بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بالهام از بزرگان وحضرت استادمعزز ایت الله زبرجد رحمت علیه- هسته خرما راتصور کنید که درحالیکه جسم همان هسته باشد روح اش درخت خرماباشد-حال تصور کنید روح اش باتمام هستی درارتباط باشد که عرفا بیان میکنند قطره نمیتواند رودخانه ودریا شود ولی در دل رودخانه ودریا با دریادرارتباط است حال فعل او در چه میزان است –حضرت استادمعزز فرمودند درقیامت ودرپای ترازو ارزش فعل مشخص میشود- یک ضربه ششیرحضرت علی علیه السلام ومسلما افعال دیگر چندی برابر این ضربه است که بعقل فرشتگان نمیرسد حضرت موسی علیه السلام امدند قوم یهود رانجات دادند وحجت را برفرعونیان تمام کردند وفقط به ظاهر دونفرنجات پیدا کردند یکیمومن طاق ودیگری حضرت اسیه علیهاالسلام- این بانو اسیه فعل اشفقط اینبود که فرعون حضرت موسی علیه السلام پیامبر خداوندمنان است اورا قبول کن بدستور فرعون ایشان به صحربردند ودریک قسمتیازکوه بیشترین افتاب گیربود درضخره چهارمیخ کردندوسنگی بزرگ برروی سینه ایشان قراردادند که نفس نتواندبکشد کلفعل همین است –حضرت یوسف علیه السلام درزندان قرار گرفت علت زندان شدن که شخص خوداش خواست موردبحث است درهرحال ایشانترسید که زلیخا یکفته خطرناکی ایجادکند که برایرفع ان فتنه مجبور بکارحرامی شود- درزندان دونفر نزد ایشان امدند وبه حضرت یوسف علیه السلام گفتند ماتورااز محسنین میفهمیم ایشان پاسخ داد من بامحسنین هستم دیگران رها کردم- بعد الرحمانی والرحیمی حال چندنفر درمصر جزو محسنین بودند انگشت شمارهستند ولی برایدیگران ایشان خدماتی عظیم کرد این امر سرش وعلم اش بر فرشتگان پوشیده وپیچیده است شمانمیدانید- درحدیث داریم که پیامبرکرم صلواته الله علیه واله السلم فرمودند خداوندمنان بهمن دستورداد باچهارنفر دوستی کنم وانهارادوست داشته باشم ودرحدیث دگیری دهنفر اهل بهشت هستند درحدیث دیگری کلقبیله اسد اهل بهشت هستند وطرفداراهل بیت صلواه الله علیه واله والسلام ودرحدیث دیگری چقدرمن مشتاق دیدن برادرانم هستم که دراینده میایند که بعضی ازنها اهل فارس هستند وغیره این احادیث تضاد باهم ندارندبلکه شرایطزمانی دارند
ا
بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- بالهام از بزرگان وحضرت استادمعزز ایت الله زبرجد رحمت علیه- هسته خرما راتصور کنید که درحالیکه جسم همان هسته باشد روح اش درخت خرماباشد-حال تصور کنید روح اش باتمام هستی درارتباط باشد که عرفا بیان میکنند قطره نمیتواند رودخانه ودریا شود ولی در دل رودخانه ودریا با دریادرارتباط است حال فعل او در چه میزان است –حضرت استادمعزز فرمودند درقیامت ودرپای ترازو ارزش فعل مشخص میشود- یک ضربه ششیرحضرت علی علیه السلام ومسلما افعال دیگر چندی برابر این ضربه است که بعقل فرشتگان نمیرسد حضرت موسی علیه السلام امدند قوم یهود رانجات دادند وحجت را برفرعونیان تمام کردند وفقط به ظاهر دونفرنجات پیدا کردند یکیمومن طاق ودیگری حضرت اسیه علیهاالسلام- این بانو اسیه فعل اشفقط اینبود که فرعون حضرت موسی علیه السلام پیامبر خداوندمنان است اورا قبول کن بدستور فرعون ایشان به صحربردند ودریک قسمتیازکوه بیشترین افتاب گیربود درضخره چهارمیخ کردندوسنگی بزرگ برروی سینه ایشان قراردادند که نفس نتواندبکشد کلفعل همین است –حضرت یوسف علیه السلام درزندان قرار گرفت علت زندان شدن که شخص خوداش خواست موردبحث است درهرحال ایشانترسید که زلیخا یکفته خطرناکی ایجادکند که برایرفع ان فتنه مجبور بکارحرامی شود- درزندان دونفر نزد ایشان امدند وبه حضرت یوسف علیه السلام گفتند ماتورااز محسنین میفهمیم ایشان پاسخ داد من بامحسنین هستم دیگران رها کردم- بعد الرحمانی والرحیمی حال چندنفر درمصر جزو محسنین بودند انگشت شمارهستند ولی برایدیگران ایشان خدماتی عظیم کرد این امر سرش وعلم اش بر فرشتگان پوشیده وپیچیده است شمانمیدانید- درحدیث داریم که پیامبرکرم صلواته الله علیه واله السلم فرمودند خداوندمنان بهمن دستورداد باچهارنفر دوستی کنم وانهارادوست داشته باشم ودرحدیث دگیری دهنفر اهل بهشت هستند درحدیث دیگری کلقبیله اسد اهل بهشت هستند وطرفداراهل بیت صلواه الله علیه واله والسلام ودرحدیث دیگری چقدرمن مشتاق دیدن برادرانم هستم که دراینده میایند که بعضی ازنها اهل فارس هستند وغیره این احادیث تضاد باهم ندارندبلکه شرایطزمانی دارند
ا