخداوندمنان کمک میکند چون ظالم برای او موممن غیرمومن ندارد به همه ظلم میکند مانند رضاشاه ومحمد رضا شاه قیلام مردمی شکل بگیرد کهانهابعدا خودرانتوانند تبرئه کنند ولی میگویندمومنین بهما ظلم کردند   ویا پلیس هم ازاز واذیتی دارد ولی درموضع عدالت است طبق دستورات شرع مقدس عمل میکند ولی دزد میگوید به من ظلم شده است-حضرت ایت الله علامه  محمدحسین طبطبائی رحمت اللهاز اینجهت ظلم را قبیح نمیدانند بلکه درتربیت بشر نقش بسیارمهمی دارد  درامریکا هر ایالتاعدام را تعطیل کرد کشتاربیشترشد واز محضر ان عالم برجستهدرخواست دارم ان حقیر کم علم را ارشادکنند