بسم الله الرحمن الرحیم-نطریات شخصی است-نیمنگاهی به کتاب  فلسفه  فرانسه در قرن بیستم-من کم کم به فلسفه فرانسه بعنوان علم کلام سکولار  نگاه میکنم به یک وجه اشتراک خاص باقران مجید  دران یافت میشود- استادمعزز جناب حضرت محمود حکیمی- رحمت الله علیه درکتاب برجسته  زندگانی حضرت زینب کبری علیها سالم وصلواته الله میفماید- بیاد اول منابع شناخت  دقیق باشد وبه دیگر کتابهاتوجه نکرد ودرک عمیق هم انسان در اینوع مسادل داشته باشد وباروش عقلانی دراینمنابع بدنبال پرسش خوداش بر اید- یکنوع زیارت نامه یا دعا داریم- بنام وارث- که مبرای امام حسین علیه السلام است وهم برای امام رضا علیه السلام یک وجه اشتراک است- در زبان عربی یک کمه است بنام تراث- کهمفهموم اشت فرهنگ وتمدن کلیتی است دو امام است با طاغوت گفتمان پیدا کردند بازبان تراث اسلامی صحبت کردند- هم درکربلا  وهم درکاخ مامون ملعون بخشی از تراث ائینی-کهاز حضرت ادم علیه السلام تا امام الزمان علیه السلام  بصورت کلی مطرح بوده است-حالا درفلسفه فرانسه بدنبال ارتقا این تراث فرانسوی هستند- وچون ادم های متکبر وکوتاه فکر هستند سری به ترا ث اسلامی درقران نمیزنند—حضرت فاطمه الله علیها  درمسجد بحثی از  این تراث کردند- وحضرت زینب کبری  صلواته الله علیها باز بحثی از یان تراث کردند وحضرت معصومه فاطمه صلوات الله علیها-که به ریاست کاروان دربر داشتند که حضرت شاه چراغ در رکاب ایشان بودنورافکن بر جاده تراث انداختند یک ژانویه-من دعوت داشتم منزل شخصی درانگلستان که یک روستای  نزدیک پایتخت اسکاتلند بنام ا دینبورا- ماشیبن ماندمورچه میرفت نزدیک غروب یک مه بصورت ابر فشردهدرسطح زمین تمام دشت را گرفته بود وکم کم بال می ایمد دران سرما داشت بخار میشد به هوا میرفت ومن دست به ششیه زدم گرم بود- این ماشین رسید به یک نقطه دست چپ بودم یک منظره بسیاردیدنی  درسمت چپ من بود یادم امد من یک تابلو دیدم از همینئمنظره وهمین مه یکخانمی دست هارابز رده بود ودوپا به عقب خم شده بود وبه سمت خورسید که درزیز ابر ومه بود پرواز میکرد-تراث انسانی جامع نیست کهمداوم تغیر میکند- اگر به سمت تراث اسلامی متمایل شود راهنجات است واگر دورشود به سمت هلاکت میرود-نقش خانم ها یابعلت است ان است-که ازمردان نا امید شدند- ویا انکه زنان متحول شوند وتاحدی هم مستقل شوند- اخیرا میگویند فلسفه شخصی باید قابل درک جهانی شود- وبتوان نظریات فیلسوف را بخوبی درک کرد- وباایشان بحث انتقادی سازنده داشت- زیرا ممکن است فلیسوف همه ابعاد درنظر نگرفته باشد وبعضی موارد درابهام باشد باید باز شود تا دقیقا درک شود وبهترینت فلسفه وعلم کام مال قان مجیداست که موردتوجه واقع نمیشود- ومادرتبیغ وباز کردن مفاهیم عقلی وفلسفی وعلمی قران بدنیا کوتاهی ک