عرفان عاشورا

بسم الله الرحمن الرحیم- این وبلاگ برای شناخت اسلام عزیز فعالیت میکند

۵۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

مقاله ای از اقای عبدالرحمان الراشد-!!

لیبی و رویارویی مصر و ترکیه

 

از آنجا که ترک‌ها در آستانه باختن جنگ در لیبی‌اند، به برلن رفتند. آخرین صحنه جنگ در نتیجه تسلط دو هفته پیش ارتش بر شهر سرت و محاصره طرابلس شکل گرفت. پیروز و بازنده با هم به گفت‌وگو نشستند به امید اینکه واقعیت همه را به دستیابی به توافقی بکشاند که برسال‌ها خشونت پایان بدهد. توافق توسط طرف‌های درگیر امضا شد و سازمان ملل ازآن حمایت کرد، اما به احتمال زیاد هرگروه برای مایل‌های باقی مانده به جنگ بازخواهند گشت.

جنگ لیبی مراحل دردناکی را پشت سرگذاشت و سال 2015سال پایان آرزوهای آشتی بود، زمانی که سفارت‌ها در طرابلس بسته شدند و سازمان ملل متحد نیروهایش را خارج کرد و آشوب سراسر پایتخت را فراگرفت. رقابت قدرت‌های منطقه‌ای و بزرگ موجب ادامه جنگ شد، ترکیه هم یکی از همین قدرت‌ها بود. شبه نظامیانی دارد که اغلب اعضایش خارجی‌اند و ترک‌ها بهانه درگیر شدن در جنگ را مطالبات فراوان از لیبی عنوان می‌کنند که منابع مالی طرح‌هایی را در اواخر دوره قذافی تأمین کرده بودند و ادعا می‌کنند در لیبی یک میلیون شهروند ترک تبار وجود دارند که البته این ادعاها نادرست است.

 

اما اینکه چرا ترکیه با آن همه فاصله اصرار دارد که بجنگد، گفته می‌شود می‌خواهد امپراطوری بسازد که این امری غیر ممکن است چون منابع آن را ندارد حتی با حمایت نامحدود قطر ازآن. در حقیقت از غنایم «بهار عربی» فقط لیبی برای ترکیه مانده است. و لیبی گذرگاه خطرناکی است برای برهم زدن امنیت مصر همچنین اروپا.

به شکل ویژه‌ای بر جماعت اخوان در سوریه و مصر و سودان و لیبی حساب باز کرده بود که همه قدرت را از دست داده‌اند و با آنها تقریبا همه این کشورها را از دست داد. جز لیبی جایی برایش نمانده و حتی در خود لیبی برای متحدش «الوفاق» فقط 15 در صد در طرابلس و مصراته باقی مانده است. همچنانکه از قبل مناطق نفتی را از دست دادند.

در این شرایط بد، آنکارا تهدید می‌کند که کمک‌های بیشتری برای دفاع از طرابلس می‌فرستد. کارشناسان ترک و نیروهای ترک از جنگجویان خارجی شرکت کننده در جنگ سوریه‌اند. ترکیه پس از توافقش با روسیه در باره ادلب می‌خواهد از میراث جنگ سوریه خلاص شود و در خاکش هزاران جنگجوی خارجی وجود دارند که برای او بدل به مشکل خواهند شد. اگر توافق برلن شکست بخورد در کنار دولت وفاق خواهند جنگید و اگر شکست خوردند و ارتش لیبی بر طرابلس مسلط شد، مأموریت جنگجویان خارجی ایجاد آشوب در لیبی خواهد بود. برگه‌ای خواهند بود که اردوغان برای فشار بر کشورهای جنوب اروپا با آن معامله خواهد کرد. این تصور برخاسته از تهدیدات خود رئیس جمهوری ترکیه است که بارها گفت، در صورت سقوط متحدانش در لیبی اروپا امن نخواهد بود.

مصر هدف دیگر ترک‌ها در لیبی است و آن طور که رئیس جمهوری مصر در باره مداخلات رو به افزایش ترک‌ها گفت، ثبات لیبی برای مصر اهمیت دارد و دخالت ترکیه به معنای خطری بزرگ بر مصر است و شاید هدف بعدی همین کشور باشد. به همین دلیل قاهره با صدای بلند اعلام کرد که تماشاگر ورود ترک‌ها به جنگ نخواهد ماند. در لیبی می‌توانند عمر و گستره آشوب را بیشتر کنند، اما نمی‌توانند بر لیبی حکومت کنند و همه تلاش می‌کنند آنکارا را وادارند که واقع بین باشد و با هر دولت مشترک همکاری کند که براساس توافق برلن تشکیل می‌شود تا این فاجعه بیهوده به پایان برسد. فراموش نکنیم که جنگ کنونی به دلیل ناکام ساختن فرصت‌های گذشته برای مشارکت در حکومت بود وقتی که تندروهای مورد حمایت ترکیه طمع همه حکومت را در سر داشتند. ترک‌ها که قصد دارند از لیبی برای تقویت موضع خود پس از شکست در سوریه استفاده کنند، لیبی بار و شکست دیگری برآنها خواهد بود اگر بر حمایت از جنگ اصرار کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰

نگاهی به مقاله اقای غسان شریل-!!

 بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است – دبیر کل سازمان ملل متحد با دیگرخواستار خلع سلاح حزب الله لبنان شد ومدعی شد- این مساله نگران کننده است-؟؟  ایشان  مانند دختران جوان کهتازه رنگ وبوی سیاسی پیدا کرده اند  اهل بچه بازی زاست تصور میکند که هرچه پدراش گفت که تازه حکمت ان راهم نمیداند بی اجر ا شود-باید اجرا شود- ومداوم ژست نگرانی بخود  میگیرد-اقای  انتونیوگوتراش حتمامیداند گوشت بچه شتر  مثلث امریکائی – اسرائیلی – عربی  رانجام معده رابهم میریزد وجنگ اتمی خاور میانه  سازمام ملل متحدرا ذوب میکند – ویک سازمانملل متحدواقعی درخاورمیانه اسلامی بوجود میاید همچنان باتمام حیله ای  سهگانه وضعیت خاورمیانه برای  به پایان رساندن این وضعیت دشواررو به تکامل است سرانجام به قاهرخواد شود گرچه قوانین سازمان ملل متحد مشتری زیادی ندارد بایدگفته شود که حمل .نقال اسرائیل رجهان بایدبایکوت شود- تا جنرال اپیربنس  اسرائیل به وضعیت عمومی  ظاهرادمی تبدیل شود- سلزمان ملل متحد باید نیوری یونیفل از کشوره مطرح خاوزمیانه انتخاب کند وبیطرفی را لحاظ کند- البته اسرائیل نمیداندکه خداوندمنان یاچوب نمیزند واگربزند صدای اش راکسی نمیفهمد- هروقا سازمانمللمتحد داخل مراکز اتمی اسرئیل شد میتوان درباره تونل های  لبنان صحبت کرد امیداست ازیشان اتاریخ درس یادبگیرد وفرعون رامطالعه کند انشالله

موافقین ۰ مخالفین ۰

لذت های دنیا واخرت-!!

بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-دریکی از  برنامه های پرگار بی بی سی  درست مانندحدیث دربیابان همینطور برای رسیدن به سعادت میروند وهنوز به جائی نرسیدند- یک اوهام دارند کهانرا من  انکشاف وباز میکنم-که هرگز دردنیا رخ نمیدهدبلکه برعکس وطن ومحل نشوونمای فتنه است از سهخانم هنرمند تاتر وسینما که قبلا دراین مطرح بودند  دباره تاثیر انقلاب برانها بعنوان تاثیرانقلاب برزنان تعبیر میشودمشت نمونه خر واراست- سانسور چهره واقعی زن درسینما مخدو ش شده است  این یکی از ارکان و پایه بحث است-که اسلام درست میفهمد یا سکولار درست میفهمد- کدام موقعیت بهتری به زن میدهد- جالب است که مشروطیت زنان را خیابانی  کرد وسرانجام زن خیابانی  سمبل ان فحشاشد- برطبق گفته ایشان  وزن فرشته زنی شد که مادر است ودرخانه است اصلا پرسه زدن درخیابان بدون جهت عقلانی تاحرام پیش میرود زیرا همدیگررا وسوسه میکنندزن شوهردار  ناراحت است چرا باان تیپ ازدواج نکرده است-مردزن دارنارحت است چرا ب ان تیپ ازدواج نکرده است تیپهای الهی هم لاحد است اینامر در زنان ومردانمومن بسیارقابل کنترول است دراینوادی کمتر گیر میکنند سکولار ها بیشتر گیر میکنند- بعدبقول ایشان کارگدانهای تحصیل کرده  خواستند را وسطی پیدا کنند  ومنمیخواهم اثبات کنم چنین راهی وجودندارد مگر درخیال- ودرمثال میگویند کسی کهاز منزل اش میخاهد حرکت کند به جهتی میرود که خصوصیات-جهت دیگر دران نیست وانجا که ایستاده است به یکطرف مربوط است بیان کردند که سینما باید زن قدرتمند ومرد قدرتمندرانشان دهد- نتواستند سرانجام حرکت به سمت نوعی رنگ مذهبی کشیده شد که زن فحشا کهبظاهر دراوائل قدرتمند محسوب میشد از کاباره  بیرون بکشند واب توبه برسرش بریزند ودرکنج خانه مادر شود اتفاق بعدا بیان میکنم درغرب هم تاحدی همین است- نکته اساسی حدیثی بزیبائی  انر بیان کرده است کافر مذهبرا قفس مییبیند- ولی مومن مذهب دریا برای ماهی میبینند وکفرا قفس میبیند درست هردو برعکس هستند وحالقران وحدیث شرح حال هردو رابزیبائی میدهد- میفرماید که فرد غیر مذهبی راستین دربالای کوه  اب میبیند قبلا روانشناسان درغرب درتحقیقات به این نتجه رسیدنذد که سختی شرایط برای انسان ان است –که شب جای امنی برای خوابیدن نداشته باشد بعدا  به تشنگی رسیدند اتفاق قران مسئله تشنگی بسیارمطرح کرده است درهمین رابطه اب را- ولی ان فرد بالامیرود که اب بخورد به سراب میرسد ویا کنار ابشار عظیمی است هرچه دست اش را  دراز میکنبه اب نمیرسد این امر  این نیست که خواست الهی اجازه  نمیدهد بلکه اینامر ذات این دنیا اینطور است کسی ثروت دارد وهمهچیز دارد ولیدررنج است که بهان اب نرسیده است ومیخواهد این قفس را  باز کند وخودکشی میکند- امام صادق علیه السلام میفرماید که دنیا کویری است کهدران اب شور بدست ی اید وهرچه درعمق انحرکت کند ابشور غللظ تر میشود منظور دلبستگی به دینا است که از دنیا لذت بیشتری ببرد سرانجام در وسط کویر راه راگم میکند ومیمیرد- لذا افراد درنیا بدنیا- بدنبال یک لذت چاویدان پرارزش میگیردند که انها را مملو کندپیدا نمیشود به سمت انسان دوستی م  برای زنان-حال سکولار قدرت واقعی بهزنان داده است دراکثر مواقع یابرعکس است برای مردانهم همنیطور است یک سروصدا است اما غیرمذهبی یاخودفتنه شدیدوغلظی درست میکند مانند هیتلر ها صدامها وشاه ها وغیره ویادران فتنه دیگرانس اخته است بداممیلفتد ودران دریا فتنه غرق میشود جای تعجبراست تعاد دختران  گای در دانشگاه های ایران- بیشتر پسران است ولی بیان میکندزنان بدون قدرت هستند- وجالب انکه میفرماید زنان سکولار ایران درقبلاز انقلاب برای شکست حکومت منحوس  پهلوی  حجاب زدن چرا باخصوصیات سکولار شکست نداند پس حجاب یک وسیله قدرت است نه یکوسیله ضعف یکی از خانم ها فرمودند درامریکا یک را فیلم سازی  ان است کهکتابی کهحداقل سه میلیون فرد ان  داستان راخوانده باشند فیلم انرا باتمام ترفندهای غربی بسازنند حداقل نصفب رای تماشا میایند یک کارگردان جوان این فیلم  باهنمرمندی این خانم ساخت وورشکست کرد ومیدانست که ورشکست میکند ولی قدرت درک ارزشی هنر یخودر بسبک غرب را نشان داد وفیلم بعد او رنج های مسیحی بود که ثروت عجیبی اورد درحالیکه طبق گفته حضرات- بایدبرعکس باشد- بحث دراین مورد زیاد است من درانتهاازنهج البلاغه شخصی پیش ایشان امد  واز همین مشکلات روحی خود شکایت کرد وگفت چه کنم ایشان فرمودند  بادرک من مناجات شراب طهوری است که لیوانی مینوشم وبه داخل بدن من میرود –تمامچرک ها غم خا ورنج ها وغیره راپا کمیکند وروح رتمصف میکند وجلا میدهدتاانجا که هیچ چیز نامناسب درمن نمیماندوپراز شعف ولذت میشوداینهمان رضوان من الله اکبر جلب رضایت خداوندهزهرچیز لذت معنوی اش بیشتر استاز حضرت رسول اکرم صلواته  اللهعلیه والسلم نقل ب درک میود لذت دردنیا همیشه هم را ه رنج است ودراخرت لذت معنوی صدبرار دنیا است ولذت درعرفان بی حداست

موافقین ۰ مخالفین ۰

نیم نگاهی به مقاله اقای غسان شریل-!!

بسم  الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است نقدی برمقاله اقای  غسان شریل راه نهضتراه دوزخ-- شما از بن سلمان دفاع جانانه کردید وفرمودید که دولت های  بایدبدانند که دوران گذشته تمام شده است شهروند های جدیدی بجودامدند وطالب حساب وکتاب هستند- ومیخواهند بدانند کجا دولتها  به خطا رفتندوکجا به هدف رسیدند- این ارزش امروزه درعربستان جاری وساری است؟ ویا از  عصر جاهلیت عقب تردرازادی  دادن به مردم نیستند به شیوخ اجازه انتقادمیدهند؟ که به جوانان بدهند-؟مگر عصر پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسم یا حضرت علی علیه السلام است شمامداوم از مدرن بودن غربی  بحث کردید انها مدرن واقعی هستند یا اسلام ناب که شما غافل بودید وبدنبال پیدا کردنش نرفتید وهمت اندک شما  انرا درسیما ی اسلامی  بن سلام پیدا کردید کههنوز نه بدار ونه ببار وکاری کارستان نکرده است وبقول عرب –ما انت من غسانه ایا ایشان ازیزیدملعون تقلیدنمی کند وفقط از غسان مانند شما زیبائی جوانی جون یزید دارد- ئکسانی دربیابانهای الشس رشد میکنند بهترین ازاین توقع نیست-وچون فرشتگان دوزخ غساق انسانها را  بخوردشان میهند ایا ایشانمنادی رحمت ولبرکت ورفاه وارامش وپیشرفتبوده است  ویامخرب ونابود ساز بوده است ایا زمان فهد بهترازحال نبوده است باکوچتکرین انتقاد چون صدامگردن میزند وهیچ فضائی ومنفذی را باز نمیگذارد که حتی پیشرفت اندک خوداداشته باشند- من نمیدانم علت دشمنی صدام وشاه باپیاده روی مردم دراربعین این همه داشته باشند شیوخی دربین راه اربعین کشاورزی داشتند ازانهاتعهد میگرفتند به پیاده روی اربعین هیچگونه کمک کنند وقتیکهمتوجه میشدند گردن میزدند ومداوم با هلی کوپتر مردابها زیر رومیکردند  ولی من دلیلاش را میدان چیست به سراغ اقایبن سلمان خواهد رسید انچنان که شماغربرانقد میکند اندکی هم نقدمنصفانه ازعربستان کنید- شخصی  از امام سجادعلیه السلام  سئوال کرد چه کسانی  غیراز افراد مشهور درامر کربلا جهنمی شدند ایشان فرمودند هرکس انهارا  یاری کرد وتشویق کرد وبی  تفاوت ماند  انهائی که دستورات  ظالمین نوشتند انهائی که قلم انهاراتیز کردند انهاایکه- پای  اسبان انهارا    نعل کردند وافرادی که به سپاه انها  نهی از منکر نکردند  و وانهائی که ببدرقه انها امدند وغیره اینها اهل جهنم هستند

موافقین ۰ مخالفین ۰

دعای اوصاف الهی -!!

بسم الله الرحمن الرحیم-دعای اوصاف الهی- درظهور موجودات وجودات اشکاراست وباطن ذات ات مخفی است –وباطن تو در ظهورموجدات   اشکار است-وذات وباطن تو  ازچشم دل وعقل پنهان نیستی—و وجودتو از جش مسر  ظاهرنیست-ذات توازطریق ماهیت به چگونگی وصف نمیشود- وبحد واندازه ومرزی محدودنیست- غائبی نیستی که از صحنه خارج باشد- وشاهدی هستی  که ظاهر نمیشوی- هرکس تورا طلبید  به خواسته خود رسید ونائل شد- اسمانها  وزمین وانچه مابین انها است از اراده وقدرت وعلم توولو برای لحظه ای-  حتی برای یک چشم بهم زدن -خالی نیستند-از طریق کیفیت های مادیومکانی وجهت های مادی ومراتب  وضعیت مادی قابل شناخت  برای تو نیست-توبالاترین نورها هستی-نورفوق انوار هستی ومربی وحاحب مربیان وصاحبان ومالکان هستی علم وقدرت ات واراده ات محیط  به جمیع امور است- از داشتن مثل ومانند اتدرهستی منزه وامکان ناپذیر هستی به خواست  سائلینا ت-شنوا وبه راه حل جواب انها بابصیرت هستیمنزه از هربدی ونقص وکمبودکهاوبدین اوصاف است وهیج کس بدین اوصاف نیست-

موافقین ۰ مخالفین ۰

سفر اربعین- 5-

بسم الله -الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- تازه به حوزه رفته بودم- بایک جوان  سوپرلوکس –که تصور مکینم رشته زمین شناس سال دوم رها کرده بود وطلبه شده بود اقایان طلبه جوان میفرمودند بسیارفوق العاده است وبسیار خانواده ثروتمند  داشت ماشینی زیر پا  ازمن پرسید که شماتاریخ زمین را خواندید من گفتم اندک ا اطعاتی دارم ایشان بحث مفصلی شروع کرد که بیشتراز کتب-ا نگلیسی بود  وتئوری ها انهارا  بیان کرد-کهدریک وجب کوهائ به صد کیلومتر میرسیدند وسط انها تیغی تیغییک دره عمیق که مثلا دهنفر میتوانستند زندگانی کنند- گونه دازاین کوه بالابیایند به دره دیگربرونند- کوه هیمالیا به اندازه یک تپه ان زمان است-نه چنگی است ونه حیواین هوا مسموم از اتشقشانی  وغیره مدتها گذشت تا این کوه ریز ریز شد واماده شد برای پذیرش  انسان  چرااز اول اینطورنشد- برای انکه خداوند رب اماده کردن – مادر خانواده به دخترش ازوال  چگون  موادو وسایل اشپزی را یادمیدهد- تجزیه وترکیب وقواعد  وشرایط  میشود رب اشپری  انکهدرامریکا غذای اماده  درنایلونی است دراب جوش- می اندازد که رب اشپیزی نیست- پدر ماشین خراب بهمن نشان میداد که چگونه تعمیر باید کرد وگاهی ماشین خراب میکرد ویادمیداد که چگون باید درست شود وان مهندسی  قطعات  از دل کوه کمنابه بدست میاورد وماشینمیسازدایشان رب مهندس است انکه  کس ماشین میخرد  وبرا نمیدهد وفقط رانندگی بلد است رب ماشین نیست وخداوندمنان میخواهد نشان دهد رب سازنده این جهان برای بشریت است- در دانشگاه درایران رب نمیشوی سوسول میشوی بامغز بسیار کم این پیشکسوتهای فاملی شمار میبلعند شست سال زمانمیخواهد سری توی سرانها دربیاوری  ولی شما فقط اول وضو را  فقهی  بخوان وبرو با این پیش کسواتها بحث کن مات ومبهوت میشونداین سئوال رااز کجا بدست اورید واین تعبریات ازکجا بدست اوردی  یک دفعه ساکت وقرمز میشوند اندکی روزه بخوان  وبرو با انیشتین بحث کن مات ومبهوت میشود ومغز سازی اینجا است – ولی تقوا  بایدداشته باشی  جای من ام زدم نیست-مخلص باش – بحث انقلاب شد ایضشان  من مات ومبهوت بودم شاه چگون جرئت کرد باروحانیت دربیفتند ودقت کردم ومتوجه شدم روحانیت بخصو امام رلحل علیه السلامیک اصطلاح دارم کنسرو ساردین اش   کرد  مطالعه میکن میفهمی درست مانندکرم ابریشم درپیله برد اش- اینجا قدرت  امام معصوم علیه السلام –همرا ه اش است سفر اربعین دختر منمیخواست به اربعینبرود یک جنابی همکار فرهنگی بودند ومنهدس کشاورزی بودند وچون اطلاعات مذهی قوی داشت ودوره ای هم دید اژانس  توریستی برای  عتبات داشت همراه ایشانمیرفت ودوستی داشتند که ایشان  کارگشته مذهبی  ان جناب یک اژاانس  تریسیت داشتندبرای عتبات یک موگل هتل مانند در مسیر اربعین ساخته بودند وزمانی کهمن دواطب شدم   جانبودهمرا ه ماشین کارکنان  رفتیم-یک خانمی  که تصور میکنم   دبیرر روانشناسی بودندبایان شرکت  دروقت اضافی همکاری میکردند دوفرزند پسرداشتن یکی فارغ التحصیل شده است ودیگیر دانشجو بودباز بااین شرکت همکاری میکرد ایشان بعلت ناراحتی  زانو وکمی نارحتی دیگر کم به اربعین رفته بود وپسران مایلبودن ایشان به اربعین برود وایشان کهدوست دختر من بود مایل بودبیاد پسرایشان فرمود مامادر بدست شما می سپاریمهرجور گرفتی من گفتم که قبول کنید کهاز ادامه مسیر منصرف شوید و یابه بیمارستان بیرید وب ایشان رابرگردانید مانمیتواینم زیادبا ایشان بحث کنیم من تصور میکنم بف عضی بیفکری ما وکودنی های ما ا اراده الهی است- حدیث داریم ودرست هم است تصور من که زمان شاه عباس  به ایشان گفتند که اینهابه چین میرونند ویاباخار خارجیان  تحت تاثیرانها واقع میشوندکه  درتماس  باانها هستند استاد تاریخ دردرسی کففرمودند یک فرانسوی گفته استخدمت شاه عباس رسیدم عدهای پشت سرما  اب می ریختن که نجاست پاک شود وتمام افارد داراطراف ما بودند دستور میداند که غسل کنند ولی ما زرنگ تراز این حرف ها هستیم که اگرمنافع باشد چگونه تغیر میدهم-تنها را مغز سازی فقه خواندن است- برای تائید  مطلب من سری ه کتابفروشی امازون معروفترین کتابفروشی اینترنتی است دقت کردم  مثلا یک پاکستانی  تحت یک عنوان خاص یک کتاب  اسلامی نوشته است باهمان عنوان ده تا امریکائی کتاب نوشته است ولی مسلمان نشده است میخوادبگوید زمام امور دردست ما است حتما بعضی جا ریشه رازده است  وفرهنگ خودرا جا انداخته است- من از یاسوج به سواری که بغل دست من یک فرانسونی به شیراز می امدیم  وایشان جهان گردی میکرد منپرسیدم بودجه شما اجازه میدهد- فرمود درگوشم من  اطلاعات خاصی رابدست میاورم وانرامیفرشم وچهل درصد هزینه منرا بانکی من دران کارمیکنم میدهد ومن گفتم فرمود اینها اسرارفردی  است حتما برای انها سود دارد ولی ماا ینطور نیستیم-خبری امروز درسایت شیعه نیوز خواندم-که امارات وبحرین وعربستان  زنانی از ملدوائی کهفقریرین کشور اروپای حتی دختر داوزده ساله میاورد وبانها ازدوج میکنند وروسی وغیره درحالیکه دخترانو زنان  بیوه بیشوهر  که انها مقدم هستند وزنانی  از کشورهای  اسیایجنوب شرقی میاورند  برای خدمتکاری  وبه انها روابط سکسی را تحمیل میکنند درحالیکهاز نظر اسلام زن ازاد هستندودرثانی مسلمان نیستند وان اگاه شیعه برای  ازدواج موقت تقبیح میکند ان جناب درماشین سواری بودن برای کسب اطلاعات به هتل چند ستاره نرو اطلاعات بدست نمیاوری  وبهمسافرخانه مردمی تمیز برو با ریس ان  رفاقت کن ویک کادویفرانسوی  به بده مغز سیاسی ایران وخدمتکاران جوان-مایل هستنددرمقابل غربی  ها خودی نشان بدهدوحقایق را میگویند-ادامه دارد

موافقین ۰ مخالفین ۰

چرا امیرالمونیت علیه السلام در خطبه اخرشان سخت گریستند

چرا امیرالمومنین(ع) در خطبه آخرشان سخت گریستند؟

https://www.khabarfoori.com/detail/1876688

دانلود اپ خبر فوری http://bit.ly/KhabarFORi

موافقین ۰ مخالفین ۰

نکات قرانی--!!

 بسم الله الرحمن  الرحیم-نظریات شخصی است –عروج صاحب وهدایت ونگهبانی وعمل-به امر الهی  که خداوندمنان-که تمام فرشتگان برای شب قدر فرود امدند وبا روح مبارک به اسمان عروج کردد وفرشتگان زمینی تا  انتهای اسمان اول ایشان رابدرقه کردند- ودرهمه موارد امر الهی – مطلع بودند- یکی از علما میفرمودند که حضرت علی علیه السلام که به هشت وارد شد اوراح همه انبیا  صلواته الله علیهم الجمعین-خدمت ایشان رسیدند ورود ایشان تبریک عرض کردند دلیل اش ان است که ابروی از دست  رفته دین وانبیا-علیهم السلام الله اجمعین   را ایشان زنده کرد- تسلیت وتعزیت  وغمورنج بی پایان کهامید است بلطففرزندبرومنداش ام امرالی وهم عظمتان بزرگوران احیا شود درسوره روم میفرماید- غلبه وپیروزی درهمه مورد حتی نظامی دردست خداوندمنان است وخداوندمنان وسایل نظامی وافراد  نیرومند ودیگر عوامل را تهیه میکند درمانور اخیر دریک مانور سازمان یافته ازمایشی  قایق های ماهگیری بایدبه کمک برسند حال اگر ناو ما  درکنار ساحل امریکابود دریکنبردبایدماهیگیران امریکائی  به کمک بیاننند درست مانند زمان جنگ جهانی دوم هستیم از خداوندمنان طلب کمک  درهموارد یک امرحتمی درهمه موارد بخصص نیروی دریارئی  ازخداوندمنان طلب کنید که انها احاحتمال شهادت میخواستند که نصیب انها شد وخداوندمنان رو ح انهاغریف رحمن واسعه خودقرارد دهد بهخاندان انها صبرحمیل ومقامی متین عنایت کند- در سوره نکات عجبیی است اولا  مشخص میشودبت ها درعرض خداوندمنان بودند  نه درطول خداوند گرچه اول بنام شفیع تعریف کردند وکم کم غلو شد وان هدف نهائی که میخواستند که امرالهی  محو کنند وار بت به دستور متولیتان ساخته شود نکته دیگر  یعلمون ولا یعلمون است د داستن ونه دانستن –دوتا خواست درمورد حیات دنیا میخواند که بدانند ودرمورد اخرت نمیخواهند که بدانند- بعد فطرت راقبول ندارند اما دربین خود اگر خطائی کردند معذرت میخواهند این همان فطرت است درمسائل دنیائی عقل خودرابکار میاندازنند حتی بعضی مسائل راستایش میکنند وچشن برپا میکنند وساختمان های  تارخی میسازنند وقدردانی ها میکنند وارزش ها خلق میمند وامرهائی راتدوین میکند که اینها نشانه استفادهاز فطرت است—یک نکته جالب این است وقتیکه درباره ستارگان وموجودات خداوندمنان میفرمیاند دقت کنید ونظم را بفهمید  وجالب ان که شب مهمتراز روز است بعضی دانشمندان گفته اند  که هم پیاهان وحیوانات حال ممکن است بعضی اینطورباشد  در وز مواد را جذب مکینند ودرشب رشد میکنند وذلا درشب بایدتفکر کرد وسکوت که دراسلام مهم است اندیشیدن درتفکر بقول قران اطلاعات  تبدیل به شناخت عمیق میشود یک نکته شخصل تجربه کردم اگر زمانی یک حادثه کمی شوک اور  غیر طبیعی باشد دریائی پشت ان است واگر یک شادی غیر طبیعی باشد باز دریائی پشت ان است کهان لحظه درک نمیکند وباتفکر درک میکند من یکبار بای کگروه دانشجوئی  با تعدادی از اساتید به اصفهان ویزد رفتیم- درباز  گذشت از یزد یکی از دانشجو که دروسط ماشین  بوداز من خواست کنار ایشان باشم وبه سئوالات جواب بدهم ماشینوارد یک دهکده شد در طول یک خیابان خاکی بسیارتنگ ایستاد   تصور مکینم یکمغازه بود شاید اب گرم داشت برای  وهمینطور همین طور پمبپ بنزین ویک تریلی جلوی ما برعکس مابود ماشین ایستاد مابادیوار کاه  گلی روبرو  چندسانتیر فاصله داشتیم- ان دانشجو سرش روی شانه من گذاشته بود وبخواب رفته بود- ناگهان یک فرد روستای چهار شانه صورت پهن وبسیار مردانه وئسوخت  دم بچه کم کناراش بودم ظاهر شد بهمن باکمی خشم نگاه کرد  که اندکی ترس درمن بوجود امد- مانند نمونه ترکها وترکمن ها من بلخند پرسیئم اسم این ده چیست وچقدر بایزد فاصله دارد ایشان باصلابت گفت وکمی خشم زیادتر شد وگفت حال دوست شماخوب است یک چشم وابروی به سمت اش زدمدتی خیره شد ورفت منترسیدم نکند ایشان حالش بهم خورده است بیدار اش کردم وگفتم حالت چطور است وفرمودندمشکلی ندارم و باز خوابید وبیدار شد وتا شیرازمن دیگرصحبت نکردم گذشت چندسال گذشت یکروز یکی از دانشجویان رادیدم واحوال ایشانرل پرسیدم فرمودن که کمونیست شده است وبه گروه های کمونیستی پیوسته است- یک نکته دیگر- یک ایه است میفرماید که از افراد بدکار سئوال میکنیم چند مدت در دنیا بودید میگوید  یک صبح تا ظهر ویا ظهر تا غروب  اینها دروغ میگویند فرصت انها تا قیامت بوده است حال این قیامت ظهر  بعثت رسول اکرم صلوالته الله علیه واله والسلم یا ظهور  اما م الزمان علیه السلام ویا تا قیامت همچنان بر دروهی اشکارا برعلیه امرهای الهی  درست کردند که میدانستند دروغ است-حال مگویند من یک صبح تا ظهر گناه کردیم عیسی علیه السلام را  خدا کردیم تاقیامت مجازات شدیم مارا رهاکنید به نسبت یک صبح تاظهر است ما گناه کریم خداوندمنان میفرماید شما به معنویت وامرهای من  اتش زدی حال داخل ان اتشی بشو که خود خلق کردی تو کاری نکردی که این اتش خاموش اما اقایان میفرمایند این چه نظمی است ستاره نابود میشود  وزلزله میادی وطفل درشکم مادراش میمرد خداوندمنان میفرمایدهرموجودی عجلی وعمری دارد وحکمتی داردکه شمانمیفهمی درجهت نظم است-

موافقین ۰ مخالفین ۰

عقل شخصی شده-؟؟!!

  بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-جملاتی از  دعا ها- منبع کلیات مفاتیح نوین –دعا شب قدر- امر بهمعروف  ونهی از منکر کردی –(امرت) ودر راه خدا به شایستگی ( درامر) جهاد نومدی- تا این که حرمتت(جتی حرمت خانوادهودوستانت) شکسته شد- ومظلومانه(تا )به شهادت رسیدی- در غرب یک حقه بازی  وجود  دارد بعنوان حقوق بشر همه چیز میتواند شخصی شود مثلا عقل  - درک- واحساسات-وغیلره عقل محض بسیاراندک است درحایکه عقل شخصی شده نداریم ولی دنیا ا براین اساس درواقع میچرخد-در حدیث است- شخصی  دربیابان مدینه  به سمت مکه دید حضرت عیعلیه السلام درحال رفتن است وحضرت سلمان درپشت سر او میرود وحضرت علی علیه السلام درضمن حرکت باحضرت سلمان-علیه السلام صحبت میکند- به سلکان گفت چرا یک جای پای است؟؟ ایشان جواب دادمن پای ام درجای جای پای علی علیه السلام میگذارم- گفت دراین گرما  چون حضرت سلمان علیه السلام پیربود شما گرما زده نمیشوید؟؟ ایشان فرمودند بادیکهاز طرف علی علیه السلام بهسمت من میاد همخنک است وهم بوی مسک یا(مشک دارد معطرین کلای عطری ان زمان که قران میفرماید یک چشنه ای است دربهشت بنام تنسیم که باعطرهای زیاد ی- مخلوط است ازجمله مسک چرا مابقیه رانگفته  است- برای اینکه دردنیا نظیر ندارد وفقط مخلوط است) حضرت علی علیه السلام به سمت چشمه ای ان زمان ایشان حفر کرده است و درحدود مثلا شش کیلو متری مدینه به سمت  -مکه-  من انجا رفتم به ان چشمه رسیدم اب بسیار کمی میچوشید- درسمت راست جاده  سه وچهارساختمان دوطبقه باسیمان سفید ساخته بودند وچند تادرخت دست چپ الا ماشالله درخت نخل یک اقاید درحقیق سیدی  کفش لاستیکی بلند  پوشیده بود وکانال هارا لاروبی مکرد ومن سلاام کردم ایشاننزدامد خیرمقدم گفت وزنبیل پلا ستیکی  که بدرخت . وصل بود درتن درحدود بیست تاسی تا خرما کوچک بود فرمودندسهم شما یکی ی اودوتا است ومن یکی خوردم  بسیار شیرینی مطبوعی داشت وبسیارکم چسبناک بود- ایشان فرمودند این درختان نشوونما گرفته است ازدرختانی حضرت علی علیه السلام کاشته است بهترین خرمای عربستان است امام صادق علیه السلام فرمودند که حضرت علی علیه السلام دانه خرما در ظرف ای از اب- میریخت هرکدام ته نشین میشد وزود جوانه میزد انرا  میکاشت -شماهم همین کار را بکنید ایشان نطرف هم مثل این طرف تا الامشا الله درخت خرمابود وان چشمه جاری وساری دراین نخلستان دوطرف میشد ببهانه شهرک سازی ان طرف را بیابان کردند واین چشمه را پر کردند وچون این طرف  افرادهای مختلف مهبی بودند دست نزدند وبه به بهانه گردنه دیده شود تا حدی اجازه دادند حال  این صحابه تنها کاری که  کرد انرا پخش کرد وخود تجربه نکرد ودیگرانهم نجربه نکردند عقل شخصی شده امروز خواهند گفت معلوم نیست که این حدیث-درست باشد مکن اس جعلی باشد زیرا ان افراد تجربه میکردند وگرد حضرت علی  علیه السلام بودند ولی تکرار نشان میدهدنمیتواند جعلی باشد کسای به بهشت میرونند  از عقل محص استفاده میکنندوبه ان تن میدهند

موافقین ۰ مخالفین ۰

دهکده جهانی!!؟؟

بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-  غسان شربل  سایت العربی فارسی - چرا نویسندگان‌مان را خیلی زود از یاد می‌بریم؟ پرسشی که علیرغم حقیقت جیغش اندکی نارس به نظرمی‌رسد.

 

بهتر است پبرسیم: چرا خودمان را فراموش می‌کنیم؟ کسانی که می‌گویند گذشته هنوز در ما خانه دارد و ما به آن وابسته‌ایم و سایه بر حال حاضر ما می‌افکند و مانع از این می‌شود که خود حقیقی‌مان را ببینیم، آنها فقط نیمی از حقیقت را می‌گویند. آنها سخن از نیم گذشته‌ای می‌گویند که نه فقط به آن وابسته‌ایم بلکه مات و مبهوت آنیم و هر روز استخوان‌های پوسیده‌اش را زنده نگه می‌داریم... نیمچه گذشته‌ای چغر، ریشه دوانده در زمین، فربه از تعویذهای جادویی و خرافات و اباطیل که به آنها خوراک می‌دهیم و از آنها تغذیه می‌کنیم. چنان بزرگ شدند که عقل و ذهن ما را اشغال کردند و فراموش کردیم نیمه دیگری هم هست؛ چشم نواز و درخشان که در اندک لحظاتی که به ما چهره می‌نماید، به سمتش یورش می‌برند تا زیرخاکش کنند. شاید از دوره فلسفی، علمی و معرفتی عباسی اوضاع چنین شد.

 

از آن زمان استاد تمام عیارطرد معرفت شدیم و به مرحله انقطاع بزرگ پا گذاشتیم که بسیاری از جوامع بشری در زمان‌های مشخص وارد آن شده‌اند، اما خیلی زود ازآن برخاسته‌اند و به گذشته چشم‌نواز و روشن از یک راه رسیدند؛ شناخت.

 

درملت‌های زنده میان گذشته و اکنون انقطاعی وجود ندارد. آنها دست از پیش کشیدن این گذشته در پیش چشم خود نمی‌کشند. گذشته برای آنها گذشته نمی‌شود. اگر چنین شد، به تدریج و آرام آرام می‌میرند. قفسه‌های کتابخانه‌های چنین مردمانی حتی یک روز از آثار نویسندگانی که قرن‌ها پیش مرده‌اند خالی نمی‌شوند: تحقیقات، نقدها، گزیده‌ها، واکاوی زندگینامه‌ها، کتاب‌های جیبی و گزیده‌ها، ترجمه‌ و بازترجمه از مردمان وزبان‌هایی دیگر که بارها ترجمه شده‌اند مانند «ایلیاد»، «اودیسه» و حماسه «گلگمش» که برای نمونه طی چند سال پیش دو ترجمه از آن به زبان انگلیسی منتشر شد. وحشت از ویروس «کرونا» ساکنان «دهکده جهانی» را فراگرفت و درصدر مسائل مورد توجه رهبران و دولت‌ها قرارگرفت. دو چهره اما بیرون از این معادله جدید باقی ماندند. اول ولادمیر پوتین و دوم رجب طیب اردوغان. در دفترکارشان آتش رویارویی‌های ادلب برهمه چیز مقدم شده. تنش‌های خونین میان دو ارتش ترکیه و سوریه به آزمونی سخت برای روابط دو رئیس جمهوری ترکیه و روسیه تبدیل شدند.

سخت‌ترین آزمون‌ها آنهایی هستند که اطراف درگیر درآنها نمی‌توانند پاپس بکشند و شکست را بپذیرند. پوتین درسوریه سیاست قاطعی را دنبال می‌کند که براین اساس مبتنی است تا نظام رئیس جمهوری بشار اسد را کمک کند برهمه خاک سوریه سیطره پیدا بکند. از دیدن صحنه‌هایی که یادآور «راه حل» تحمیلی او در گروزنی است، متأثرنمی‌شود؛ یعنی بالاترین حد خشونت برای رسیدن به پیروزی کامل. اما سوریه چچن نیست. شاید به همین دلیل پوتین سیاست گاززدن تدریجی را بر یک باره بلعیدن غذای داغ ترجیح داده باشد. استراحت‌های آستانه و سوچی فقط آتش بس‌هایی برای تازه کردن نفس‌ها بود و بعد هم ادامه برنامه روسی بی هیچ تغییری. به احتمال بسیار پوتین امیداور بود برنامه را بی هیچ لرزش و لغزش بزرگی کامل کند به خصوص که آن را تحت عنوان «جنگ با تروریست‌های سنگر گرفته در ادلب» می‌نامد-بخوبی روشن است که هدف از دهکده جهانی میبایست همونی امریکا پیاده شود ولاغیر-از فاضل السلطانی-همان منبع- چرا نویسندگان‌مان را خیلی زود از یاد می‌بریم؟ پرسشی که علیرغم حقیقت جیغش اندکی نارس به نظرمی‌رسد.

بهتر است پبرسیم: چرا خودمان را فراموش می‌کنیم؟ کسانی که می‌گویند گذشته هنوز در ما خانه دارد و ما به آن وابسته‌ایم و سایه بر حال حاضر ما می‌افکند و مانع از این می‌شود که خود حقیقی‌مان را ببینیم، آنها فقط نیمی از حقیقت را می‌گویند. آنها سخن از نیم گذشته‌ای می‌گویند که نه فقط به آن وابسته‌ایم بلکه مات و مبهوت آنیم و هر روز استخوان‌های پوسیده‌اش را زنده نگه می‌داریم... نیمچه گذشته‌ای چغر، ریشه دوانده در زمین، فربه از تعویذهای جادویی و خرافات و اباطیل که به آنها خوراک می‌دهیم و از آنها تغذیه می‌کنیم. چنان بزرگ شدند که عقل و ذهن ما را اشغال کردند و فراموش کردیم نیمه دیگری هم هست؛ چشم نواز و درخشان که در اندک لحظاتی که به ما چهره می‌نماید، به سمتش یورش می‌برند تا زیرخاکش کنند. شاید از دوره فلسفی، علمی و معرفتی عباسی اوضاع چنین شد.

از آن زمان استاد تمام عیارطرد معرفت شدیم و به مرحله انقطاع بزرگ پا گذاشتیم که بسیاری از جوامع بشری در زمان‌های مشخص وارد آن شده‌اند، اما خیلی زود ازآن برخاسته‌اند و به گذشته چشم‌نواز و روشن از یک راه رسیدند؛ شناخت.

درملت‌های زنده میان گذشته و اکنون انقطاعی وجود ندارد. آنها دست از پیش کشیدن این گذشته در پیش چشم خود نمی‌کشند. گذشته برای آنها گذشته نمی‌شود. اگر چنین شد، به تدریج و آرام آرام می‌میرند. قفسه‌های کتابخانه‌های چنین مردمانی حتی یک روز از آثار نویسندگانی که قرن‌ها پیش مرده‌اند خالی نمی‌شوند: تحقیقات، نقدها، گزیده‌ها، واکاوی زندگینامه‌ها، کتاب‌های جیبی و گزیده‌ها، ترجمه‌ و بازترجمه از مردمان وزبان‌هایی دیگر که بارها ترجمه شده‌اند مانند «ایلیاد»، «اودیسه» و حماسه «گلگمش» که برای نمونه طی ترجمه از آن به زبان انگلیسی منتشر شد غرب فرنگ خود از گذشته  تابحال دریک خط ممتد بیشبرده است لذا مردگی وتحیر ومات .مبهوت شدن ندارد ولی خاورمیانه وجهان سوم فرهنگ گذشته خودرا دیگر ارزشی نداردواز فرهنگ غرب نمیداند چگونه استفاده کند چگونه غربی شود واگرغربی شود ازبین میرود وغرب اچجازهانکهاز فرهنگ خوداش راباور کند  که یکخط ممتد شود نمیدهد.

.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰