بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-من وارد لندن شدم- وسط های خرداد- از فرودگاه- تامنزل یک اشنا فقط درحدودپانزده ماشین دیدم- ودوستم گفت روزهای به هاید پارک برو وجزوه ادرس یابی از مترو بگیرواز راه های مختلف برگردد یدگیری خیلی اسان است وپیدا کردن  یکمنزل درلندن صدهامرتبه از تهران اسان تر است وراست میگفت ومن گفتم پدرم یک کلاس زبان انگلیسی را –معرفی کرده است میخواهم ثبت نام کنم – ایشان گفت این گرانترین   مرکز زبان حداق دراروپا است وتماس گرفت وگفت  پانزده روز  اینده ترم شروع میشود ایشان میتواندزودتر بیاید ما ایشان تست کنیم- وتعین کلاس کنیم  ودوجلسه ایشان درانکلاس برود ببییند اینکلا مناسب ایشان است نیست ودرزمانهای دیگرا از کتابخانه میتوانداستفاده درکتابخانه بعضی  استادان از شاگردان دباره میزان پیشرفت سئوالات وتست میگیرنندوروش اموزش و اشکلات انهارابرطرف میکنند درانجا هم ایشانمیتواد به گروه بیوندد- .یک واکمن- بخرد وگوشی نوارهای اموزشی در جای مخصوی درکتابخانه بشنود- ومجلات است وروزنامه  ها است کتاب های اسان است  میتوانداستفاده کند-من سری به دانشگاه لندن زدم تصادفی به یک دانشجوی ایرانی  اشنا شدم- ایشان فرمودند سه ماه اول سخت میگذرد والو اسم  ایستگاه مترو نزدیک بلد باشد و شماره خطواحد وایستگاه نزدیک وپس بیان کردن خوراک خیلی مهم است-من لیستی  از موادخوراکی هم مقوی است وهم باطعم ایرانی هماهنگ است من جمله مثلا خامه –پنیر – کره وسوس وغیره حتی چائی  به من داد- من به دیک سوپرمارکت  بسیارکوچک رفتم- وفقط یک خانم پشت میز حسابدار بود چهارنفر پیرمرد وپیرزن درصف بودند- جریان به ایشان گفتم  ایشان  محلهانهادرقفسه مشخص کرد ومن رفتم ولی متاسفانه ان لیست همراه من نبود – خودایشان امد انچهارنفربهمن گفتند نارحنت نباش هرچقدربخواهی طول بکشد تاثیری عجیب درمن گذاشت اگردرایران بودم- دوستان نارحت میشدندکه الان نوبت ما است برولیست بیار ومنانجا فهمیدم کهامان صادق فرمودندبا عمل من رادبه دین خود دعوت کنید چون اخلاق عالی اهن ربا است همه میخواهند مثلاانها شوند- ایشان مداوم اسامئی  را میخواند ومیگفت چیزی یاد ات می  اید- من میگفتم چنین تلفظی نبود یک دختر خانمی  درحدود بیست وهشت سال  به منظر زیباتراز  ایزابت تایوربود ولی بسیارظریف بود موی مشگی وچشم ابروی مشکی  که نشان میداد انگلیسی نیست بهخانم گفت من میدانم ایشان چه چیزی میخواهد واسمای گفت ومنگفتم دقیقا همین است خیلی زیبا انگلیسی تلفظ  کرد- بعدمناز ایشان پرسیدم شماچگونه فهمیدید-کهمن اینهار میخواهم فرمودندخودمن هم اینهارا می پسندم- ومن گفتم شما انگلیسی در لندن  درکجا تحصیل کردید- ایشان گفت اصل ان درتهران بوده است-منبفارسی گفتم شما ایرانی هستید؟؟گفت به من ایرانی  هستم من حدس زدم که شما ایرانی هستید- پرسیدم درانگلستان چه میکنید- ایران پزشکی جدا کرده است اینکار اروپا کرده است زیرا واقعا عظیمترین رشته است هرمیکروبی وویروسی بخش خوداش خوداش دارد-تمام امراض  وشناخت تمام سلولها بدن باید شناخته شود تازه درمقابلامریکادرحدبسیارپیایئن است که انراشرح میدهم-دانشگاه لندیکبینارستان بسیارمعظم   داردی کهکی از مراکز است  که درانجا دانشجویان درسطوح مختلف-کاراموزی میکنند وتحقیق میکنند ما ه ای یک   ملیارد یادلار یا پون د هزینه این بیمارستان است ولی کفاف نمیدهد از راهمختلف حتی امریکاواروگا وخیرین وبانکه واز پول بورس  سال گذشته ماهای هشت میلیارد  داده بودند وان سال دوازده میلیارد دلار داده بودند- ایشان فرمودند من درانجا پرستار هستم  ومن گفتم شماتخصص میگیرید  ایشان گفت خیر فقط کار میکنم تخصص بسیارسخت است سه بار اشتباه بکنی مدرک را میگیرند ومن بسختی  بهصد رسیدم ومداوم مقاله میخوانم وامتحان میدهم – مرحوم دکتر علی اکبر حسینی سروری- رحمت الله علیه   استاد دنشگاه شیراز در رشته  روانشناسی فرمودند درامریکا اینچنین است دران زمان دانشگاه من از وزرات علوم درخواست کرد کهبرای کشاورزی چنین کنند ولی انها رد کردند ولی افراد بدقت کار میکنند ومطالعه میکند وبادانشگاه خوددرارتباط  تنگاتنگ  اند- ان خانم بهمن گفت مدتی مشکلات داری تلفن من را یاداشت کن –من دوست دارام به همموطنم کمک کنم واگر اشکال پزشکی داشتی بهمن بگو تاشمارا راهنمائی کنم ودرضمن گفت من سیاسی نیستم- واصلا از ایران خبری ندارم ممکن است شمانیم ساعت من من بیاید- من را تاحدی مطلع کنید –من گفتم فعلا ادرس پیدا کردن برای من سخت است شما بهمن منزل من بیاید ومن ادرس وتلفن دادم واز هم جدا شدیم- روزی ایشان زنگ است با اجازه شما من بایک خانمی ایرانی که فوق تخصص میگیرد- بهنزد شما میایئم- من هم همه چیز اماده کردم- انخانم خانی تاحدی قدبلند وباز بسیارزیبا واندکی چاق امدند وهرچهمن اصرار کردم داخل اطاق شوندقبول کردندودرراه رو  ایستادند یک ابهتی داشت که به رضاشاه میگفت زکی – گفتندما اماده شنیدن هستیم-من گفت اول شما راجع کارتان ولندن نکاتی بگوئید- ان خانم گفت که من دردانشگاه تهران تحصیل کردم ودرتهران علاقمند به مدل لباس بودم وشخصی مطالعه کردم- به لندن امدم سرکلاس رفتم بعدمتوجه شدم شرکت معظم طراحی لباس  هرسال یک مسابقه کنکوری میگذارند ودهنفر انتخاب میکنند بانها قراد یک ساله میبندند—باغول های خودشان همکاری میکند یاطرح قبلی بهبود میدهند ویا طرح جدیدمیدهند- وچنان فرشو شد مقداری انها  درسود سهیم هستند از هنرهای سرمایه داری است- اسلام درواقع اینچنین است بخصوص برای اخرت- من امتحان دادم نفر هفتم شدم دربین دوهزارنفر سئوال من ایناست که ایشان درایران بود چقدر پیشرفت-میکرد جناب عدی بخاطر  دانشگاه نظامیه بغدادسعدی شد ودرالمنجد  درحدودشصت وپنچ نفر دکتر یرازی هستند وعدهای اصفهانی هستندوعدهای تبریزی هستنداینها درکشورهای عربی بودند نه ددرایران درانجا بشهرت رسید اعلم شدند المنجد که کاربه غیر عرب ندارد-  شرکت گفت شما متوانید بورسیه ما تصور میکنم دردانشگا لندن شوید که مطابق میل ما  تدریس میکند- ومن گفتم غیر من نیخواهم ولی وخودم دردانشگاه لندن در مدل لباس شرکت میکنم- ششماهگذشت ودوباره مسابقه دادیم-من نفرپنچم شدم واز سهم خودم یک خانه درلندن خریدم وپول قابل ملاحظه به تهران فرستادم وپول خوبی درلندن دارم—من وارد ان بیمارستان شدم ظرف دوهفته پنجاه ایراد از دکترهای جوان گرفتم درحالیکه خودشان بسیار  راغب وخشنود نشان میدادند ولی من فهمیدم- از اینکه یک جهان سومی ازانها ایراد بگیرد نفرت دارند ودیگرانجام ندادم ریس بخش امد وگفت یک اطاقبرای شمادرنظر گرفتیم که دکتر جوان نزدشما گزارش بدهند وشماانهارا تصحیح کنید- ولی من قبول نکردم- ان خانم پرستا منهم درتهران لیسانس گرفتم دوره کلاس گزارندم وارد بیمارستن شدم  اولین مریض دستگاهی به دهان مریض وصل میشود که دران تهوع کند دیدم غلط میبندند- من کم کم احساس کردم خوششان نمیاید- خواستم به بیمارستان دیگری بروم بخصوص بیمارسنتان امریکائی ها ولی سه دانشجوی ایرانی  التماس کردن به انجا برگردم وبهانه درزبان ومسائل کمک کنیک وبیمارستان اصرارداشت من برگردم ومن برگشتم اما چرااین وضع شده است دلیل  اولا سیدهزار رشته دکتر میدهد که کارانها بهمراتب اسانتر وپول مکفی میدهند درامار اروپا ازلحاظ هوش بسیار درنسبت قوی است بیسوپن درضد خیلی خوب وعالی هستند ولی رشد جامع ضعیف است ومیزان اندکی به بپژشکی میانید وانها مجبور میشوند که هوشهای متوسط راهم قبول کنندوباسعی بسیازیاد انهارابه درجات - بالا برسانند قبلا افرادجهان سوم  مانندهند وپاکستان غیره بها نگلستان میرفتند وبهمملکت خود باز نمی گشتند- وحال هندی ها باز میگردند وازط رفی امریکا کمک علمی زیادی به انگلستان میکندبشرطی محققین فقط انگلیسی باشندوانهاهم طرفدارکمونیست نباشندکه اطلاعات به شوروی بدهند درحالیکه امارنشان میدهد- ایران ممتاز-فقط یکبار پنج درصد داشته است- بطور معمول سه درصددارد وخیلی خوب  ده تا دارد ولی استاد-فرمودند شمابگویدماهم بیست وپنج درصداریم-ادامه دارد