بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-جناب استاد معززسیدمحمد مهدی میرباقری  رحمت الله علیه-درکتاب گران سنگ بنام سمت خدا  درمبحث تلقی های  غلط از دین- بعداز بحث مقدماتی- که مسئله نسبت  بین الوهیت-ولایت-شریعت میرسند بطور کلی میشود گفت هدف- طریق درک هدف درکعلمی ان- ومناسک رسیدن به هدف درکل این سهقسمت باید  حل مسائل عقلانی باشد ارزش انسان  بستگی به ارزش هدف دارد نیازمند جنود یا قوای عقلانی است درهرسه مورد-لذامنجر میشود به صفات مثبت که باید داشته باشد وصفات منفی کهنباید داشته باشد ایشان اینمطلب رابخوبی شرح داده است- که با اصل تبری – دوری از صفات منفی وتولی نزدیکی به صفات مثبت- سر  اصلی ان پس از شناخت  خشوع وخضوع است ومسلم است هرکیفیت کمیت اش باید مشخص شود وتعریف علمی از خضوع وخشوع داده شود-گریزی به غرب بزنم  خشوع وخضوع افراد ادعا میکنند باید خودشان انتخاب کنند دریک سازمان ویاموسسه قران مجید پیامبراکرم صلواته الله علیهوالسلم ملک اورده است گرچه پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم مثل مربی سال اول دبستان عمل میکندحضرت جبرائیل علیه السلام   بهنزدپیامبر اکرم صلواته  علیه واله والسلم- تصور میکنم جناب حضر ت ابوذره علیه السلام هم بودندپیامبراکرم صلواته اله علیه والسلم از ایشان سئوال کرد درزمین بودی چه میکردی-فرمودند  که ما اگر  ازادی داشتیمیکروز عبادت فعلی نمیتواستیم انجام بدهیم کمر ما میشکست بیشتر اب  ونهار وغذا وپوشاک وحل مشکلات افرادرا انتخاب میکردیم که اجری بالاتری بعداز عبادت تعین شده وتکلیف شده دارد معلوم است عبادت پیامبر اکرم صلواته  الله علیه واله والسلم درنزدخداوندمنان چقدر است- لذا  عبادت  تا مرزبی نهایت یاحداکثری میتواند رشد کند لذا بزرگوارفرمودند اسوهپیامبر اکرم صلواته اله علیه والسلم بهاندازه سرسوزنی نور پیداشود درحدیث است فرد زمانی بهمرحله رشد طیب میرسد که روزی صد بار لا اله الا الله بگوید مثالردرخت=شجر طیبه میرسد  چون بهترینمثالاسست هم ریشه دارد وهمتنه دارد وشاخ وبرگ دارد ومیوه میدهد ومدام در مطلقیت اش رشدمداوم داردشهیدمعزز دکتر عبداحمید دیالمه رحمت الله علیه درکتاب  فهم زمان مبحثی دارد بنام ضرورت مرزبندی  ایشانمیفرماید انسان نسبت به هدف یک شبه نایل نمیشودمداوم باید بهه دف نزدیک شود  تابه نزدیکی ارمانی برسد- واین  یک  مطلب دقیق است وفردهم انگیزه دارد وبحث میفرماید اسلام وقران ومعصومین  این انگزیه بسیار زیادمیکنند بشرطی که فرد واردمیدان شود وانهارابشناسد- ویا انسان ازان هدف دور میشود دوفرد رانام برده است یک حسین احمدی روحانی  مانند ایشان  او در  نهضت ازادی بود بعد مجاهدین خلق شد وبعد  گروه کمونیستی چپ بنام  پیکارشد وبهارشدیت رسید و چهار  پاسدارعزیز  وارجمند را درکردستان شهید کرد ودومی  تراب حق شناس وارد فیضیه شد و طلبه منافقین شدکه زیرنظر مسعود رجوی دوره فقه راخواند وبعدمترجم کتب چپ شد وکتابیدارد بنام ازفیضه تا پیکار وبنزذد  قائداعظم انقلاب رفت تا ایشان رافریب دهد امام فرمودند ازبن دندان ایمان ندارد وهمچنین  حسین روحانی که بعدا امام راحل صلواته الله علیه فرمودندکمک مالی به این دوت ندهیدولی ایت الله مجاهدعظیم طالقانی کمک میکرد وبعدا خودشان اعتراف کردند که ان زمان مارکسیست بودند درهر حال انسن به هدفی نزدیکمیشود واز هدفی دور میشود بعد  جناب  دیالمه عزیز متوجه شد کتابخانه  دربخش فیزیک که ایشان  دران کتب  مختلف انقلابی  جمع کرده است باعث شده  ایننوع خطاها شده است و  دفعهبعد فقط کتب    اسلاماز نظر  امام الراحل صلواته اللهعلیوالسلم فقط انتخاب میشده است وتثیرات چشمگیر داشته  مسله چله نشی مبدان پیامبراکرم صلواته الله  علیه والسلم چهل روز خوراک کم حلال  وروز اخر سیب بهشتی وشربت بهشتی تانطفه حضرت الزهر ا دراوج کوثری شود- ومراقبتهمین است هروز به حد خشوع وخضوی ودیگر صفات مثبته نزدیک شد درخت طیبه قران ریشه اش امام صادق علیه السلام تعبیر کردند به ریشه درخت پس اول اصول محکمه باید بصورت یقنی محکم شود وسپس تنه که امامصادق فرمودند امیرالمونین است باز  صفات بسیارمهم وحتی باجزیات  وسپس میوه دیگرائمه  علیم السلام الاجمعینکهمداوم میو های جدید رابوجود میاورند وسپس برگ وشاخه که   ازاین درخت برای انرژِی دهندگی  عمل کنندبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-جناب استاد معززسیدمحمد مهدی میرباقری  رحمت الله علیه-درکتاب گران سنگ بنام سمت خدا  درمبحث تلقی های  غلط از دین- بعداز بحث مقدماتی- که مسئله نسبت  بین الوهیت-ولایت-شریعت میرسند بطور کلی میشود گفت هدف- طریق درک هدف درکعلمی ان- ومناسک رسیدن به هدف درکل این سهقسمت باید  حل مسائل عقلانی باشد ارزش انسان  بستگی به ارزش هدف دارد نیازمند جنود یا قوای عقلانی است درهرسه مورد-لذامنجر میشود به صفات مثبت که باید داشته باشد وصفات منفی کهنباید داشته باشد ایشان اینمطلب رابخوبی شرح داده است- که با اصل تبری – دوری از صفات منفی وتولی نزدیکی به صفات مثبت- سر  اصلی ان پس از شناخت  خشوع وخضوع است ومسلم است هرکیفیت کمیت اش باید مشخص شود وتعریف علمی از خضوع وخشوع داده شود-گریزی به غرب بزنم  خشوع وخضوع افراد ادعا میکنند باید خودشان انتخاب کنند دریک سازمان ویاموسسه قران مجید پیامبراکرم صلواته الله علیهوالسلم ملک اورده است گرچه پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم مثل مربی سال اول دبستان عمل میکندحضرت جبرائیل علیه السلام   بهنزدپیامبر اکرم صلواته  علیه واله والسلم- تصور میکنم جناب حضر ت ابوذره علیه السلام هم بودندپیامبراکرم صلواته اله علیه والسلم از ایشان سئوال کرد درزمین بودی چه میکردی-فرمودند  که ما اگر  ازادی داشتیمیکروز عبادت فعلی نمیتواستیم انجام بدهیم کمر ما میشکست بیشتر اب  ونهار وغذا وپوشاک وحل مشکلات افرادرا انتخاب میکردیم که اجری بالاتری بعداز عبادت تعین شده وتکلیف شده دارد معلوم است عبادت پیامبر اکرم صلواته  الله علیه واله والسلم درنزدخداوندمنان چقدر است- لذا  عبادت  تا مرزبی نهایت یاحداکثری میتواند رشد کند لذا بزرگوارفرمودند اسوهپیامبر اکرم صلواته اله علیه والسلم بهاندازه سرسوزنی نور پیداشود درحدیث است فرد زمانی بهمرحله رشد طیب میرسد که روزی صد بار لا اله الا الله بگوید مثالردرخت=شجر طیبه میرسد  چون بهترینمثالاسست هم ریشه دارد وهمتنه دارد وشاخ وبرگ دارد ومیوه میدهد ومدام در مطلقیت اش رشدمداوم داردشهیدمعزز دکتر عبداحمید دیالمه رحمت الله علیه درکتاب  فهم زمان مبحثی دارد بنام ضرورت مرزبندی  ایشانمیفرماید انسان نسبت به هدف یک شبه نایل نمیشودمداوم باید بهه دف نزدیک شود  تابه نزدیکی ارمانی برسد- واین  یک  مطلب دقیق است وفردهم انگیزه دارد وبحث میفرماید اسلام وقران ومعصومین  این انگزیه بسیار زیادمیکنند بشرطی که فرد واردمیدان شود وانهارابشناسد- ویا انسان ازان هدف دور میشود دوفرد رانام برده است یک حسین احمدی روحانی  مانند ایشان  او در  نهضت ازادی بود بعد مجاهدین خلق شد وبعد  گروه کمونیستی چپ بنام  پیکارشد وبهارشدیت رسید و چهار  پاسدارعزیز  وارجمند را درکردستان شهید کرد ودومی  تراب حق شناس وارد فیضیه شد و طلبه منافقین شدکه زیرنظر مسعود رجوی دوره فقه راخواند وبعدمترجم کتب چپ شد وکتابیدارد بنام ازفیضه تا پیکار وبنزذد  قائداعظم انقلاب رفت تا ایشان رافریب دهد امام فرمودند ازبن دندان ایمان ندارد وهمچنین  حسین روحانی که بعدا امام راحل صلواته الله علیه فرمودندکمک مالی به این دوت ندهیدولی ایت الله مجاهدعظیم طالقانی کمک میکرد وبعدا خودشان اعتراف کردند که ان زمان مارکسیست بودند درهر حال انسن به هدفی نزدیکمیشود واز هدفی دور میشود بعد  جناب  دیالمه عزیز متوجه شد کتابخانه  دربخش فیزیک که ایشان  دران کتب  مختلف انقلابی  جمع کرده است باعث شده  ایننوع خطاها شده است و  دفعهبعد فقط کتب    اسلاماز نظر  امام الراحل صلواته اللهعلیوالسلم فقط انتخاب میشده است وتثیرات چشمگیر داشته  مسله چله نشی مبدان پیامبراکرم صلواته الله  علیه والسلم چهل روز خوراک کم حلال  وروز اخر سیب بهشتی وشربت بهشتی تانطفه حضرت الزهر ا دراوج کوثری شود- ومراقبتهمین است هروز به حد خشوع وخضوی ودیگر صفات مثبته نزدیک شد درخت طیبه قران ریشه اش امام صادق علیه السلام تعبیر کردند به ریشه درخت پس اول اصول محکمه باید بصورت یقنی محکم شود وسپس تنه که امامصادق فرمودند امیرالمونین است باز  صفات بسیارمهم وحتی باجزیات  وسپس میوه دیگرائمه  علیم السلام الاجمعینکهمداوم میو های جدید رابوجود میاورند وسپس برگ وشاخه که   ازاین درخت برای انرژِی دهندگی  عمل کنندبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-جناب استاد معززسیدمحمد مهدی میرباقری  رحمت الله علیه-درکتاب گران سنگ بنام سمت خدا  درمبحث تلقی های  غلط از دین- بعداز بحث مقدماتی- که مسئله نسبت  بین الوهیت-ولایت-شریعت میرسند بطور کلی میشود گفت هدف- طریق درک هدف درکعلمی ان- ومناسک رسیدن به هدف درکل این سهقسمت باید  حل مسائل عقلانی باشد ارزش انسان  بستگی به ارزش هدف دارد نیازمند جنود یا قوای عقلانی است درهرسه مورد-لذامنجر میشود به صفات مثبت که باید داشته باشد وصفات منفی کهنباید داشته باشد ایشان اینمطلب رابخوبی شرح داده است- که با اصل تبری – دوری از صفات منفی وتولی نزدیکی به صفات مثبت- سر  اصلی ان پس از شناخت  خشوع وخضوع است ومسلم است هرکیفیت کمیت اش باید مشخص شود وتعریف علمی از خضوع وخشوع داده شود-گریزی به غرب بزنم  خشوع وخضوع افراد ادعا میکنند باید خودشان انتخاب کنند دریک سازمان ویاموسسه قران مجید پیامبراکرم صلواته الله علیهوالسلم ملک اورده است گرچه پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم مثل مربی سال اول دبستان عمل میکندحضرت جبرائیل علیه السلام   بهنزدپیامبر اکرم صلواته  علیه واله والسلم- تصور میکنم جناب حضر ت ابوذره علیه السلام هم بودندپیامبراکرم صلواته اله علیه والسلم از ایشان سئوال کرد درزمین بودی چه میکردی-فرمودند  که ما اگر  ازادی داشتیمیکروز عبادت فعلی نمیتواستیم انجام بدهیم کمر ما میشکست بیشتر اب  ونهار وغذا وپوشاک وحل مشکلات افرادرا انتخاب میکردیم که اجری بالاتری بعداز عبادت تعین شده وتکلیف شده دارد معلوم است عبادت پیامبر اکرم صلواته  الله علیه واله والسلم درنزدخداوندمنان چقدر است- لذا  عبادت  تا مرزبی نهایت یاحداکثری میتواند رشد کند لذا بزرگوارفرمودند اسوهپیامبر اکرم صلواته اله علیه والسلم بهاندازه سرسوزنی نور پیداشود درحدیث است فرد زمانی بهمرحله رشد طیب میرسد که روزی صد بار لا اله الا الله بگوید مثالردرخت=شجر طیبه میرسد  چون بهترینمثالاسست هم ریشه دارد وهمتنه دارد وشاخ وبرگ دارد ومیوه میدهد ومدام در مطلقیت اش رشدمداوم داردشهیدمعزز دکتر عبداحمید دیالمه رحمت الله علیه درکتاب  فهم زمان مبحثی دارد بنام ضرورت مرزبندی  ایشانمیفرماید انسان نسبت به هدف یک شبه نایل نمیشودمداوم باید بهه دف نزدیک شود  تابه نزدیکی ارمانی برسد- واین  یک  مطلب دقیق است وفردهم انگیزه دارد وبحث میفرماید اسلام وقران ومعصومین  این انگزیه بسیار زیادمیکنند بشرطی که فرد واردمیدان شود وانهارابشناسد- ویا انسان ازان هدف دور میشود دوفرد رانام برده است یک حسین احمدی روحانی  مانند ایشان  او در  نهضت ازادی بود بعد مجاهدین خلق شد وبعد  گروه کمونیستی چپ بنام  پیکارشد وبهارشدیت رسید و چهار  پاسدارعزیز  وارجمند را درکردستان شهید کرد ودومی  تراب حق شناس وارد فیضیه شد و طلبه منافقین شدکه زیرنظر مسعود رجوی دوره فقه راخواند وبعدمترجم کتب چپ شد وکتابیدارد بنام ازفیضه تا پیکار وبنزذد  قائداعظم انقلاب رفت تا ایشان رافریب دهد امام فرمودند ازبن دندان ایمان ندارد وهمچنین  حسین روحانی که بعدا امام راحل صلواته الله علیه فرمودندکمک مالی به این دوت ندهیدولی ایت الله مجاهدعظیم طالقانی کمک میکرد وبعدا خودشان اعتراف کردند که ان زمان مارکسیست بودند درهر حال انسن به هدفی نزدیکمیشود واز هدفی دور میشود بعد  جناب  دیالمه عزیز متوجه شد کتابخانه  دربخش فیزیک که ایشان  دران کتب  مختلف انقلابی  جمع کرده است باعث شده  ایننوع خطاها شده است و  دفعهبعد فقط کتب    اسلاماز نظر  امام الراحل صلواته اللهعلیوالسلم فقط انتخاب میشده است وتثیرات چشمگیر داشته  مسله چله نشی مبدان پیامبراکرم صلواته الله  علیه والسلم چهل روز خوراک کم حلال  وروز اخر سیب بهشتی وشربت بهشتی تانطفه حضرت الزهر ا دراوج کوثری شود- ومراقبتهمین است هروز به حد خشوع وخضوی ودیگر صفات مثبته نزدیک شد درخت طیبه قران ریشه اش امام صادق علیه السلام تعبیر کردند به ریشه درخت پس اول اصول محکمه باید بصورت یقنی محکم شود وسپس تنه که امامصادق فرمودند امیرالمونین است باز  صفات بسیارمهم وحتی باجزیات  وسپس میوه دیگرائمه  علیم السلام الاجمعینکهمداوم میو های جدید رابوجود میاورند وسپس برگ وشاخه که   ازاین درخت برای انرژِی دهندگی  عمل کنند- وکتب مراقبه هم برای اینمنظور است که هر روز به نزدیکی ارمانی نزدیک شود