بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- با تشکراؤ استاد معززحضرت ایت الله

سید محمد مهدی میرباقری رحمت الله با بسیارپربار  وموشکافانه وبا داشتن فلسفه علمی بسیار   وگاهی پیچدید ه-بحث من درحد یک دانش اموز  ساده است  که من قبلا  دواعراف میشناختم- ی اعراف همانطور که ایشان بیانکردند  برای کسانی است   خوب وبد ایشان مساوی است ولی امید به بهشت دارند که توسط بی بی دوعالم  صلواته الله علیها شفاعت میکنند و وارد بهشت میشوند  اعراف  نوع یک- یک اعراف نوع دو وجود داردکجا است  فقط میتوان گفت فوق بهشت وجهنم است نزدیک ترین جا به خداوندمنان فقط نورالهی درحد عظیم  درانجادرخشان است که مخصوص چها رده معصوم صلواته الله علیهم الاجمعین است- وگاهی تنزل میکنند  وارد بهشت میشوند وجالب است که خداوندمنان میفرماید انها در روی زمین یکخانه های  بادیوار بسیار  بلند دارند کهانها نهبیرون رامشاهدهکنند ونه کسی درون انهارامشاهده کنند یعنی همان اعراف- ولی  بیرون هم میاین-حالدرست باشد ویانه  استادمعزز انرا تبین کنند- نکته جالبی از حضرت علی علیه السلام بیان کردند که خداوندمنان  دوتا قرقگاه یا حرم یاحریم دارند که دوصفت است بااین دوصفت بامخلوق ارتباط دارند  هیچکس درنهایت اندوصفت راندارد وهرچه است ازاین دوصفت نشات میگیرد  یکی صفت کبریایی درعظمت ذات وصفات بینهایت- ودوم عزت  بیحدمحترم باشان پر ابهت عظیم وبی نهایت وقدرت بینهایت کسی ندارد-که خداوندمنان   قابل ستایش عظیم وتمجید عظیم ودوست داشتنی میکند ومیخواند اورا بشناسد وبه سمت او پرواز کند شرط اول  داشتن خضوع وخشوع است خضوع یعنی فروتنی شرط شناخت است خشوع ازجاده معرفت  بترسد که خارج نشود اتفاق  بشریت بهان پیبرده است برای حاکمان وشاهان  بصورت جعلی وساختگی این  صفات رادرستکرده است ولی  اواز دهل ازدورخوش است نزدیکشوید بی ابهت است  بی علم است وغیره امروزه اروپا برگشته به  قدرت نژآدی وناسونالیسیم نژادی ازتمدن خبری نیست درست مانندا عراب جاهلی- دوم تولی وتبری  یعنی  حامک خداوندمنان است و  مربی ومرشد انسان وبه خداوندمنان باعشق بایدنزدیک شد واز دیگرانی که خودرا اله کردند جداشد و دوری گزید وازانها نفرت پیداکرد که باز بشریت انرا برای شاهاندرستمیکردند- وسوم اخلاق الهی گونه  اینماسئل را باید رعایت کنند اول شرط عقل میخواهد انسان اندکی از ملاک های عقلانی رادرک میکند بیشتر ان توسط واسطه اللهی است کهتوس عق محض خداوندمنان عقل کل شده است وملاک هایبسیاری  درعقل انسان تبلور میدهد  نماز خواندن  روح عبادت  بیان کردند چون تماممعیارهای عقلانی  برای عبد شدن کامل دران است احکاممدیگر در  درجهت  اسرارنماز   ان اسرار  بسط وقوت دربعدی خاص میدهد هرچه بیشتر دراین وادی غرق شود روح نماز قویتر میشودواسطهکه عقل کل وبدرجات بسیارعظیم نایل شده است نماز ایشان  تاثرات زیادی درنماز فرد میگذارد صعود کاری اساننیست باید توسط  واسطه الهی که  عزت وکبریای الهی تاحد بسیارزیاد درایشان تبلور   عبدکاملشدن رابوجوداورده است  باعث تشویق وترغیبن ونشاندادن راه  وحل مشکلات درراه نشان میدهدوگرنه یک  ابهت دروغین وعلم دروغین واحکام دوغین گرچه میخواهد فرد را بهسمت اوج پرواز دهد ولی درحقیقت  به سمت  پستی  وتاریکی وحماقت سیر میدهد