بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-  بر گرفته ار سایت ایت الله معزز   خطیب مبرز-حضرت انصاریان- زحمت الله علیه-ظریفی عالم وعارففمودند  به نظرایشان بالاترین دعا -دعاهائی است- که دربار غدیر گفته شده است بطوریکه کسی کاری میکند واین دعا را کسی بخواند وانهم درضمن کار گوش کند  که به ان سماع گفته میشود اجر زیاد داردچه برسد که استماع کند بادقت گوش کند چنانچه مطالبرا بخوبیدرک کند اجر عظیمتر میشود زیرا امامت سروقلب دین وایمان  انسان است- چناچه سر وقلب نداشته باشد ان دین وایمان –مرده است- ودیگر عوالم مثلا عبادتات  حیاتی به انسان نمیدهد- سعی شده است نکاتی خاص بیان شود- دعا شروع میشود- با سلام برحضرت محمد-صلواته الله علیه واله والسلم- رسول خدا  وخاتم نبین .سروررسولان-سیدالمرسین-برگزیده پروردگار جهانیان—امین خدا- امین امانتدار  بالاترین امانت –وحی الهی است- بوحی ودستورات قطعی الهی- وختم کننده انچهگذشته وگشاینده انچه خواهد امد وچیره=محیط- برهمه این ها  یعنی انچه در گذشته امده است به کمال رساند  به ان خاتمه داد – وشروع کننده به مسائلی که دراینده رخ خواهد داد وچیره برهمه انها یعنی محیط برهمه  این هایعنی اینده درمشت اوبود پس اگر رسول اکرم کسی را انتخاب نکرد پس کسی نبایدانتخاب شود- برای انکه ازاینده خبرندارد-وچنین چیزی نیست که دعای زیارت مطلب را  بخوبی اشکار میکند-و-رحمت وبرکات ودرود ها ونحیات  خدا براو باد—سلام برتو ای امیرالمومنین- وسرور جانشینان و وارث دانش پیامبران – و ولی پروردگار وجهانیان و –مولای من ومولای مومنان ورحمت وبرکات خدا براو باد –این جملات امام هادی علیه السلام اول بار برای خود میگوید- وارث دانش پیامبران-دانش انها کامل نیست- برای اینده دانش بیشتری میخواهد- ای امین خدا پس علم ایشان به خاطر امین بودن بخوبی حفظ وابلاغ میشود- برروی زمینش وسفیراو درخلق اش وحجت رساایش وکامل اش بربندگان- کلمه سفیر یعنی نماینده از حال تا به اینده به معنای خلافت وامامت راهردورا دارد-وحجت کامل ورسا دیگر هیچ نقصی ندارد- ازخداوندمنان همین انتظار است واین تعاریف نشانه حکمت بی حد  وعقل مطلق است الهی است= سلام برتو ای دارنده دین معتدل خداوراه راستین- از علمای دین ابراهیمی سئوا ل شد که حجت خدا مهمترین خصوصیات انهاکدام است گفتندمعتدل واهل عدالت وانچه برای خودمیپسندد برای دیگران هم بپسندد این دوصفت بسیار درانسانها نایاب است فرد باید کبریت( بعضی فسفر گفته اند وبعضی گوگرد)-  سرخ=احمر باشد که انزمان  بسیار کمیاب بود وکاری  به ظاهرسخت است- سلامبرتو ای خبر بزرگی که انها دران اختلاف کردند—خبربزرگ نشانه عظمت علی علیه السلام- دوامر برای  مردم بسیار مسئله بزرگ بود یکی قیامت ویکی هم امامت حضرت علی علیه السلام- درهردو اختلاف زیادبود- بسیار ی زنده شدن قبول نکردن وهمچنین امات وخلافت علی عالیه السلام قبول نکردند—ازانها باز خواست شوند- دربزرخ   درباره امات حضرت علی علیه السلام سئوال میشود—سلام برتوای امیرالمومنینبهخدا ایمان اوردی- درحالیکه مردم شرک میورزیدند- -و- حق – را تصدیق گفتی وقتیکه انان –انرا تکذیب مینمودند-جهادکردی وانان از جهاد عقب نشنینی می کردند- خدا را عبادت کردی درحالی که خالص نمودی وبرای او دین را- صبر کردی وبه حساب خدا گذاشتی تامرگ تو را در رسید—اگاه باشید لعنت خدا برستمکاران- سلام برتو ای اقای مسلمانان وریس دین  وپیشوای- اهل تقوا- ومقتدای سپید رویان ورحمت وبرکات خدا برتو باد- شهادت می‌دهم که آن حضرت همه آنچه را خدا درباره تو نازل کرد به مردم رساند و امر خدا را درباره تو با صدای بلند اعلام کرد و بر امّتش حتمی بودن طاعت و ولایتت را واجب نمود و بیعت تو را بر عهده آنان نهاد و حضرتت را نسبت به مؤمنان سزاوارتر از خودشان قرار داد، چنان‌که خدا خود او را این‌چنین قرار داد، سپس پیامبر اسلام خدا را بر مردم شاهد گرفت و فرمود: آیا من آن نیستم که رساندم؟ همه گفتند: به خدا آری، پس فرمود: خدایا گواه باش و تو برای گواهی و حاکمیت بین بندگان بسی. پس خدا لعنت کند منکر ولایتت را بعد از اقرار و شکننده پیمانت را پس از پیمان بستن و شهادت می‌دهم که تو به عهد خدای تعالی وفا کردی و خدای تعالی وفا کننده به عهد خویش برای توست و هرکس به آن پیمانی که با خدا بسته وفا کند، خدا پاداش بزرگی به او خواهد داد و شهادت می‌دهم که تویی امیرمؤمنان آن حقّی که قرآن به ولایتت گویا شد و رسول خدا در این زمینه برای تو از امّت پیمان گرفت و شهادت می‌دهم که تو و عمو و برادرت کسانی هستید که با خدا با جان‌هایتان معامله کردید، پس خدا این آیه را در حق شما نازل کرد: ه قتل رساندن تو، تا حجّت به سود تو و بر زیان آنها باشد، از مقابل هیچ جنگجویی بازنگشتی، آنکه غیر این امور را به تو نسبت داد تهمت زد و به باطل دروغ بر تو بست و مرگ بر کسی که با اصرار بر مخالفت با تو از تو روی گرداند، به راستی در راه خدا به حق جهاد کردی و بر آزار مردم به نیکی صبر کردی صبری به حساب خدا، تویی اوّل کسی که به خدا ایمان آوردی و برای او نماز خواندی و جهاد-کردی- و تویی گوینده این سخن: کثرت مردم در پیرامونم عزّتی به من نیفزاید و پراکنده شدنشان ترسی به من اضافه نکند، اگر همه مردم از من دست بردارند، نالان نشوم-ادامه دارد