پخش زنده

Top of Form

جستجو

Bottom of Form

شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ ایران ۱۶:۴۱

جهان

 ارتش  اسرائیل  به بیش از ۱۰۰ هدف در نوار غزه  حمله کرد

۲۸ مهر ۱۴۰۲

 

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز پنجشنبه به نیروهای زمینی این کشور گفت که هدف از حمله زمینی به غزه، سرکوب گروه شبه نظامی حماس است.

 

 

 

 

 

 

آسوشیتدپرس با اعلام این که اسرائیل بامداد روز جمعه ۲۸ مهر غزه را بمباران کرد، نوشت که در این حملات، مناطقی در جنوب نواز غزه، از جمله در خان یونس ، نیز بمباران شدند.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که به بیش از ۱۰۰ هدف نظامی در نوار غزه حمله کرده است.

به نوشته «تایمز آف اسرائیل»، امجد ماجد محمد ابوعوده، یکی از اعضای نیروی دریایی گروه حماس را که در حملات روز ۱۵ مهر به آن کشور شرکت داشت، در یکی از این حملات کشته شده است.

در حمله ۱۵ مهر، بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی که اکثرا غیر نظامی بودند کشته شدند و بیش از ۲۰۰ تن نیز به گروگان گرفته شدند و به نوار غزه انتقال یافتند.

آسوشیتدپرس با اشاره به به این حملات و نیز عملیات تخلیه یک شهر بزرگ اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان افزود که این «آخرین نشانه از تهاجم زمینی احتمالی به غزه است

پیش از این، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز پنجشنبه به نیروهای زمینی این کشور دستور داده بود تا برای «دیدن غزه از داخل آن» آماده شوند.

او اشاره کرد که هدف از حمله زمینی، سرکوب گروه شبه نظامی حماس است که کنترل غزه را در دست دارد.

با این همه، تاکنون مقامات اسرائیلی جدول زمانی برای آغاز چنین عملیاتی را ارائه نکرده اند.

اسرائیل در واکنش به حمله ۱۵ مهر شبه نظامیان حماس، نوار غزه را محاصره و حملات خود را آغاز کرده که تاکنون ادامه داشته است.

مقام های حکومت حماس می گویند در پی این حملات، هزاران تن کشته و زخمی شدند که اکثر آنها غیر نظامی بوده اند. با این حال، اسرائیل تاکید می کند که حملاتش متوجه اهداف حماس و سایر گروه های شبه نظامی در غزه است.

حماس و دیگر گروه های شبه نظامی در غزه تحت حمایت مالی و نظامی جمهوری اسلامی قرار دارند.