بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- درمقالات بسیار جالب  وحکیمانه حضرت خانم دکتر سمیه وسمقی رحمت الله علیها- در مسءله محارب  دراسلا بحث کردند مسءله برخورد کرده است با غولی چون حضرت ایت الله علامه محمد حسین طبا طبایی رحمت الله علیه بنظر حقیر هردوازجهتی درست گفتند- ایه میفرماید- سوره ای ماءد-ایه۳۳ همان کیفر انان که باخدا ورسول صلواته الله علیه واله والسلم به جنگ برخیزند-  وبه فساد کوشند در زمین جز این نباشد که انها را به قتل رسانند- و روش های دیگر- خانم دکتر  وسمقی رحمت الله علیها بدرستی انرا دو مقوله دیده است نه یک مقولهدلیل حضرت علی علیه اسلام فرمودند از فردا شب هرکس اسلحه باخود داشت پلیس میتواند گردن اورابزند انفرد که هنوز  فسادی نکرده است- ولی حضرت علامه ایت اللهد  محمد حسین طبا طبایی رحمت الله علیه میفرماید این قانون فقط درزمان حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه والسلم قابل اجر است  ودر زمانهای بعد  باید فسادکند وانهم فسادقتل باشد- \س در زمان حضرت علی علیه السلام امکان چنین  قانونی نیست چرا براینکه کسانی بهحضرت علی علیه السلام جنگیدند توحید راقبول کردند  رسالت حضرت محمد صلواته الله علیه واله والسلم راهم قبول کردند وقران راهم قول کردند وانها  مشرک وکافر نبودند این قانون فقط برای مشرکین وکافرین زمان رسول اکرم صلواته الله علیه است اما یک جواب ارتکازی دارد که حضرت رسول اکر صلواته الهعلیه واله والسلم فرمودند هرکس با علی دشمی کند بامن کرده است وهرکس بامن دشمنی کند باخداوندمنان دشمنی کرده استولی فرمودند درزمان غیت ظاهر  ملاک است ودر زمان امالزمان علیه السلام باطنملاک است یعنی این قانون درزمان اماالزمانعلیه السلام درستاست یعنی اگرشیطان نزد امام علیه السلام امد و شهادتین گفت  وفسادی نکرد این مسءله قبول است هرکس دشمن خداوند رسول اکرمم وصلواته الله علیه واله والسلم  است باشد  وفساد وقتلی انجام ندهد ومالی نه دزد فقط مثلا تبلیغات کند تبعید میشود- پهرکس قتل انجام داد فسادکرده است بقتل میرسدبراساس  تقسیم بندی اما م الرضا علیه السلام—حال اگر  حکومت اسلام بیان کند که هرکس تبلیغ کند به قتل میرسد اینجا قاضی مخیر است یعنی اختیار دارد که بکشد یا تبعید کندبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- درمقالات بسیار جالب  وحکیمانه حضرت خانم دکتر سمیه وسمقی رحمت الله علیها- در مسءله محارب  دراسلا بحث کردند مسءله برخورد کرده است با غولی چون حضرت ایت الله علامه محمد حسین طبا طبایی رحمت الله علیه بنظر حقیر هردوازجهتی درست گفتند- ایه میفرماید- سوره ای ماءد-ایه۳۳ همان کیفر انان که باخدا ورسول صلواته الله علیه واله والسلم به جنگ برخیزند-  وبه فساد کوشند در زمین جز این نباشد که انها را به قتل رسانند- و روش های دیگر- خانم دکتر  وسمقی رحمت الله علیها بدرستی انرا دو مقوله دیده است نه یک مقولهدلیل حضرت علی علیه اسلام فرمودند از فردا شب هرکس اسلحه باخود داشت پلیس میتواند گردن اورابزند انفرد که هنوز  فسادی نکرده است- ولی حضرت علامه ایت اللهد  محمد حسین طبا طبایی رحمت الله علیه میفرماید این قانون فقط درزمان حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه والسلم قابل اجر است  ودر زمانهای بعد  باید فسادکند وانهم فسادقتل باشد- \س در زمان حضرت علی علیه السلام امکان چنین  قانونی نیست چرا براینکه کسانی بهحضرت علی علیه السلام جنگیدند توحید راقبول کردند  رسالت حضرت محمد صلواته الله علیه واله والسلم راهم قبول کردند وقران راهم قول کردند وانها  مشرک وکافر نبودند این قانون فقط برای مشرکین وکافرین زمان رسول اکرم صلواته الله علیه است اما یک جواب ارتکازی دارد که حضرت رسول اکر صلواته الهعلیه واله والسلم فرمودند هرکس با علی دشمی کند بامن کرده است وهرکس بامن دشمنی کند باخداوندمنان دشمنی کرده استولی فرمودند درزمان غیت ظاهر  ملاک است ودر زمان امالزمان علیه السلام باطنملاک است یعنی این قانون درزمان اماالزمانعلیه السلام درستاست یعنی اگرشیطان نزد امام علیه السلام امد و شهادتین گفت  وفسادی نکرد این مسءله قبول است هرکس دشمن خداوند رسول اکرمم وصلواته الله علیه واله والسلم  است باشد  وفساد وقتلی انجام ندهد ومالی نه دزد فقط مثلا تبلیغات کند تبعید میشود- پهرکس قتل انجام داد فسادکرده است بقتل میرسدبراساس  تقسیم بندی اما م الرضا علیه السلام—حال اگر  حکومت اسلام بیان کند که هرکس تبلیغ کند به قتل میرسد اینجا قاضی مخیر است یعنی اختیار دارد که بکشد یا تبعید کندبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- درمقالات بسیار جالب  وحکیمانه حضرت خانم دکتر سمیه وسمقی رحمت الله علیها- در مسءله محارب  دراسلا بحث کردند مسءله برخورد کرده است با غولی چون حضرت ایت الله علامه محمد حسین طبا طبایی رحمت الله علیه بنظر حقیر هردوازجهتی درست گفتند- ایه میفرماید- سوره ای ماءد-ایه۳۳ همان کیفر انان که باخدا ورسول صلواته الله علیه واله والسلم به جنگ برخیزند-  وبه فساد کوشند در زمین جز این نباشد که انها را به قتل رسانند- و روش های دیگر- خانم دکتر  وسمقی رحمت الله علیها بدرستی انرا دو مقوله دیده است نه یک مقولهدلیل حضرت علی علیه اسلام فرمودند از فردا شب هرکس اسلحه باخود داشت پلیس میتواند گردن اورابزند انفرد که هنوز  فسادی نکرده است- ولی حضرت علامه ایت اللهد  محمد حسین طبا طبایی رحمت الله علیه میفرماید این قانون فقط درزمان حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه والسلم قابل اجر است  ودر زمانهای بعد  باید فسادکند وانهم فسادقتل باشد- \س در زمان حضرت علی علیه السلام امکان چنین  قانونی نیست چرا براینکه کسانی بهحضرت علی علیه السلام جنگیدند توحید راقبول کردند  رسالت حضرت محمد صلواته الله علیه واله والسلم راهم قبول کردند وقران راهم قول کردند وانها  مشرک وکافر نبودند این قانون فقط برای مشرکین وکافرین زمان رسول اکرم صلواته الله علیه است اما یک جواب ارتکازی دارد که حضرت رسول اکر صلواته الهعلیه واله والسلم فرمودند هرکس با علی دشمی کند بامن کرده است وهرکس بامن دشمنی کند باخداوندمنان دشمنی کرده استولی فرمودند درزمان غیت ظاهر  ملاک است ودر زمان امالزمان علیه السلام باطنملاک است یعنی این قانون درزمان اماالزمانعلیه السلام درستاست یعنی اگرشیطان نزد امام علیه السلام امد و شهادتین گفت  وفسادی نکرد این مسءله قبول است هرکس دشمن خداوند رسول اکرمم وصلواته الله علیه واله والسلم  است باشد  وفساد وقتلی انجام ندهد ومالی نه دزد فقط مثلا تبلیغات کند تبعید میشود- پهرکس قتل انجام داد فسادکرده است بقتل میرسدبراساس  تقسیم بندی اما م الرضا علیه السلام—حال اگر  حکومت اسلام بیان کند که هرکس تبلیغ کند به قتل میرسد اینجا قاضی مخیر است یعنی اختیار دارد که بکشد یا تبعید کند