بسم الله الرحمن الرحیم-به بهانه نظری به کتاب انسان 250 ساله به نگارش معظم له حضرت امام الخامنه ای رحمت الله علیه رهبر جهادی سیاسی- دوران عصر معاصرجهان- من این کتاب سالهای قبل ریده بودم بعلت مشغله زیاد ومطالعات مختلف وعدم مدیریت ممتاز زمان ازان غافل بودم تا اخرین انرا دردست دخترم دیدم ومایل شدم بخشی ازان  اقلا مطالعه کنم درغرب برا ی انتخاب کتاب چندین گزینه را بیان میکنند   درمرحله خواندن مجلات معرفی کتاب ورسانه ها که متاسفانه این بخش درایران بسیار ضعیف است دو دوستان الیت که درزمان باز نشستگی کاربرد ان ضعیف میشود سوم سر زدن به کتاب فروشی ها وکتابخانه ها ومتاسفانه  وسئوال ازانها  کرد اینهم درایران زیادچنگی  به دل نمیزند لذا خود فرد باید به کتابفروشی برود وکتابهائی که نیاز دارد انتخاب کند ومیبایست فرد دررشتهائی که تخصص دارد ویا اگاهی دارد کتاب انتخاب کند واگر تخصص ندارد بهفردی که تخصص دارد-از فردی کهتخصص دارد استمدادبطلبد که امروز دراینترنت  به زبان خارجی فراوان هستند ولی متاسفانه بزبان فارس یچنین سایتی رامن ندیدم- واگر کتاب را خوداش انتخاب میمند بهان بخشی که زیادمطلع است نگاهی بیاندازد- وتصادفی کتاب را ورق  بزند وببیند مطالب استدلای وتعریفی جان دار هستند ویا نیستند واگر نمیتواند به مقدمه مراجعه کند  درمقدمه پیشرفته ترین علم درعلوم اسلامی   فقه است که بدوبخش عبادات ومعاملات تقسیم میشود واخلاق بخشی ازان درعبادت است وبخشی ازان در معاملات است به خاطر انکه مهمترین بخش اخلاق- اخلاق درابطه عبد وباخالق است اخلاق را دربخش عبادات گذاشته بودند کهامروزه خودبخش جدا است گرچه درهردوبخش  درجای خودمطرح میشود- بحثی در درس حضرت استادمعززمرحوم زبرجد رحمت الله علیه مطرح شد که فرد درنماز مردان حداقل لباس انها چه میزان باشد وحدیث است کسانی حداقل را راعایت نمیکنند فرشتگان  ازانها نفرت وبیزاری دارند یکی از پیش کسوتها  فرمودند  پس خداوندمنان از ان افراد بیزاری دارندپس درحمام چه بکنیم؟؟ حدیث است درحمام خداوندمنان پوشش ی برای فرشتگان ایجادمکینند وایشانفرمودند پس این امراهم برای خداونمنان میتواند صادق باشد  ایشان کمی خشمگین شدند وفرمودند مگر برای خداوند نیازمنان  به پوشش است –مگرامکان پذیر است؟؟ایامهم است؟؟ حق با ایشان است حال این سئوال مطرح است چراخانم ها درخانه کسی نباشد بایاددرنماز هم ارایش داشته باشند وهم حجاب داشته باشند؟؟ جواب  بقول خارچیان برا ی تقویت این دوامر است مثالی من بیاورم انسانها  ازپلیس- راهنمائی اشکار کمی ترس دارند حال دوربین باث میشود کمی ترس تقویت شود وپلیس نامرئی  این تویق رابه اوج میرساند کم کم فرنگی درانسان تولیدمیش.دوعادت میشود درانگلستان هرکس در امر ترافیک خطا کرد جریمه سنگین است بهاومیگوید این دوربین درجلی ماشین کاربگذار وسه تاخطا اگر ضبط کردی درجریمه تخفیف میدهیم این دوربین خریداش دربیرو امکان پذیر است ولی دوربین پلیس کوچکتر است  وقتیکه اقا میخواهد کمی تند برود خانم میفرمیاد دلت برای پولهایت تنگ نمیشود- خداوندنامرئی  وهم جا هست بالاترین تقویت رادارد وباعث میشوداین فرهنگ سریع تر وعمیقتر جا بیفتد-معظم له درتیرماه65 در دومین گنگره جهانی امام رضاعلیه السلام درمشهد مقدس درعنوان سخنرانی خودفرمودن درباره عنصر جهادی یعنی کوشش برای توسعه دین اسلام ومبارزه سیاسی با سیاست شیطانین که یادرصد محو اسلام هستند طرح اول یزید ملعون ویا تحریف دین اسلام است کهمنافع وخواستهای نامشروع خودر توسطان  تحقق دهند  که کار همیشگی  طاغوت های بظاهر اسلامی است – در زندگانی ائمه اطهار علیم السلام داشته اند ایشان با طرح عنوان کلیدی- انسان 250 ساله که میباسل انسا حداقل چهارده قرنی باشدتصویری تازه از حرکت ائمه علیه السلام ترسیم میکنند نویسنده بیان کرده اسا که اگر کتاب کامل چاپ شود درحقیقت از قدرت خریدافراد بالاتر است ودرک انهم سختر است لذا  بهچند جلد خلاصه میشود که کتاب اول به چاپ میرسد این یک خسارت عظیم است ان کتاب باید چاپ شود ولی شخصیتها درسطوح مختلف انرا خلاصه کنند درمقدمه دوم-قران مجید  ایمان یا اسلام ویادین تمثیل اوردند به درختی که درحال رشد است واین رشد بی نهایت است  ومداوم شاخ وبرگی جدید میزند ومیوهای جدید بوجود میاورد علما معتقدهستند انسان مداوم رشدمیکند چهدردنیا وچهدربرزخ واخرت وبهشت انتهائی نیست- وهرشاخه وشاخه های درعرض هم ملاک یک نسل یادوران است این درخت به سمت اسمان رشد میکند بشر برای درک قویترعمق را مطرح میکند ولی قران اسمان رمعرفی میکند قبلاعلما میفرمودند که شناخت یک طول دارد ویک عرض دارد از این طول وعرض عمق را د یابطن درک میکردند درحقیقت شناخت  هم عرض دارد وهم طول دارد وهم عمق داردقران مجید هرسه معرفی مکیند وعمق را خوداش بیان میکند گاهی بهان ترتب حکم گفته میشود یعنی نتجه تنهابرای فقه ویاخلاق نیست درتمام  ابعاد است بخش های یک درخت حلقه به حلقه باهم اندکی متفاوت هستند وباهم ارتباط طولی وعرضی دارند ولی متضاد یک دیگر نیستند درتضاد علمی بوجود نمیاید کمالی بجود نمیاید تکامل حتما دریک رشد هماهنگ است لایه زیرین سازنده لایه بالائی است مانندریاضیات- علم منطق-ادامه دارد