بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بحثی مطرح شده است-نسل جوان به سمت تکثر گرایی وتنوع پذیرترشده اند—وتفاوت هارابه رسمیت میشناسند-  وبعضی فرمودند چاره ای نیست باید انراقبول کرد و وارد گفتمانشد که انواعی دارد که نام اش من میگذارم گفتمان سازنده ولی جوانان مایل به ان قبلان بودند اندکی بهتر شده است-چرا برای انکه بقول جامعه شناسان زمینه ندارد-دقیقا بیان حدیث دراخرالزمان است از صبح تا ام چهاربار ایدولوژِی عوص میکند وهمچنان متحیر است  ومانند رفتن ستاره گان – پشتیبان ندارد یک   نوار اختصاصی  از عظمت ایت الله دکترمرتضی مطهری  رحمت الله علیه  بدست اوردم که میفرماید امام علیهالسلام میفرماید این خاندان رفتنی هستند بفکر اینده باشید من تعدادی مترجرم دارم  با بزرانی  ایرانی وعرب که درغرب هستم دراتباط هستم کسی دک نمیکند ولی من بخوبی درک کردم وبهیم   خبرنگارامریکای هم گفتم وایشان هم تصدیق کردند که جوانان به سمت ایدلوژی های مختلف سوق دهید- پدری که صبح زود بلند میشوی ومیرویم نان میگیریوپنیر میگری وغیره بفکرباش فرزند مانوس باقران وامام حسین علیه السلام باشداز ان مکارهامعمتر است ووگرنه از ملامت سرانگشتات را گاز خواهید گرفت-پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند خداوندمنان رحمت میکند به کسی بهخو بگوید  من از کجا اکدم وبه کچا میروم واز چه مسیر میروم- مامتوانستیم این نکت را جا بیاندازیم جوان دیگرحاضر به گفتمان  باکسی نیست خود  راهی راازطریق فضای مجازی انتخاب میکند-دیروزبه خانه میامدم سر خیابان اصلیجوانی دم یک مغازه ایستادهبود وبهمن گفت چندلحظه  صبر کنید ودفتری اورد وگف میخواهیم یک فستفود اینجا درست کنیم دوغلط انتخاب نهای یاست  یکی ژیان دومی بقدری لغت عجیب.بود که حفظ نشدم گفتم بگذار غذای روح گفت خوب است ولی شمابین این دو تعینکنید گفتم ژیان یکلغت فرسیاصیل است کهامروز ی کردها استفاده میکنند یعنی شیر گفت بسیارخوب اول انقلاب کفن فروشی ابوذردرچند خیابان اصلی هشتاد نام جناب عظمت ابوذرعلیه السلام را گذاشته بودند یعنی نسل جوان وخاص  با نرخ روز کار میکند- دراسلاماصل  مراقبه است همه فکر میکنند مراقبه یعنی گناه کردن هارا  پیداکند وتوبه کند بله درست است ولی مهمترین گناه  این است که فرد اوهام وتخیلات غربی را مشعل فروزان ببیند از جهتی باهوا ینفسانی هماهنگ است  ودرباره ان تعمقی نمیکندو مطالعه نمی کند درجلساتمذهبی  شرکت نمی کند  وانهارا  بازیچه  خواست های خودمیکنند نقاط ضعف های  ایدولوژِی  انهارا پیدا نمیکنند برای انها شان وشخصیت میاوردگرچه ازدرجه انسانیت درواقع فاصله گرفته اندولی انها برعکس فکر میکنند-دردانشگاه شیراز  درس زیست شناسی به زبان انگلیسی تدریس میشد  ازسطح زبان ساده انگلیسی دبیرستانی به درس پرازلغات یونانی والمانی وغیره  جهش کرده بودیم وهرزو صبح پنچ تست  بیست نمره ای داشت  اغلب بچه ها نمره کم میگرفتند وکم کم زده شده بودند وچون نمره دانشگاه تهران وغیره داشتند میخواستند  بروند- پدر ومادرها امده بودند وبا ایشان مشورت کنند تحصیل کرده دکتر ا امریکابود  گفت بنظر شما ماچکار کنیم—ایشان گفت بله بهتراست برونند- زیرا شما بچه ها امدهخور بار اورید اهل تلاش وسعی وسختی کشیدن نیستند باوجودانکه هوش های بسیارخوب دارند-من درامریکادردانشگاه میدادم سال اول یکپروان درگاز سیانور میاندختم ودرب را میبستمومیگفتم تماشا کنید پروانه تااخر  رمق خود مبارزه میکند وشماهم باید اینطور باشید میگفتندمام اینطورهستیم ما امدیم با سختیه بجنگیم ببینم تاچه حدباسختی ها مبازرزه کنیم واخر خان هاسختی را درهم میشکنیم درنتجه انها درهمه ابعادبه پیروزی های میرسند جز ایدولوژِی که مهمترین  مسئله است باید سعی کرد نسلی چون جوانان صدر اسلام بوجود اورد حضرت علی اکبرصلواته الله علیه واله والسلمباید الگوی جوانان ما باشدالبته در بسیتاری جهات تغیرات بسیارخوبی شده است ولی کافی نیست-ادامه دارد