بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-قران درسوره انبیا- مطلبی را بیان میکند که در روز قیامت  به کسی ظلم نمیشود مگر کسی از عدالت خارج شده باشد به میزان درجه انحراف مجازات میشود-حضرت علامه ایت الله  محمد حسین طبا طبائی رحمته الله علیه میفرماید خداوند منان دولطف بزرگ کرده است- البته لطف بامعنای فارسی-لطف در عربی  یعنی موجود ریزویاعمل ریز- لطیف درشدت است قران یفرماید نگاه فرد  و تغیراندک پلک خداوندمعنابانرا درک میکند که کوچکترین  اندیشه در ذهن را درک میکند در ابهت وقدرتبقوا خارجیان موجودات ماکرو مثلا ستاره های بسیارعظیم به  محض رهاشدند  زائل میشوند بقول حضرت علی علیه السلام جریان ان خواهد امد  یعنی رو به نیستیمیروند  ارام ارام  عرب زمانی که خورشید درحال افول است درمغرب قرارگرفته است وبعد محو میشود به ان میگوید زائل  یا مثلا دستفرد جوهری شده است مداوم میشورد وکم کم رنگ ازبین میرود به ان میگویند  زایل  درفقه ازاله داریم یکجا  جسم نجس است انقدر میشورند  که دیگر جسم نجس دیدهنمیشود ولی رنگ وبو بماند مهم نیست که خودبخود زایل میشود انرا ازاله نحس میگویند دراب  -کر- هم هم چنین معنا دارد درلباس هم همچنین  است- وفرمودند درشناخت علم الهی به سمت لطیف برویداخیرا فرمودند نور جسم ندارد وانررژِی ماده  باز شده است ونور قابل دیدن است  ودیدن تنها  با دیدن جسم محقق میشودتاامروز چنین بیان میشودمنظور بقدری جسم اندک است که به حسا نمیایداینهم قدرت علمی الهی است- ماده نمیتواند درهستی به ایندازه لطیف شود- بگردیم برمطلب  اول حکمتهارا بهانسان یاداده است که هرحکمی حکمتهای عظیم وگاهی غیرقابل شمارش برای انسان دارد که بعداز ظهور اندکی یاکامل ان ظاهر میشود دوم عدالت را درهرموردی بیان میکند- کهفرد اگاه باشد  وخلاف نکند وخلاف ان بی عدالتی  وباعث ضرر وزیان است که بخد وبه جامعه  نشر داده است اگر خداوندمنان درروزقیامت بخشش عظیم خودرا نمیکرد وشفاعت   را  ب نمی پذیرفت اندکی به بهشت میرفتند- افرادی  درصحر محشر برای سیصدهزار سال  هستند وبهخار وجدان گریان هستند که رودخانه عظیمی ایجادمیشود که عمق وسطح جنایت وگناه رامشخص میکندوبعد به به شت میرود درحالیکه فرد تصور میکند گناه کوچکی بوده است—پس هرنوع عدالت ساختگی که با زرق وبرق همراه است ازنظرالهی بی عدالتی استپس باید فردی باشد که عدالت وبی عدالتی رامشخص کند دوازدهامامپاک هستند که ادعای اندارند که از طرف خداوندمنان انتخاب شدند وکسان دیگر یا ادعا نکردند ویا ادعای انها به راحتی ردمیشود برفرض محال اینها هم قلابی باشند خداوندمنان باید بپذیرد یا  کسی بعنان بی عدالتی مجازا ت نکند ویا اگر کجازات میکند قبلا  فرد را اگاه کرده باشد وان فرد  درک کند که ان اگاهی ازطرف خداوندمنان درست استچون فقط اینامام پاک هستند  نمیتوان انهارارد کرد پس ماقبول میکنم وخداوندمنان واجب است این مطلبرا  بپذیرد- حضرت علی علیه السلام درمن درمناجات  خود میفرمایداز خداوندمنان اسئلک الامان  یعنی امنیت- درانسان دراین دنیا وان دنیا درامان وامنیت ازجانب خداوندمنان باشد- بعد میفرماید  نمیشود مگر اتی بقلب سلیم قلب سالم داشه باشد  خرده شیشه نداشته باشد این سلیم هم باید  امام علیه السلام تعریف کند یعنی سلامت یعنی چه—اضافه میفرماید- و اسئلک الامان یوم یود المجرم لو یفتدی من عذاب پومذ ببنیه وصاحبته واخیه وفصیلته- امروز حقوق یشر ونعلیم وتربیت وجخان بینی دردنیا گوش انسان راکر میکند درحالیکه انهامجرم هسند مجرم  بخاطر به فرزندان خود که خواسته است انهارا سعادتمند وروشنفکر بکند انها در قیامت از پدران ومادران خود  شکایت میکنند که جهنمی شدن فصیلته یعنی اقوام ودوستان وغیره- این تاثیر فرهنگ غیر اسلامی ناب است  وبعد میفرماید مولای  یامولای انت الغنی .انا الفقیر غنی وفقیر ال  کل دارد  واضافهمیفرماید  وهل یرحم  الفقی الا الغنی ایا  فقیر  بینا از غنی نیست واوباید رحم کند- مولای ویامولای- انت ال دائم وانا الزائل وهل یرحم الزائل الا الدائم حضرتمیفرماید من ذاتا روبه محوشدن میروم مگر تو که همیشهتسی دستمنرابگیری- درتمام ابعاد است- مولای یامولای انت الهادی وانا الضای وهل یرحم الضال اله الهادی اینحرفرا حضرت علی علیه السلام میفرماید تو. تمام علومرا  برای راهنمای من داری ومن وبیسواد وگمراه هستم وایا  بیسواد وگمراه جز خداوندی راهنما است نباید ترحم بکند پس باید این دکانهای رست شده است برخلاف  دیدگاه حضرت علی علیه السلام باشند باید محو شوندبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-قران درسوره انبیا- مطلبی را بیان میکند که در روز قیامت  به کسی ظلم نمیشود مگر کسی از عدالت خارج شده باشد به میزان درجه انحراف مجازات میشود-حضرت علامه ایت الله  محمد حسین طبا طبائی رحمته الله علیه میفرماید خداوند منان دولطف بزرگ کرده است- البته لطف بامعنای فارسی-لطف در عربی  یعنی موجود ریزویاعمل ریز- لطیف درشدت است قران یفرماید نگاه فرد  و تغیراندک پلک خداوندمعنابانرا درک میکند که کوچکترین  اندیشه در ذهن را درک میکند در ابهت وقدرتبقوا خارجیان موجودات ماکرو مثلا ستاره های بسیارعظیم به  محض رهاشدند  زائل میشوند بقول حضرت علی علیه السلام جریان ان خواهد امد  یعنی رو به نیستیمیروند  ارام ارام  عرب زمانی که خورشید درحال افول است درمغرب قرارگرفته است وبعد محو میشود به ان میگوید زائل  یا مثلا دستفرد جوهری شده است مداوم میشورد وکم کم رنگ ازبین میرود به ان میگویند  زایل  درفقه ازاله داریم یکجا  جسم نجس است انقدر میشورند  که دیگر جسم نجس دیدهنمیشود ولی رنگ وبو بماند مهم نیست که خودبخود زایل میشود انرا ازاله نحس میگویند دراب  -کر- هم هم چنین معنا دارد درلباس هم همچنین  است- وفرمودند درشناخت علم الهی به سمت لطیف برویداخیرا فرمودند نور جسم ندارد وانررژِی ماده  باز شده است ونور قابل دیدن است  ودیدن تنها  با دیدن جسم محقق میشودتاامروز چنین بیان میشودمنظور بقدری جسم اندک است که به حسا نمیایداینهم قدرت علمی الهی است- ماده نمیتواند درهستی به ایندازه لطیف شود- بگردیم برمطلب  اول حکمتهارا بهانسان یاداده است که هرحکمی حکمتهای عظیم وگاهی غیرقابل شمارش برای انسان دارد که بعداز ظهور اندکی یاکامل ان ظاهر میشود دوم عدالت را درهرموردی بیان میکند- کهفرد اگاه باشد  وخلاف نکند وخلاف ان بی عدالتی  وباعث ضرر وزیان است که بخد وبه جامعه  نشر داده است اگر خداوندمنان درروزقیامت بخشش عظیم خودرا نمیکرد وشفاعت   را  ب نمی پذیرفت اندکی به بهشت میرفتند- افرادی  درصحر محشر برای سیصدهزار سال  هستند وبهخار وجدان گریان هستند که رودخانه عظیمی ایجادمیشود که عمق وسطح جنایت وگناه رامشخص میکندوبعد به به شت میرود درحالیکه فرد تصور میکند گناه کوچکی بوده است—پس هرنوع عدالت ساختگی که با زرق وبرق همراه است ازنظرالهی بی عدالتی استپس باید فردی باشد که عدالت وبی عدالتی رامشخص کند دوازدهامامپاک هستند که ادعای اندارند که از طرف خداوندمنان انتخاب شدند وکسان دیگر یا ادعا نکردند ویا ادعای انها به راحتی ردمیشود برفرض محال اینها هم قلابی باشند خداوندمنان باید بپذیرد یا  کسی بعنان بی عدالتی مجازا ت نکند ویا اگر کجازات میکند قبلا  فرد را اگاه کرده باشد وان فرد  درک کند که ان اگاهی ازطرف خداوندمنان درست استچون فقط اینامام پاک هستند  نمیتوان انهارارد کرد پس ماقبول میکنم وخداوندمنان واجب است این مطلبرا  بپذیرد- حضرت علی علیه السلام درمن درمناجات  خود میفرمایداز خداوندمنان اسئلک الامان  یعنی امنیت- درانسان دراین دنیا وان دنیا درامان وامنیت ازجانب خداوندمنان باشد- بعد میفرماید  نمیشود مگر اتی بقلب سلیم قلب سالم داشه باشد  خرده شیشه نداشته باشد این سلیم هم باید  امام علیه السلام تعریف کند یعنی سلامت یعنی چه—اضافه میفرماید- و اسئلک الامان یوم یود المجرم لو یفتدی من عذاب پومذ ببنیه وصاحبته واخیه وفصیلته- امروز حقوق یشر ونعلیم وتربیت وجخان بینی دردنیا گوش انسان راکر میکند درحالیکه انهامجرم هسند مجرم  بخاطر به فرزندان خود که خواسته است انهارا سعادتمند وروشنفکر بکند انها در قیامت از پدران ومادران خود  شکایت میکنند که جهنمی شدن فصیلته یعنی اقوام ودوستان وغیره- این تاثیر فرهنگ غیر اسلامی ناب است  وبعد میفرماید مولای  یامولای انت الغنی .انا الفقیر غنی وفقیر ال  کل دارد  واضافهمیفرماید  وهل یرحم  الفقی الا الغنی ایا  فقیر  بینا از غنی نیست واوباید رحم کند- مولای ویامولای- انت ال دائم وانا الزائل وهل یرحم الزائل الا الدائم حضرتمیفرماید من ذاتا روبه محوشدن میروم مگر تو که همیشهتسی دستمنرابگیری- درتمام ابعاد است- مولای یامولای انت الهادی وانا الضای وهل یرحم الضال اله الهادی اینحرفرا حضرت علی علیه السلام میفرماید تو. تمام علومرا  برای راهنمای من داری ومن وبیسواد وگمراه هستم وایا  بیسواد وگمراه جز خداوندی راهنما است نباید ترحم بکند پس باید این دکانهای رست شده است برخلاف  دیدگاه حضرت علی علیه السلام باشند باید محو شوندبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-قران درسوره انبیا- مطلبی را بیان میکند که در روز قیامت  به کسی ظلم نمیشود مگر کسی از عدالت خارج شده باشد به میزان درجه انحراف مجازات میشود-حضرت علامه ایت الله  محمد حسین طبا طبائی رحمته الله علیه میفرماید خداوند منان دولطف بزرگ کرده است- البته لطف بامعنای فارسی-لطف در عربی  یعنی موجود ریزویاعمل ریز- لطیف درشدت است قران یفرماید نگاه فرد  و تغیراندک پلک خداوندمعنابانرا درک میکند که کوچکترین  اندیشه در ذهن را درک میکند در ابهت وقدرتبقوا خارجیان موجودات ماکرو مثلا ستاره های بسیارعظیم به  محض رهاشدند  زائل میشوند بقول حضرت علی علیه السلام جریان ان خواهد امد  یعنی رو به نیستیمیروند  ارام ارام  عرب زمانی که خورشید درحال افول است درمغرب قرارگرفته است وبعد محو میشود به ان میگوید زائل  یا مثلا دستفرد جوهری شده است مداوم میشورد وکم کم رنگ ازبین میرود به ان میگویند  زایل  درفقه ازاله داریم یکجا  جسم نجس است انقدر میشورند  که دیگر جسم نجس دیدهنمیشود ولی رنگ وبو بماند مهم نیست که خودبخود زایل میشود انرا ازاله نحس میگویند دراب  -کر- هم هم چنین معنا دارد درلباس هم همچنین  است- وفرمودند درشناخت علم الهی به سمت لطیف برویداخیرا فرمودند نور جسم ندارد وانررژِی ماده  باز شده است ونور قابل دیدن است  ودیدن تنها  با دیدن جسم محقق میشودتاامروز چنین بیان میشودمنظور بقدری جسم اندک است که به حسا نمیایداینهم قدرت علمی الهی است- ماده نمیتواند درهستی به ایندازه لطیف شود- بگردیم برمطلب  اول حکمتهارا بهانسان یاداده است که هرحکمی حکمتهای عظیم وگاهی غیرقابل شمارش برای انسان دارد که بعداز ظهور اندکی یاکامل ان ظاهر میشود دوم عدالت را درهرموردی بیان میکند- کهفرد اگاه باشد  وخلاف نکند وخلاف ان بی عدالتی  وباعث ضرر وزیان است که بخد وبه جامعه  نشر داده است اگر خداوندمنان درروزقیامت بخشش عظیم خودرا نمیکرد وشفاعت   را  ب نمی پذیرفت اندکی به بهشت میرفتند- افرادی  درصحر محشر برای سیصدهزار سال  هستند وبهخار وجدان گریان هستند که رودخانه عظیمی ایجادمیشود که عمق وسطح جنایت وگناه رامشخص میکندوبعد به به شت میرود درحالیکه فرد تصور میکند گناه کوچکی بوده است—پس هرنوع عدالت ساختگی که با زرق وبرق همراه است ازنظرالهی بی عدالتی استپس باید فردی باشد که عدالت وبی عدالتی رامشخص کند دوازدهامامپاک هستند که ادعای اندارند که از طرف خداوندمنان انتخاب شدند وکسان دیگر یا ادعا نکردند ویا ادعای انها به راحتی ردمیشود برفرض محال اینها هم قلابی باشند خداوندمنان باید بپذیرد یا  کسی بعنان بی عدالتی مجازا ت نکند ویا اگر کجازات میکند قبلا  فرد را اگاه کرده باشد وان فرد  درک کند که ان اگاهی ازطرف خداوندمنان درست استچون فقط اینامام پاک هستند  نمیتوان انهارارد کرد پس ماقبول میکنم وخداوندمنان واجب است این مطلبرا  بپذیرد- حضرت علی علیه السلام درمن درمناجات  خود میفرمایداز خداوندمنان اسئلک الامان  یعنی امنیت- درانسان دراین دنیا وان دنیا درامان وامنیت ازجانب خداوندمنان باشد- بعد میفرماید  نمیشود مگر اتی بقلب سلیم قلب سالم داشه باشد  خرده شیشه نداشته باشد این سلیم هم باید  امام علیه السلام تعریف کند یعنی سلامت یعنی چه—اضافه میفرماید- و اسئلک الامان یوم یود المجرم لو یفتدی من عذاب پومذ ببنیه وصاحبته واخیه وفصیلته- امروز حقوق یشر ونعلیم وتربیت وجخان بینی دردنیا گوش انسان راکر میکند درحالیکه انهامجرم هسند مجرم  بخاطر به فرزندان خود که خواسته است انهارا سعادتمند وروشنفکر بکند انها در قیامت از پدران ومادران خود  شکایت میکنند که جهنمی شدن فصیلته یعنی اقوام ودوستان وغیره- این تاثیر فرهنگ غیر اسلامی ناب است  وبعد میفرماید مولای  یامولای انت الغنی .انا الفقیر غنی وفقیر ال  کل دارد  واضافهمیفرماید  وهل یرحم  الفقی الا الغنی ایا  فقیر  بینا از غنی نیست واوباید رحم کند- مولای ویامولای- انت ال دائم وانا الزائل وهل یرحم الزائل الا الدائم حضرتمیفرماید من ذاتا روبه محوشدن میروم مگر تو که همیشهتسی دستمنرابگیری- درتمام ابعاد است- مولای یامولای انت الهادی وانا الضای وهل یرحم الضال اله الهادی اینحرفرا حضرت علی علیه السلام میفرماید تو. تمام علومرا  برای راهنمای من داری ومن وبیسواد وگمراه هستم وایا  بیسواد وگمراه جز خداوندی راهنما است نباید ترحم بکند پس باید این دکانهای رست شده است برخلاف  دیدگاه حضرت علی علیه السلام باشند باید محو شوند