بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- ایه قران-کل من علیها فان ویبقی وجه ربک ذوالجلال والاکرام-وایه ان ربک لبالمرضاد-ایه اولی  تفاسیر مختلفی شده است عظمت وحی بیشتر درجهت مطالبی است که علم بشری یا بقولی علم اکامیکی نمیتواند انرادرک کند ایا فرشته است یانیست-جن است یانیست برزخ است یانیست اینجهان پایانی دارد یاندارد- بسیاری موضوعات دیگر- وکار زمانی سخت میشود که یا اکثریت قبول نمی کنند وگاهی  -ویا  بحثهای علمی بظاهرانهارا رد میکنند- درمورد دوم مسلمانان یک کوتاهی کردن که فقط بهحکم شرعی بسنده کردن وبدنبال تحقیقت نرفتند وتحقیقات غرب  درقبل براهین انهاضد احکام شرعی بود—ایه اول  جمله بصورت ماضی امده است ماضی دو معنا میدهد یکی درقبل بوده است حال دیگرنیست ویکی به معنای همیشگی است- دونظر متضاد دارد رزبانهای مختلف چنین است-مثال در زبان انگلیسی  کلمه-( اوت) یعنی خارج اگربگویم-  این موضوع خارج از شمردن است معنای ان یعنی بینهایت  ولی اگر اینتوپ خارج از زمین است یعنی درزمین نیست ونابود ویانیست است –عدم است ویا بگویم انمقدارخارج از ین مقداراست بیشترمعنای کمتر میدهد- ایه اول میفرماید- هر چیزی که روی زمین است دستخوش مرگ و وفنا است تنها عظمت وجلال خداوند منان ذوالجلال والکرام باقی میماند- عدهای ازاصحاب درمعنا ا ن شکی پیدا کردن- که منظور چیست- منظور جلال وعظمت چیست وچه نسبتی باموجودات دارد تاانجا حافظه یاری میکند حضرت علی علیه السلام فرمودند عقایدوایمانها وایدولوژی ها وافکار وماننداست که مال دیگران مرده بدنیا میاید وماوجه الهی هستیم عقایدما برای همیشه زنده است- واین عقاید وباور ها از خداوند ذوالجلال والاکرم سرچشمه گرفته است زمانی علم درغرب رشد کرد بحث نقد وتحلیل انتقادی  مطرح شد که بئنبال نقطه ضعفها ونقاط مثبت  بیشتردقت کند حتی بعضی موضوعات یک کلمه بحرانی به ( کریتیکال) به ان اضافه میکند- که قبلامثلا سونامی بود وامروزه بیشک ویروس کورنا است واین ایه کریتکال رامشخص میکند بخصوص ایه دوم که خداوندمنان برای کسانی برخلاف وحی وعقل کار میکنند منتظر هست تابه کمینگاه شکار شدن- برسند درحالیکه ای ن باوره از قبل مرده هستند یکمدتی به انها حیات ظاهری داده شده است