بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است باالهام از کتاب گرانسنگ ولایت علوی حضرت ایتالله العظمی جواد املی رحمت الله علیه- قران مجید برای مومنین صفاتی واحکامی معین میکند که هرکس انرا انجام داد مورد رضایت الهی است ان اعمال خیر پاداش اش در دنیا وقیامت به او باز میگردد وبهاین سیر ثواب میگیود یعن پولی به فقرا داد ان پول از او جداشده است ودور شده است ولی بعدا ان پول به مراتب بیشتر به او باز میگردد این صفات راهم باید رهبر مسلمانان داشته باشند- امام در سوره مباهله و ایه های دیگری رهبر به صورت جمع اورده است دو دلیل دارد دلیل او رهبر الهی سیزده معصوم هستند ودلیل دو رهبر باید از امت اسلامی وبشری تاقیامت از تمام ابعاد عظیم تر باشد وگرنه میبایست بصورت شورائی واشتراکی حکومت کند مانندامروز که شرای مصلحت وشورای نگهبان ومجلس وغیره وجود دارد چون درهرز مان امت بشری یک رهبر الهی دارددر ثانی طبق حکم الهی عمل کند-از قران استفاده میشود تنها کسانی که از طریق عقل بهدرک صحیح درشناخت عقاید رسیده اند ارامش قلبی دارند واز شرور دنیا زدگی وشهوات وافکارجاهلی نجات پیدا کرده اند دراین موضوع که راه انها به یقین درست است به اشراف رسیدند وشک ندارند این حالت درزمانی است که بدرستی دین حق را تشخیص دادند ودیگران درشک هستند گاهی اندکی از حقایق ناب راقبول میکنند متیوانند حرکت کنند ولی بعد در کفر وشرک ونفاق وغیره قر ار میگیرند که ریشه انجهل ودنیامداری است متوقف میشوند ولی امر مسلمین باید خداوندمنان رابعنوان ارماان نهائی وپیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم-بعنوان اسوه خود بپذیرد-واز ان تخطی نکند وحق رای شخصی استقلالی نخواهد داشت وتغیری را در دین ایجاد نکندچناچه پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم ولی مسلمان را بعهده اصحاب گذاشته بود هرگز جریان سقیفه بنی ساعده بوجود نمی امد ومسلمانان بدوقسمت تقسیم نمی شدند ودر یک رفراندوم عمومیرهبر مسلمانان اتخاب میشد ونیازی به خشونت نبود وان جریانات مصبت بز ودهشتناک بوجود نمیامد هرگز برتری اقای ابو بکر برعلی علیه السلام- که ایشان چند بار درقران نهی امده استدرحالیکه حضرت علی علیه السلام چندین بارمورد تمجید واقع شده است- قابل قبول واثبات نیست- درحالیکه از حل مسائل امت اسلامی بصورت سنت رسول اکرم صلواته الله علیه والهوالسلم عاجز بوده است ودرهدایت جامعه ناتوان-حتی درشناخت اصول دین بالاخص توحید به یک جریان انحرافی کشیده شدند واصول دین که اسکلت دین است با تناقضات وتضادها با اصول واقعی برخورد کرد قران بیان میکند بایهود ونصارا که دین خودرا برای امر دنیا بازیچه قراردادند وحقایق دین را مسخره کردند با شماهم همینروش راخواهند داشت دوستی وتکیه نکنید واز قدرت وثروث انان چشم طمع بندید شاید که حتما بشرط ایمان خداوندمنان شمارا غنی وقدرتمند خواهد کرد- یک مثال عجیبی قران میزند برای رهبری با کلمه انما شروع میکند که که حصر مطلق است یگانی محض را مشخص میکند بعدمثال میاورد ان مثالهم با انما شروع میشود که فقط اب باران است که این زمین را احیا میکند هردو از اسمان نازل میوند وارتباط به اسمان دارند- ادامه دارد