بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات- شخصی است-درمجله گرانسنگ-چشم انداز ایران-شماه 96- از جناب استاد-امیر (بهروز)طیرانی –مقاله جالبدر باره یک تارخچه فشرده احزاب  از قاجار تا امروز بیان کردند-در اخر مقاله-میفرمیاند—پس از روی کار امدن-دولت جناب اقای حسن روحانی درسال1392-بار دیگرگشایش اندکی درفضای سیاسی پدید امد- ولی رمقوجان این فضای جدید بسیارکمتر ازان بود- که حتی با تاسیس دوحزب جدید به نام های –ندا واتحاد ملت ایران اسلامی بتوان از ان رایحه جدید استشمام کرد- این اندیشه  بنظر حقیر درست نیست-مدتی مانیاز داشتیم- سبک احزاب امریکائی انجام دهیم- گرچه دراصل انهم غلط است  انها همه چیزرا سیاسی میکنند- واولا برای جلب مردم که ماداریم کار میکینم چیزی درایران نمانده بود که چالش اجتهادی فقهی هم وارد شود- ول وکشورهای دیگر ساکت هستند ونمایندگان انها کاری انجام نمیدهند ودیکتاتوری است؟؟ حال  بیادپرسید کدام اصل وقانون علمی را شما بکاربردید از کدام ت تحقیقات سودجستید تماما جنبه تبلیغاتی سیاسی دارد-نمونه عرض کنم-درامریکا تا امروز  هیچ دانش اموز توسط تبهاکاران ویا افراد مریض کشته نشده اندبجز خود دانش اموز اگر دانش اموزان خلع السلاح شوند- کافی است- اما اقای ترامپ میگئوید دمعلمین مسلح شوند وفردا میگوید دانش اموزان مسلح شوندیک تکزاس را درست میکنددریک جلسه تازه از انگلستان  امده بودم-دریک جلسه مهمانی ده نفر دکتری اموزش دبیرستانی و دانشگاهی داشتندهفت انها فرمودند درجهان سوم این اندیشه ها فایدهای ندارد- سهنفر البته من به زور خاله امشرکت کردم یکازنها فرمودند درفلان موضع طرح دکتری من این بوده است ومن گفتم دردانشگاه لندن چنین شنیده اممن دنبال ریشه این قوانین بودم- استادفرمودند به متخص برجسته دانشگاه که محل حل مشکلات دکتری بود رفتم- ازمن پرسید نظرشما چیست من دوعلت برای کشف قانون گفتم فرمدند چهل درس بایدبخوانی  تا این مطلبرا درک کنی من ترتیب ارام ارام خواندن شمارا میدهم ولی یک مژده به شمابدهم درجهان سوم نفر اول هستی که این دوعلترا فهمیدی- جهان سوم یعنی پمپاژ معلومات نه روش تحقیق بلد است ونمیتواند یک قانون  چگونه بوجود امده است بیان کند بایدنصف اموزش وپرورش ودانشگا ه ها روش تحقیق باشد وعملا کار کندنتجه ای میشود یک دخترخانمی دروس مختلف از پزشکی وداروسازی ومهندس ی ورنگ وغیره میخواندیکرنگ مو خاص درست میکند ویک سری دستگاه درست میکند و.ارایش میکند که کسی نمیتواتد باور کند قران میفرمایدشما فوق اش این کتابرا بفهمید- ولی بعضی ها ام الکتابرا میفهمند –در شوروی فمیدند دلیل عقب ماندگی پمپاژ بوده است- دانش اموز سال بالا به دانش تموز سطح پایئن درس میداد گفتند خودتات علت مسائل رابدست بیاورید ورفتن حل کردند مسائلی حل کردن کهنه تنها دانشگاه مسکوحل نکرده بود بلکه دانشگاه ها ی غربهم حل نکرده بودند استاد درانگلستان میفرمود  درانگلستانهم هیچدهزار مسئلع بغرنج ریاضی بدین وسیله حل شده است لذ ا ماباید یک تحول اساسی در اموزش وگرورش داشته باشیم ومجلس از تحقیقاتهای سترک بهره بگیرد