بسم الله الرحمن الرحیم- محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، ۲۲ آذر ۱۳۹۲ در شرکت فولاد مبارکه استان اصفهان در جمع خبرنگاران صحبت می‌کند (عکس از خبرگزاری تسنیم)

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دشمنان نتوانسته‌اند با تحریم‌های غیرقانونی مانع پیشرفت برنامه صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای ایران شوند. محمد اسلامی روز چهارشنبه در مراسمی در شرکت فولاد مبارکه استان اصفهان که در آن از دو فناوری تولید داخل رونمایی شد، این سخنان را بیان کرد.

وی گفت: «اعتماد به نفس» سازمان انرژی اتمی باعث شد تا مسیر پیشرفت را طی کند و مشکلاتی مانند تحریم و ترور را بی اثر کند.

AEOI یک وظیفه استراتژیک برای ایجاد قدرت برای کشور دارد. البته دشمنان تلاش کردند با تحریم از پیشرفت ایران جلوگیری کنند اما ناکام ماندند.

اسلامی همچنین گفت که AEOI در نظر دارد تا سال 2041 20000 کیلووات انرژی هسته ای تولید کند. - وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی یک هدف هسته ای کاملاً صلح آمیز بر اساس مقررات بین المللی و اصول آژانس بین المللی انرژی اتمی را دنبال می کند. طی سال‌های گذشته، ایران دستاوردهای هسته‌ای بسیاری را در سرپیچی چالش ومخاصمه از تحریم‌های آمریکا و همچنین پرش اؤ موانع ایجاد شده توسط غرب به ثبت رسانده است.

حضرت اقای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نمایندگی متبوعش موفق به تولید ابزار دقیقی شده که در 150 شرکت و صنعت فولادی مورد استفاده قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: کشور قابلیت صادرات این ابزار را پیدا کرده است. جمهوری اسلامی ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود را با امضای توافقنامه هسته ای 2015 که به طور رسمی با عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود با قدرت های جهانی به جهانیان نشان داد.