بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-درباره  ذات وصفات الهی- ذات الهی فرومول ندارد- فرمول مال ترکیب است  ذات الهی واحد است تنها میتواند تعریف داشته باشد مثلا بامسامحه رنگ زرد- وامابقل استادشهیرحضرت دکترغلامحسین ابراهیمی دینانی باکلمات   که دامنه محدود دارد بینهایت نمیتواند معنا کند- اولا ما بیستر  لغاتما از حس گرفته شده است مثلا اتحاد ویانرامجرد ازحس میکنیم ازروی عقل یک معنای بدون حس را میخواهم بسازیم- اینمعنا درچه درچه عقلانی میتواند باشد وکاربرد داشته باشد مسلما برای بینهایت معنا  دقیقی نمیدهد منظور چگونگی است-ولی چارهنیست   ولی همیشه باید  دقت کرد  یک روح بشری است- چندی سال پیش یکخانم دکتری بیان میکردند ساختمان تعریف مغز بکلی تغیر کرده است-مغز مانند  موتور ماشین برقی   لحاظ کنید یک سری سیم پیچ است استار  که بزنید برق وارد ان میشود  پیستون را به حرکت  بالا به پایین به جای بنزین ومابقیه یکسان است سلولها درداخل این سیم پیچها  کار پیستون به نحوی میکنند هنوز  بطور جزی این کلاف سیم پیچ ها شناخته نشده استولیبصورت کلی  روی مغز سنسور  حساس قرار میدهند  حرکت داخل این سیم پیچها بصورتکلی میتوانند درروی مانیتور  کامپیوتر مشاهده کنند- بهفرد یک کتاب بسیارخنده دار دادند گفت بخوان وهرجاخنده داشت بخند  درحود چهارساعت نوار گرفتند وبهد یک  داستان بیسارغم انگیز  واقعی دادنند وگفتند بخوان هرجا خواستی گریه کند وبعد  یکمسئله دادند وگفتنددرباره ان فکر کند وگفتند خودرابخواب زن  وبعد خوابیده بیدارشده وگفتند نه فکرکن ونه عمل کن درتمام حلات  نوار یکسان بوده است ودرتمام نوار کل سیستم باهم کار میکرده است ولی بعضی مواقع جرقه ای به بیرون میزده است که کم زیاد میشده است که احتمالا یا  دراستخوان مغز  جذب میشد ویا از استخوان مغز خارج میشد-یک حدیث داریم که روح توسط  جسم تغذیهمیشود واگر وح توسط حس تغذیه نشود خاموش میشود وفقط  خودرا  درک میکند بدون انکه  تفکری داشته باشد- حال  برای انکه روح  ازمغز استفاده کند  محصولات مغز با ازجنس روح شود- یاداوری کنم نوارخانم ها  کمی نسبت بهم نزدیکتراز نوار اقایان است- این مطلب دردروحپیدیده روحی یا حک درروح میشودویا  متصل به روح میشود به هیچوجه تفکرمادی نمیتواندانرا توضیح دهد  قابل درک انسانی نیست درخداوندمنان صفت یکی است صفات  یکی درونی هستندمانند انسان که درباره احساس خود فکر میکند ویک عده  برای بیرون هستند اما یک صفت است که خداوندمنان هرکدام رابخواهد  ازان استفاده میکند وان صفات بینهایت هستند وپس قابلدرک انسانینیستند و  هرصفت خادارای عاملخارجی  درک خودرا  با جنس ذات یکسان است-  یک انسان بهیک برگنگاه میکند بدون اطلاعات  علمی ظاهر درک میکند-امام معصوم علیه السلام بهبرگ نکاه کند ازابتدا وعلت ان وتاانتهایزمان ان ازانبرگ رادریافت میکند لذا به خداوندمنان نزدیک میشود  ولی اینده ان برگ توسط علم غیب الهی برای امام علیه السلام اشکار میشود لذا روح امام علیه السلام صفات زیادی  وباتوان بسیارزیادی دارا است حضرت علامه محمدحسین طبا طبا یی- رحمت الله علیه میفرماید  تکامل انسان دراینده  بهسمت الگوی الهی است که ازیک ابزار چندین استفادهببرد مثلاازبرق چقدربرده است از دجیتال تا امروز چقدربرده است و  درروح علوممختلف و کابرد مختلف درحال پیشرفت اس  داریم درزمانی که امامالزمان علیه السلام میایند افراد  علوم مختلفی  لدنی از امام  علیه اسلام یاد میگرنند وعلوم زیادی خود یاد میگرند