بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- فرهنگ پارسی را پاس بداریم- تهران بودم خواستم یک انتی ویروس را بخرم  درمغازه یکجوان بسیارزیبا روی وبند قامت ایستاده بود  شاگرد مغازهه انواع انتی ویروس جلوی من گذاشت- ایشان نرم افزارخاصی میخواست روی موبایل خوداش سوار کند که مغازه انرا کرده بود  کیف اش راباز کرد ومدارک زیادی رابیرون اورد که به انگلیسی بود ازانها عکس گرفت   وبه وزرات علوم ایران فرستاد وهمانجا انرابفارسی هم ترجمه کرد وانرا به وزرات امور فراستاد فرستاد بعد با  همان نرم افزار  انرا قبلا بفارسی ترجمه کرده بود  وبه امضای دادگستری رسانده بود انراهم به وزرات علوم فرستاد  شاگرد مغازه گفت اگر اشکال داردمن انجام میدهم ایشان گفت متشکرم نه من خودم بلد هستنم وچند مدرک فارسی ه به  انگلیسی  با نرم افزار ترجمه کرد برای چین مانندایران فرستاد برای دانشگا ه و وزرات علوم چین  وزرات خارجه وپلیس  فرستاد- من گفتم شمادرچین درس میخوایند گفت بله درچین درس میخوانم –گفتم چرا امریکا نرفتی  - ایشان هم بسیارگران شده است وهم اخلاق انها تغیر  اساسی کرده است پرسیدم طح درچه حد است ایشان گفت درهرحال از ایران بهتر است یک دانشگاه بینااللملی است بزبان انگلیسی درس میدهد واز سراسر دنیا دانشجو دارد حتی از امریکاهم دانشجو - وبسیارهم مجهز است- سالدوم مهندسی هستم-گفتم شماچرادرچید این نرم افزار نخریدید- ایشان گفت کثلایران نیست مغازه های خاصی نرم افازارخارجی دارند وبیاد مدتها میگشتم تا پیدا کنم وقت تنگ بود  البته این هنرنیست که ایرانیان انرا هنر میدانند هرچه درامریکاتولیدشود هفت روزبعد دردبی است وسه روزبعد درایران است اول درتهران سپس درشهرستان ها- این هنر انگلیسی ها است-چین  درمنتهای  شرق اش منچوری است یک سرزمین بکر حتی درانجا مانند سرخپوستان عدهای زندگانی میکردند مرکز  اهن وبسیارمعادن بکر انجا است وجنگلاش دست نخورده است انگلیسی ها تا انجا قطار کشیدند وبه افراداجازه رفتن به انجا نمیدانند فقط انگلیسی ها وامریکا میتوانستند بهانجا برونند تنهایک ژاپونی ویک عرب بسختی که فقط درشهر ودرلبه جنگل بروند اجازه داده بودند تمام کارکنانم انشهر زبان انگلیسی بلد بودند ویکمغازه داشته است فقط اجناس انگلیسی وامریکائی ان هم اهرین مثلاپیپ وتوتون وحقوق به دلار میدانند وهمه کارکنان لباس خارجی داشتند یکجنس چینی نداشتند- یکی از این کارنان  شخصا مطالعه کردباکتب انگلیسی  مسلمان شدوا زانگلیسی ا خواست هروقت به اینجا میایند کتب انگلیسی اسلامی بیاورنند وخوداش جندمقاله به زبان چینی  درباره اسلام نوشت وبه بعضی دیاوار وپنچره ساختمان قطار چسپاند انقلابکمونیستی که شد ایشان به ژاپون فرار کرد ودرانجا استاد تعلیم اسلام شد- حضرت علی علیه السلاممیفرمیاد شمادرخواب هستید ودشمنان بیدار هستند حتی درروز هم شمادرخواب هستید ولی انهادرشب هم بیدار هستند ایشان فرمودند من هر سال نامهای از بانک میبرم که پول ان سالرا پدرم دارد ولی  اگرزبان فارسی علمی بلدبودم دنیاری پول نمیدادم تمام دانشجویان خارجی حتی از وسط افریقا میاینند  باتعلیم علمی زیان خودشان پولی نمیدهند تنها ایرانیان بلدنیستندولی من میتوانم به زبان انگلیسی علمی درس بدهم حال من بایک خانم چینی  هم کلاسی ازدواج کردم تابستان گذشته به ایران امدم ویک دوره ی=مقداری فارسی علمی یاد گرفتم وامسال همباز یکدوره تکمیلی یادمیگرموخانم من فارسی علی م اش بهتراز من است چون هم از طریق بان چینین وهم انگلیسی به ریزهکاریهای زبان فارسی  اشنا شده استدردانشگاه مقالاتی که از زبان فارسی به چینی ترجمه شده بود بهمن دادند تا ویراستاری کنممن گفتم هنوز زود است ولی مقالات بسیارحساب شده وجالب بودنددرتمام ابعاد  از صوفی گری وشیعه گری وغیره تشکیل یافته بود- اینهم یکراپول دراوردن است که سه برابرپولی که ایران میدهد انها میدهندمادوازده سال دبیرستان وچهارسال دانشگاه نمیتواینم فارسی علمی تدریس کنیم قبلا من کانال چهار چین راداشتم اخیراندارم بیانکردند که کار غیر ممکن را ممکن کردیم کهیک کانال  بیارقوی برای زبان عربی درست کردیم درسطح امریکا که نمیتواننددران رخنه کنند-ولغات کهنیاز داریم معادل عربی انراپیدا کردیم ویا ساختیم وهمچنین برای زبان چینی واحیانا انگلیسی که براحتی طرفین متوجه بشوندوروی فرهنگ عربی بسیار کار کردیم- یک دانشجوی فوق لیسانس انگلیسی  دردانشگاه شیراز ایشان اهل تبریز بودولیسانس  زبان انگلیسی را در تبریز خوانده بود روزی استادصدا کرد فلانی یکبورس است که کتاببوف کورا به انگلیسی ترجمه کنی  انگلستان خواسته بود تومیتوانی من لغاتی که درانگلیسی وجودنداشت بزبان انگلیسی ساختم وبعد تاچهارمقاله به من دادنندپس بیادفرهنگ امروزه پول میخواهد یکی علت پیروز ی اسلام ثروت حضرت خدیجه کبرای علیه السلام بوده است کسی حاضر نمیودبرای فرهنگ پول هزینه کند  برخلاف غرب  نهدولت ونه بخش خصوصی   به همین علت مادرجا میزنیم امید است بکری اساسی برای این موضوع بکنند انشاالله