بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- بخش دوم—امارض صلواته الله علیه واله والسلم- از کتاب-اما رضا به روایت اهل سنت از جناب مستطاب ایت الله محمد  محسن طبسی-رحمت الله علیه-چند فراز من انتخاب کردم-چندنکته بیان کنم برادران اهل سنت- از اکناف جهانبرای گرفتن حاجات به بارگاه امام علیه السلام امدند از مصر موصل ضادمشق هند  وغیره چراازخداوندمنان نگرفتند- نمونه بیاورند که گرفتند؟؟!! هیچگاه خداوندمنان- باطل را کمک نمیکند- ولثی مداو از خداوندمنان خواستند به بارگاه مرقدملکوتی    والای ایشان نایل شوند- اگر شده است بیان کنند- بسیاری گفتند ما از ایشان حدیث های زیاد وعلم اموختیم- ولی درکتاب های انان نیست وکرامات زیادگرفتیم ولی بیان نکردند که این کرامات چیست؟؟!! شخصی به خدمت جلال الدین سیوطی  شافعی رسید که کتاب ایشان امروزه درحوزه تدریس میشود از اکابر  ادبیات عرب است- وپرسیدمسئله –القاب ومناقبای برای من پیش امده است که روح من را اشفته کرده است-ودرمن شک ایجاد کرده است که چرا  ابوبکر فدک را گرفت ونمیداد- جناب حضرت سیوطی  فرمودند تا استاداست من سخن نمیگیوم؟؟؟ استاد فرمودند ان دوجناب کم لطفی کردند- دوحالت وجود  دارد یا حق با حضرت زهار علیها السلام بود که باید میدادنند ویا ایشان خواسته بود شان ایشان عجلاز این حرفهااست رضایت ایشان رضایت رسول اکرم صلواته  علیه واله والسلام است ورضایت ایشان رضایت خداوندمنان است اگرمن بودم انچهدراختیارداشتم طلب میکرد میدادم ومیدانم که هیچکس اعتراضی نمیکرد وتوصیفات  درحد اعلا استومیفرمیاند هیچکس به پای ایشادرمناقب وصفات نمیرسد وبعضی توصیفات مال شیعه است که انها مانند دانه شانه با پیامبر  اکرم صلواته الله علیه واله والسلم یکسان هستند که اهل سنت اینراقبولندارند  و-با اول انها برابر  باخرانها است واخرانها برابر با اول انها  ابن صباغ- مالکی البته هرچه زمان گذشته است  درک بهتر شده است ویکی دلیل ان ترس کمتر شده است – میفرماید –و او- امام هشتم—واما-مناقبش—علیه السلام-بزرگ ترین دلیل وشاهد بر بلندی مرتبگی اش است—بعد وی به نقل  فضایل- ومناقب امام  علیه السلام میپردازد- ودر نهایت بهنقلاز بعضی دانشوران میگوید—مناقب علی بن موس علیه السلام- ازوالاترین مناقب  و ویژگی ها است وهمانگونه- که نیروهایلشگر پشت سریک دیگر- حرکت میکنند—فصایل مناقب  وینیز  پی درپی است- ولایت او!! ازهمان اغاز- بسیار پسندیده وبزرگی  ها و اوصاف وی بسیار شگفت انگیز بود- وجایگاه ورتبه شرافت او دراوج عظمت است –خوش به حال پیروان او-!!-و- شوم بادحال دشمنان وی--!! درست مانند  رای شیعه- بزرگی وشرافت پدران- ان حضرت- از روز اشکارتر واز خورشید افزون تر است- ویژه گی های اخلاقی- وصفات خاصه او بهگونه ای است که کسی بهرتبه ومقام او نمیرسد!! اینهم درست وبرابر با ادعای شیعه است—بربلندی جایگاه  همین –بس- که بر راهی رفته است کهاز پدانش به ارث برده اسه= باز مانند رای شیعه است—فرزندان ار پدران به ارث  برده اند—تمام انان دراصالت خانوادگی- واص ونسب مانند –دندانه های شانه برابر  ند—پس  شرافت از این خاندان بلندمرتبه- باد که دربلندی- وبزرگواری واسم ورسم بر اسمان هستند—وتمام صفات کمال بی استثنا دارند= باز رای شیعه است- وبرای دیگران  نگذاشتند—واین پیشوایان=امام= چون مروارید ها ودر ها- یک رشته اند- اول واخرشان براب- وبه رتبه ای دربزرگواری دست یافتند- که هیچ کس بدان راهی نیست—دشمنانشان –خواستند انرا بشکنند- وکوچک کنند- اما خدا بالا یشان برد—باکارهی مختلف وحلیه ها خواستند- جمع انانرا پراکنده  سازند—خداوندمنان اتحادشان را بیشتر کرد-چه بسیار حق شان را ضایع-ونابود کردند—ولی  خداوندمنان نه اهمال ورزید ونا ضایه ساخت =پس خداوندمنان- با انها است-نورالدین عبدالرحمن جامی حنفی—وی بابی را بنام—ذکر علی بن موسی بن جعفر- رض الله- تعالی عهنم- گشوده – ودرمورد ان حضرت- می گوید—وی امام هشتم- است.... و هر چند- ان چه بر زبان ها جاری  ودرکتاب ها به نگارش درامده- اندکی از مناقب وفضایل- رضا  علیه السلام است- وقطره ای ازدریای بیکران- است- که دراین مختصر نمیگنجد- ناگزیر به بیان بعضی از کرامات وکارهای خارقالعاده اکتفامیشو... سپس به نقل کرامات ان حضرت میپردازد—میر محمد بن سید برهان الدین- خواوندشاه—معروف- به میر خواند شافعی – وی در  گزارشی شگفت انگیز- زایران قیر امام رضا علیه السلام- را افزون برایران- از روم وهند وسایر کشورها- ذکر میداند ومیگوید- ذکر  احوال  علی بن رضی الله عنهما.... مشهدمقدس ومرقد این امام علی الاطلاق!!= مطلق- مرجع ایران ومقد  سالکان اکابر واضاغر افاق است- طوایف- طبقات بنی ادم  از اقصای روم وهند ازجمیع مرز وبوم هرساله مهاجرت اوطان  ومفار قت  خلان اختیار کرده  وروی به این استان- فرخنده- -نشان- نهاده ومراسم زیارت وطواف بهجای – اورند- اینموهبت عظما سرمایه سعادات دنیا- وعقبا میدانند... مناقب – وماثر وفضایل  وماخر  امام ابوالحسن الرضا- زیاده تر از ان است که محاط علم بشری گردد- ودراینمقام برسطری چند ازخوارق =خرق عادت= پاره کردن عادت=غیرمعمول= ان قدوه ارباب سعادات اقتصار میرود- علیه اسلام الله—ان گاه به  امام میپردازد-  ان گاه  به نقل مناقب وکرامات امام میپردازد—درنهایت میگوید- از امام  رضا علیه السلام حکایت بسیار منقول است که نشان عظمت ووسعت مناقب- وکرامات ان حضرت است –اقایان میفرمیاند ازلحاظ عقلی امام نمیتواندمعجزه داشته باشد وگرنه مقام انبیا پیدامیکند وپیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلام-میفرمایدمن خاتم نبین هستم پسنبی نخواهدامد  وتنهانبی استکهمعجزه باید داشته باشد پاسخ انرا بکتب خاص مراجعه کنید وبزرگان انها- ادعامیکنندمعجزات شگفت انگیزی  را امامان صلواته اللهعلیهم اجمعین شاهدبودند—فضل الله بن روزبهان خنجی  دراستان فارس شهرخنج که امروز اغلب انها  برادران سنی هستند-اصفهانی حنفی ایشان مطلب اش بسیارطولانی است بخشی را  یاد اوری میکنم=-وتوان گفت- کهمعبدی از معابد اسلام است=توچه کنند که انهائی-که این بارگاه   موردتوجه الهی را شرک میدانند—هرگز انمرقد عالی از طاعت نیازمندان خالی نیست!!! وچگونه نباشد- با این که تربت امامی است که مظهر علوم نبوی-  و وارث  صفات  مصطفوی- وامام برحق- وراهنمای مطلق وصاحب زمان  امامت خود= دقیقا بیان شیعه است—و وارت نبوت وحق استقامت خوداست یعنی امام دراین عنواوین باید استقامت داشته باشد—انوار پیامبر صلواته الله علیه واله والسلم- نزد چشم عیان  در او درخشنده است ویرفه کننده نشانه های توحید یعنی شبهات  درعدمتوحید رفع میکند- ونصب کننده پرچم ایمان است وبر بالاترین درجات علم وعرفان قراردارد-ادامه دارد