بسم الله الرحمن الرحیم- مناظره – بخش دوم-جناب اقای طلبه سنی محترم – فرمودند- که ایراد شیعه در بحث استنباط برادران سنی –وبعنوان مثال  استنباط اقای عمر رضی عنه ایراد میگیرند ویا استنباط معاویه ایراد میگیرند- من گفتم نظر شما چیست-ایشان  هرگاه دستوری وحکمی  درجامعه مضر واقع شد میشود انرا تعطیل کرد ویک حکم عقلی را به جای ان مطرح کرد- من به ایشان گفتم حکم اولیه اگر درزمانی ضرر داشت- به طریقی عمل میشود که بی ضرر باشد نه انکه ان حکم نفیه ابد شود وبه اصطلاح حرام اعلام شود- اگر مسلمانان صدر اسلام در زمان اقای عمر درمکه ومدینه مایل  به  ازدواج موقت نبودند- اشکالی ندارد چون ازدواج درشرایط مطلوب- مستحب موکد است  واجب نیست ولی نمیتوان انرابصورت حرام مطرح کردوبرای انعقاب معین کرد جناب خلیفه دوم به حکمی از طرف خداوندمنان صادر شده است  القاب زشتی  بیان کرد-  درثانی زمان پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم  حکم ان صادر شود وخیلی زود در  جنگ خیبر انرالغو کنند این بسیار مصحک است- درثانی هرحکمی که نسخ میشود یعنی کنار گذاشته میشود قران مجید میفرماید حکم بهتری خواهد امد ان حکم بهتر کدام است؟؟ درجنگخیبر بعضی از علما معتقد هستند اگر چنین بوده باشد به خاطرانکه ارتش اسلام به سمت متعه دران شرایط ممکن است- از لحاض امنیتی  صحیح نباشد- ودلیل ان هم فشار اعراب عربستان بر نفیه ان بود زیرا- درفرهنگ جاهلیت چنین جیزی نبود اما به جای ان فحشا بود که دوباره باز گشت!!؟؟ وکسی هم مخالفتی نکرد-؟؟!! عقل مردمان درمقابل نص ارزشی ندارد انها که علم اولین واخرین ندارددرموارد خاصی عقل میتواند کارساز باشد-اما درطواف نسا جهالت کثیف ان  وکمال بی خردی  وعشق وعلاقه به جهالیت ومرد سالاری وحشیانه عمق فکرانهارا نشان میدهد—حضرت استادمعزز ایت الله زبرجد رحمت الله علیه—فرمودند- که عبادت وسنتهای  عبادی مخصوصخداوند-منان  است هیچ ربطی – به مخلوق ندارد-ولی خداوند منان مخلوق را درعبادت خود لحاظ کرده است این امر بالترین ارزشی است که که میتوان یک مخلوق بدست اورد وفرشتگان راهرگز  درعبادت خود شریک نکرده – درنماز صلواته برپیامبر اکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم واهلبیت مکرم اش وسلام بر صالحین امده است –نگاه به والدین عبادت الهی محسوب میشود ودربسیار جاها چنین شده است درحجکه مخصوص خداوندمنان است مردان هفت بار طواف میکنند ودورکعت نماز میخوانند یک ثواب برای  خود میبرند ویک ثواب برای خانم خودمیفرستند که اگر چنین نکنند زن ایشان برای ابد برایشان حرام است وحج ناقص است تا این سنت عمل شود این اعراب مسلمان عربستان بر اسا مردسالاری پذیرفتند- واین سنت عظمت خانواده را مشخص میکند وزنان هم هفت باربیاد طواف کنند ودو رکعت بخواند انهم یک پاداش- برای خود دارند – ویک پادش برای شوهرخود فراهم میکنند انها گفتنداینرا ماقبول نداریم زنان باما مساوی نیستند وکسی نیستند که به ما پاداش بدهند- باعث پرورئی انها میشوندومهار کردن انها مشکل است- جناب اقای عمر سرانجام انرا پذیرفت که خود ایشان هم بی میل نبود- زمانی حضرت  حمزه سید الشهدا

رحمت الله علیه- به شهادت رسید- پیامبر  اکرم صلواته الله علیه واله والسلم فرمودند حضرت حمزه سیدالشهدا رحمت الله علیه اله والسلم- کسی را درمدینه ندارد برای جلسه عزداری وسوگواری  بگیرید  وبرای ایشان گریه کنید وایشان هم صلواته الله علیه واله والسلم- شرکت کردند گریستن زنان هم گریستن- اما درجاهلیت گریه زنان مذموم  بود میگفتندتاثیر نا مطلوب بر مردان میگذارد وانها عصبی  وضعیف النفس میکند ولذا خلیفه دوم زنان در مسا ل رحلت کسی نهی کردن که حق گریه کردن ندارید وبه همین دلیل است زنان جوامعه سنی – علاقه به تمدن غرب دارند!! ومیخواهند دیگر زنان را مطلع کنند-گرچه تاحدی تغیرات مثبت رخ داده است—ادامه دارد