بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-مقاله اقای نادر گنجی-درصدای امریکا-حضرت ایت الله مرحوم محمدتقی  جعفری- رحمت الله علیه فرمودد  زمانی کهمن در نجف درس میخواندم پیش یک استاد فقط دونفربودیم ازقرارمعلوم استادی سخت گیر بوده است یک روز استاد یک مسءله ای مطرح کردند وفرمودند حل کنید من درچند خط حل کردم  نفربعد تمام اصطلاحات غلط ودرست سرهم کرد ویکدفعه متوقف شد- استادفرمودند چرا متوقف شدی ادامه بده گفت قربان حل نشدگفت بامزخرفات  توچگونه حل شود- دقیقا ایشان همین روش را انتخاب کرده است- وجالب ایران بادید مارکسیستی نگاه کرده است که درکل تاریخ ایران این نظریه مردود است- غلو های زیادی کرده است وبراساس خواست خوداش اصطلاحات باغرض ومرض بکاربرده است-میفرماید-سخن از «آشتی ملی» یا «اصلاح روند‌های موجود در ایران» بسیار دور به‌نظر می‌رسد-کسانی که درمخالفت بانقلاب باشند به انها اوباش یا لمپن طفته میشوى که رایران کمترین نسبت راىاشته است  ىرحقیقت شمای امت توحیدی را تعین کرده است- یک باز گشت برای اینده نگری وحی است-که حداقل پایه های اساسی وحی استوار وثبات پیداکند- اشتی ملی زمانی است جناح های سیاسی بهوحدت میرسند باخوارج که نمیشود اشتی ملی کردکه توسط یزیدزمان سازمان دهی شده اند ایشان فرموده است اشتی   اشتی ملی یا اصلاح روندهای موجود درایران بسیاردور میرسد خوب ایاانهاوجود ذهنی دارند ویاوجودعینی دارند خوب بود که چندنمونه هم میاورد-میفرماید-از طرف دیگر، بخشی از طبقه حاکم که اکنون بلندترین صدای حکومت در شرایط بحران است، حتی اعتراضات را فرصتی برای پاکسازی بیشتر نظام می‌داند- ایشان وانمود طبقه حاکم به دوبخش تقسیم شده است-بحران  ایجاد کرده است-وحکومت درشرایط بحرانی فرصتی برای پاکسازی ان بخش بکاربرده است- سه مور بنظر میرسد اول منافقین انها نهبخشیاز حاکمه ایران نبودند وملت هم محسوب نمیشدند  نمیتوان گفت بخشیاز ملت و حاکمه ایران  تعداد بنسبت بسیارناچیز بوده است-به ملت پشت کردندوگوش بفرمان سیا امریکادادند جوانان ایران رافریب دادند کهضد امپریالیست هستند وبعد طبق دستورات انها عمل کردند-دوم اقای بنی صدر است- ایشان بخشیاز حاکمهنبود ه است بخلاف گفتهخود کیش شخصیت خودرا  برتردانستند  ومسءله ای  را ایجاد کردند ایشانگوشبفرمان سازمان سیا امریکا داشتند-هیچگونه حزبی ازایشان حمایت نکرد سوم جناب اقلی موسوی بودند کهاختلاف درموردانتخابات است ولی لمپن واوباش ها وخوارج ازایشان  به قولی بسیارخوب سود بردند-منطقی جز نابودی جمهوری اسلام نداشتند حضرت رسولاکرم صلواته الله علیهوالهالسلم فرمودند امت من بهسهقسمت تقسیم یشوند که یک قسمت  مخالف  خاندانمن هستند وانهاراخواهند کشت وتمام دستورات انهارانابود میکنند ودرقیامت بهنزدمن یلیند وجریان با اب وتاب تعریف میکنند ومن میگویم ازمن دورشوید انهارابهجهنم واصل کنید- این چه بحرانی است ظرف یکهفته  غا
غاءله تمام میشود انهم با قدرت امت مسءله ختم میشود- ایشان میفرماید- این ویژگی یکی از همه‌ حکومت‌های تمامیت‌خواه تاریخ بوده است.- ایا حکومت به لم\نها اجازه تخریب وادم کشی  وتخریب  امال دولتی ومردمی رامیدهد-؟؟-و حتی اعطای اندک امتیازی به معترضان از سوی حکومت، شروع شکست‌های دومینووار بعدی تلقی ‌می‌شود. با این وجود، حتی اگر جمهوری اسلامی می‌پذیرفت که نیازمند شکلی از مصالحه با معترضان است، امکان آن در عمل بسیار کم می‌بود. «آشتی ملی» یا مذاکره نیازمند یک دولت با قدرت متمرکز در یک طرف و نهادهای قدرتمند جامعه در طرف دیگر است، حال آنکه ایران کنونی فاقد هر دو است.- ایشان حرف اول خودرا رد میکند- نهادهای قدرتمندجامعه وجودندارد-درحالیکه فرمودند اشتی ملی بسیاردور است وازطرفی میفرماید دولتمتمرکز باقدرت وجودندارد درحالی که دولت باقدرت وتمامیخواه معرفی میکند-میفرماید-در اینجا قدرت سرکوب حکومت را نباید با وجود یک دولت قدرتمند یکسان دانست. ساختار سیاسی ایران فعلی شامل یک حکومت، و نه دولت، با قبیله‌های پرشمار می‌شود و دستگاه اجرایی خود تنها یکی از این قبایل است. چرا ما باید ارزش های والای خود را لحاظ نکنیم وبرای خوش ایند استثمارگران خودرا  عقب افتاده نشان دهیم کهدرهرحال تاریخ ما ازتاریخ غرب بسیار پرارزش تر است خوب این قباءل پرشمارمنظورشان احزاب است که نام  قبیله  بی مسمی است ولی اگر قبیله واقعیت عینی دارد خوب نام ببرید-میفرمایى در شرایط بحران مشتی آهنین می‌شود که به شدت سرکوب‌گر است و زمانی که بحران خاموش شود، یا خود منتقد خود می‌شود یا لایه‌های مسلط آن درگیر نزاع می‌شوند. ایا ازاینکه درمقابلهاشوزشیانکور مثله منافقین وکومله وغیره  حکومت بعدازخود انتاد میکند ویا بخاطرانها لایه های ازحکوم احکومت درگیر میشود؟؟ ایشان بانوشتن این اوهامات یک چهره تاریک کهدوستداران وهواخواهان –امرض ایران گذشته است را رشرایط  قرون وسطی و نظام وفئودالی نمایش دهد- کههچگونه ارزشهای والایی رادارانیست ودرضعف مفرط وفقط ازطریق سرکوب به حیات خود ادامه میدهد