بسم الله الرحمن  الرحیم--نظریات شخصی است- عده ای که خودرا متخصص درهمه ابعاد میدانند ویک میکروفن مفت ومجانی گیر اوردند –که ایران اخر خط است-ازامام سجاد علیه السلام روایت شده است که شیعه همیشه ماغنند شتر مریض که گردن اش کج است وگاهی فرمودند گردن اش در روی زیمن میگذارد ویا ونزدیک به زمین است   گویا شترهای مریض گردن خودرا  دروری خاک میگذاشتند ویا نزدیک به خاک ولی جان بدر میبرد وغولها زمانی که اجل انها رسیده اند  درقران میفرمیاد مانند درخت حنظل ریشه اش دربیابان عمقی دارد باران  خاک را میشورد  وریشه بیرون میاید وکم کم خشک میشود ویک طوفان درخت حنظل را از زمین کنده میشودوهمراه باد میرود- این سرنوشت مختوم ومحتوم طاغوتیان است-در تاریخ گشته نمونه فراوان دارد ودراینده نمونه فراوان خواهد داشت- این ایه یکسنت  جاودانه الهی را بیان میکند  واتفاقا بهترین تبلیغ برای خداوندمنان است—بحث ایمان ونادانی به جای خود محفوظ است-وبحث عدالت وظلم یک بحث جهانی است که همه افرادرا دربر میگیرد-در گذشته یکجناب روحانی از منبر پایدن امد واخرین واعظ بود  وجای شیرنی اوردند-من ازایشان سئوال کردم- نظر شما درباره استعمار امریکا چیست—ایشان فرمودند امریکا یک حسن دارد- برای ملت خوداش خوب عمل میکند واین امرباعث میشود-که شاه هم مقداری  رعایت کند بحثی کردن  متوجه شدم که حرف عمیقی میزند چرا امامحسن علیه وامام حسین علیه السلام درزمان معاویه علیه العنت اقدام انقلابی نکردند زیاد ایشان  سجاده اب مکشید وخودرا  مذهبی جلوه میداد ودرنتجه مذهب رواج داشت ولو بدعتها هم بودند ولی به اسم اسلام ناب مطرح میشدند- اقای عباس پهلوان فرمودند تنها زمانی مااز سیاست صحبت نمیکردیم-جریان فوتبال بود-درست است زیرا همه چیز وابسته به شاه بود ومابقیه  بادمجاندور قاب چین وهمه ایممطلب را میدانستند  ازجناب اقای علم دربحث های سیاسی  تمجید کرده است شعاردادن که مالیات ندارد مسئله عمل است بله مسائل ساده را حل میکردند وجائی که حساس خطر میکردند اقدام میکردند ولی دردراز مدت نمیتواستند همان نظم قبلی را حفظ کند ونظم انها فقط به نفت وابسته بود  زمانی نفت درپیچ وخم سیاست گیر کرد- طوفان شروع شد- یک استاد فیزیک در دانشگاه سابق شیراز فرمودند چقدر شماها- سیاسی شدید؟؟ من درامریکا ازپرفسور خودم من پرسیدم شما چه میزان سیاسی هستید-فرمودند دروز ده دقیقه من تیتر روزنامه  ده دقیقه نگاه میکنم که درجریان باشم  ومن گفتم ایا این اندازه کافی است- ایشان گفتند که سیاست علم پیچیده ای  است ومن که تخصص ندارم ولی جون امریکا کشور ازادی است متخصصین سیاسی  اگر اشکالی درامر باشد مطرح میکنند-من تمام مدت درباره فیزیک فکر میکنم وتحقیق میکنم زیرا بین دانشگا ه های امریا رقابت است وبین امریکا واورپا وشوروی هم رقابت سختی است- امروزه امریکا بعمرتب بیشتراز ما سیاسی شده ست درسی ان ان یک کارشناس ورزشی فرمودند حباب وارد ورزش شده است –ادهمعچیز حباب وارد شده است گوشت خوک فقط چهاده درصد خریداردارد ومابقه میکشتد عدهای از انجمن های خیریه رفتند باقیمن ارزان خریدند وهمیچنین مابقه مواد کشاورزی مجانی  به افرادغذا بدهند یک صندوق کمک  دواطلب درست کردند البته امریکائی تا یک سال هم میتواند دوام بیاورندو لی از ترس کمترین هزینه را میکنندکشوری که باید 75% خرید داخلی داشته باشد چهل میلیون بی کاردارد بادرنظر گرفتننیمدرص خانواده درحدود شصت میلیون نفر  از چرخه خرید خارج میشوند یکعد دی دارد که من ان عدد رافاموش کردم تصور کنید هر ششهزار دفعه یک دلار دست به دست شود به اندازه یک سوم یعنی سی وپنج سنت دلار تهیه میشود-یعنی ثروت ایجاد میکند-در  زما بسیار طولانی درگذشته امریکا چهل میلیون محقق درگیر داشت- با وجود ان دردنیا  درکشورهای مختلف پیشرفت های قابل قبولی بوجود امد- امروزه اوضاع بشدت تغیر کرده است بایدتعداد محققین  به مراتب زیادتر باشدندوتعداد دانشمندن جهانی به نسبت گذشته به امریکا نمیروند  اخیرا الان کردند فقط یک میلیون دانشجوی خارجی دارند- درحدود هزار دلار درماه فرض کنیم هزینه میکنند تازه اگر پول از کشورخود بیاورند-چون اخیرا از انلاین درس داده واهد شد دیگر کسی خارجی پول دانشگاه نخواهد داد- اقایق ترامپ فرموده است دانشجویان خارجی بایدبه کشور خودبرونند وزمانی  دانشگا باز شد باز گردند- عدهای خواستند برونند ولی پاسپورت انها  گرفتن-وامروز دانشگاه هاروارد -وام ای-تی گفتند چنیان اینامر ادامه پیدا کند ما اقای ترامپ به دادگاه میکشانیم—وامروز اقای ترامپ فرمودند مدارس اگر باز نشود ضربه سیاسی – واقتصادی خواهیم خورد -  خانم نیس  کتابی نوشته است چون مجریان گفتمان درتلویزیون- بهانه میگویند تاک شو- نمایش صحبت- قانون این است فردمجری دریچه های جدیدی باز کند- افق گسترد ه ای  ظاهر کند این اقای ترامپ قبلا تاک شو بوده است تمام افق های جدید  ودریچه های جدید مانند محمدرضا شاه دروغی بیش نیست کلا فریب است-کم کم امریکا ازجهانی فکر کردنباز میماند وبه لاک دورنی باز میگیرددوجهان همچنان در غلیان به سمت کمال رفتن ولو از راه حل های غلط  تجربهخواهد کردتا اماده درک حقیق ز طریق معصوم علی