بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-بخش سوم-قران وماه رمضان—درباره صفات الهی باید به سمت وحدت برویم- الرحمان الرحیم براساس سیاست گذاری الهی ومشی فرهنگی وحقوقی الهی- بهدوقسمت تقسیم میشود – الرحمن الرحیم - حال نمیدانیم بافرشتگان این صفت چگونه است و یا با طبیعت چگونه است اصل رحمت است- ومیتوانست سه نوع باشد- همچنان که درعلم الهی است ودرقدرت الهی است- علم الهی بنابرگفته حضرت مرحوم ایت الله معزز حقیقت چناچه حافظه بخوبی یاری کند علم بصورت شناخت انسانی نیست قوانین خلق میشوند وایجاد میشوند به این دلیل بی نهایت است هرنوع علمی خلق میشود مانند انسان انواع نوشتن خلق میکند انواع مکتبهای هنری راخلق میکند وانواع غذا ها را خلق میکند- ولی سوره حمد تعلیم میدهد اولین درخواست ستایش وتمجید وسپاس از خداوندمنان است وبعد عبادات را تعلیم دهد وپس کمک کند وتقوا وانگیزه وشادابی را درانسان بوجود اورد ودرمشکلات وشرایط واجب کمک کند- ودرمسیر حرکت رانهما باشد که از جاده خارج نشود صراط مستقیم هم استقامت تفسیر کردند وهم برسر چهاراه ها- علائم نشان دادن راه مستقیم- وجود داشته باشد که گمراه نشوند- ودر بین راه فریب نخورد وراهای که مستقیم به عذاب میرورد ویا گمراهی باز سرانجام به عذاب دچار میشود نجات یابد وبعدا نیاز های دمختلف خودرا از خداوندمنان بطلبد که مستجاب خواهد شد-بسم الله الرحمن الرحیم یک تعلیم است همانطور ذکر شده است- با اسم الله که الرحمن الرحیم است انسان کارهای خود را شروع کند – یعنی همان چنان درسوره حمد بود درجهت عبادات وصراط المستقیم باشد- که هم ثواب دارد- وهم به نتجه میرسد وهم برای انسان درس مثبت دارد وخداوندمنان خودهم از اسم وصفت ورحمت ورحیمت عمل میکند وچون هماهنگ با فعلیت الهی است دراین جهان وانجهان منجر به اتمام نعمت وکمالات میشود ومقام قرب میاورد-که هدف نهایی انسان است- پس درکلیت بسم الله الرحمن الرحیم یک معنا دارد اما این یک معنا به سادگی درهمه جا برای بشرعام جا نمی افتد- بحث از انتقام هست بحث از عذاب وجهنم وغیرهم است این صفات با الرحمن الرحیم به ظاهر سنخیت ندارد- خوب کسی میگوید من از مسلمانان وشخص پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم انتقام میگیرم نمیشود بهاو گفت عملکردما هدایت تو است وبرای تو سرانجام رحمت میاورد پدرمن میگفت من دوسال درمکتب خانه بودم- روز اول گفتند شما دروس را یا از را ه گوش ویا ازراه پوست یامیگیرید ازراه پوست ظاهراش عذاب است ولی باطن اش رحمت است خیلی درجهنم پاک میشوند وتنها جهنم است که انهارا پاک میکند-مانند زندان یعضی هارا متنبه میکند یاجنگ فرد رابه عقل وامیداردپس بسم اله الرحمن الرحیم بعلت اختلافات روشی که بظاهر متضاد هستند معنای اصیل خودرابنحوی خاص متجلی میسازد- عذاب بارداری ویادیدن حیض برای خانم ها عذاب است یا رحمت است مسلما رحمت است- جنگ وتهیه معیشت برای مردان هم همین طور است- حضرت زینب سلام الله علیها نسبت به شهور مومن و متعهد هم از لحاظ خاندان وهم از لحاظ سواد ومعرفت هم از لحاظ شجاعت وغیره برهمسراش برتری داشت ولی ملزم بودتکالیف خودرا بعنوان همسری بخوبی عمل کندبسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-بخش سوم-قران وماه رمضان—درباره صفات الهی باید به سمت وحدت برویم- الرحمان الرحیم براساس سیاست گذاری الهی ومشی فرهنگی وحقوقی الهی- بهدوقسمت تقسیم میشود – الرحمن الرحیم - حال نمیدانیم بافرشتگان این صفت چگونه است و یا با طبیعت چگونه است اصل رحمت است- ومیتوانست سه نوع باشد- همچنان که درعلم الهی است ودرقدرت الهی است- علم الهی بنابرگفته حضرت مرحوم ایت الله معزز حقیقت چناچه حافظه بخوبی یاری کند علم بصورت شناخت انسانی نیست قوانین خلق میشوند وایجاد میشوند به این دلیل بی نهایت است هرنوع علمی خلق میشود مانند انسان انواع نوشتن خلق میکند انواع مکتبهای هنری راخلق میکند وانواع غذا ها را خلق میکند- ولی سوره حمد تعلیم میدهد اولین درخواست ستایش وتمجید وسپاس از خداوندمنان است وبعد عبادات را تعلیم دهد وپس کمک کند وتقوا وانگیزه وشادابی را درانسان بوجود اورد ودرمشکلات وشرایط واجب کمک کند- ودرمسیر حرکت رانهما باشد که از جاده خارج نشود صراط مستقیم هم استقامت تفسیر کردند وهم برسر چهاراه ها- علائم نشان دادن راه مستقیم- وجود داشته باشد که گمراه نشوند- ودر بین راه فریب نخورد وراهای که مستقیم به عذاب میرورد ویا گمراهی باز سرانجام به عذاب دچار میشود نجات یابد وبعدا نیاز های دمختلف خودرا از خداوندمنان بطلبد که مستجاب خواهد شد-بسم الله الرحمن الرحیم یک تعلیم است همانطور ذکر شده است- با اسم الله که الرحمن الرحیم است انسان کارهای خود را شروع کند – یعنی همان چنان درسوره حمد بود درجهت عبادات وصراط المستقیم باشد- که هم ثواب دارد- وهم به نتجه میرسد وهم برای انسان درس مثبت دارد وخداوندمنان خودهم از اسم وصفت ورحمت ورحیمت عمل میکند وچون هماهنگ با فعلیت الهی است دراین جهان وانجهان منجر به اتمام نعمت وکمالات میشود ومقام قرب میاورد-که هدف نهایی انسان است- پس درکلیت بسم الله الرحمن الرحیم یک معنا دارد اما این یک معنا به سادگی درهمه جا برای بشرعام جا نمی افتد- بحث از انتقام هست بحث از عذاب وجهنم وغیرهم است این صفات با الرحمن الرحیم به ظاهر سنخیت ندارد- خوب کسی میگوید من از مسلمانان وشخص پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم انتقام میگیرم نمیشود بهاو گفت عملکردما هدایت تو است وبرای تو سرانجام رحمت میاورد پدرمن میگفت من دوسال درمکتب خانه بودم- روز اول گفتند شما دروس را یا از را ه گوش ویا ازراه پوست یامیگیرید ازراه پوست ظاهراش عذاب است ولی باطن اش رحمت است خیلی درجهنم پاک میشوند وتنها جهنم است که انهارا پاک میکند-مانند زندان یعضی هارا متنبه میکند یاجنگ فرد رابه عقل وامیداردپس بسم اله الرحمن الرحیم بعلت اختلافات روشی که بظاهر متضاد هستند معنای اصیل خودرابنحوی خاص متجلی میسازد- عذاب بارداری ویادیدن حیض برای خانم ها عذاب است یا رحمت است مسلما رحمت است- جنگ وتهیه معیشت برای مردان هم همین طور است- حضرت زینب سلام الله علیها نسبت به شهور مومن و متعهد هم از لحاظ خاندان وهم از لحاظ سواد ومعرفت هم از لحاظ شجاعت وغیره برهمسراش برتری داشت ولی ملزم بودتکالیف خودرا بعنوان همسری بخوبی عمل کندبسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-بخش سوم-قران وماه رمضان—درباره صفات الهی باید به سمت وحدت برویم- الرحمان الرحیم براساس سیاست گذاری الهی ومشی فرهنگی وحقوقی الهی- بهدوقسمت تقسیم میشود – الرحمن الرحیم - حال نمیدانیم بافرشتگان این صفت چگونه است و یا با طبیعت چگونه است اصل رحمت است- ومیتوانست سه نوع باشد- همچنان که درعلم الهی است ودرقدرت الهی است- علم الهی بنابرگفته حضرت مرحوم ایت الله معزز حقیقت چناچه حافظه بخوبی یاری کند علم بصورت شناخت انسانی نیست قوانین خلق میشوند وایجاد میشوند به این دلیل بی نهایت است هرنوع علمی خلق میشود مانند انسان انواع نوشتن خلق میکند انواع مکتبهای هنری راخلق میکند وانواع غذا ها را خلق میکند- ولی سوره حمد تعلیم میدهد اولین درخواست ستایش وتمجید وسپاس از خداوندمنان است وبعد عبادات را تعلیم دهد وپس کمک کند وتقوا وانگیزه وشادابی را درانسان بوجود اورد ودرمشکلات وشرایط واجب کمک کند- ودرمسیر حرکت رانهما باشد که از جاده خارج نشود صراط مستقیم هم استقامت تفسیر کردند وهم برسر چهاراه ها- علائم نشان دادن راه مستقیم- وجود داشته باشد که گمراه نشوند- ودر بین راه فریب نخورد وراهای که مستقیم به عذاب میرورد ویا گمراهی باز سرانجام به عذاب دچار میشود نجات یابد وبعدا نیاز های دمختلف خودرا از خداوندمنان بطلبد که مستجاب خواهد شد-بسم الله الرحمن الرحیم یک تعلیم است همانطور ذکر شده است- با اسم الله که الرحمن الرحیم است انسان کارهای خود را شروع کند – یعنی همان چنان درسوره حمد بود درجهت عبادات وصراط المستقیم باشد- که هم ثواب دارد- وهم به نتجه میرسد وهم برای انسان درس مثبت دارد وخداوندمنان خودهم از اسم وصفت ورحمت ورحیمت عمل میکند وچون هماهنگ با فعلیت الهی است دراین جهان وانجهان منجر به اتمام نعمت وکمالات میشود ومقام قرب میاورد-که هدف نهایی انسان است- پس درکلیت بسم الله الرحمن الرحیم یک معنا دارد اما این یک معنا به سادگی درهمه جا برای بشرعام جا نمی افتد- بحث از انتقام هست بحث از عذاب وجهنم وغیرهم است این صفات با الرحمن الرحیم به ظاهر سنخیت ندارد- خوب کسی میگوید من از مسلمانان وشخص پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم انتقام میگیرم نمیشود بهاو گفت عملکردما هدایت تو است وبرای تو سرانجام رحمت میاورد پدرمن میگفت من دوسال درمکتب خانه بودم- روز اول گفتند شما دروس را یا از را ه گوش ویا ازراه پوست یامیگیرید ازراه پوست ظاهراش عذاب است ولی باطن اش رحمت است خیلی درجهنم پاک میشوند وتنها جهنم است که انهارا پاک میکند-مانند زندان یعضی هارا متنبه میکند یاجنگ فرد رابه عقل وامیداردپس بسم اله الرحمن الرحیم بعلت اختلافات روشی که بظاهر متضاد هستند معنای اصیل خودرابنحوی خاص متجلی میسازد- عذاب بارداری ویادیدن حیض برای خانم ها عذاب است یا رحمت است مسلما رحمت است- جنگ وتهیه معیشت برای مردان هم همین طور است- حضرت زینب سلام الله علیها نسبت به شهور مومن و متعهد هم از لحاظ خاندان وهم از لحاظ سواد ومعرفت هم از لحاظ شجاعت وغیره برهمسراش برتری داشت ولی ملزم بودتکالیف خودرا بعنوان همسری بخوبی عمل کندبسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-بخش سوم-قران وماه رمضان—درباره صفات الهی باید به سمت وحدت برویم- الرحمان الرحیم براساس سیاست گذاری الهی ومشی فرهنگی وحقوقی الهی- بهدوقسمت تقسیم میشود – الرحمن الرحیم - حال نمیدانیم بافرشتگان این صفت چگونه است و یا با طبیعت چگونه است اصل رحمت است- ومیتوانست سه نوع باشد- همچنان که درعلم الهی است ودرقدرت الهی است- علم الهی بنابرگفته حضرت مرحوم ایت الله معزز حقیقت چناچه حافظه بخوبی یاری کند علم بصورت شناخت انسانی نیست قوانین خلق میشوند وایجاد میشوند به این دلیل بی نهایت است هرنوع علمی خلق میشود مانند انسان انواع نوشتن خلق میکند انواع مکتبهای هنری راخلق میکند وانواع غذا ها را خلق میکند- ولی سوره حمد تعلیم میدهد اولین درخواست ستایش وتمجید وسپاس از خداوندمنان است وبعد عبادات را تعلیم دهد وپس کمک کند وتقوا وانگیزه وشادابی را درانسان بوجود اورد ودرمشکلات وشرایط واجب کمک کند- ودرمسیر حرکت رانهما باشد که از جاده خارج نشود صراط مستقیم هم استقامت تفسیر کردند وهم برسر چهاراه ها- علائم نشان دادن راه مستقیم- وجود داشته باشد که گمراه نشوند- ودر بین راه فریب نخورد وراهای که مستقیم به عذاب میرورد ویا گمراهی باز سرانجام به عذاب دچار میشود نجات یابد وبعدا نیاز های دمختلف خودرا از خداوندمنان بطلبد که مستجاب خواهد شد-بسم الله الرحمن الرحیم یک تعلیم است همانطور ذکر شده است- با اسم الله که الرحمن الرحیم است انسان کارهای خود را شروع کند – یعنی همان چنان درسوره حمد بود درجهت عبادات وصراط المستقیم باشد- که هم ثواب دارد- وهم به نتجه میرسد وهم برای انسان درس مثبت دارد وخداوندمنان خودهم از اسم وصفت ورحمت ورحیمت عمل میکند وچون هماهنگ با فعلیت الهی است دراین جهان وانجهان منجر به اتمام نعمت وکمالات میشود ومقام قرب میاورد-که هدف نهایی انسان است- پس درکلیت بسم الله الرحمن الرحیم یک معنا دارد اما این یک معنا به سادگی درهمه جا برای بشرعام جا نمی افتد- بحث از انتقام هست بحث از عذاب وجهنم وغیرهم است این صفات با الرحمن الرحیم به ظاهر سنخیت ندارد- خوب کسی میگوید من از مسلمانان وشخص پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم انتقام میگیرم نمیشود بهاو گفت عملکردما هدایت تو است وبرای تو سرانجام رحمت میاورد پدرمن میگفت من دوسال درمکتب خانه بودم- روز اول گفتند شما دروس را یا از را ه گوش ویا ازراه پوست یامیگیرید ازراه پوست ظاهراش عذاب است ولی باطن اش رحمت است خیلی درجهنم پاک میشوند وتنها جهنم است که انهارا پاک میکند-مانند زندان یعضی هارا متنبه میکند یاجنگ فرد رابه عقل وامیداردپس بسم اله الرحمن الرحیم بعلت اختلافات روشی که بظاهر متضاد هستند معنای اصیل خودرابنحوی خاص متجلی میسازد- عذاب بارداری ویادیدن حیض برای خانم ها عذاب است یا رحمت است مسلما رحمت است- جنگ وتهیه معیشت برای مردان هم همین طور است- حضرت زینب سلام الله علیها نسبت به شهور مومن و متعهد هم از لحاظ خاندان وهم از لحاظ سواد ومعرفت هم از لحاظ شجاعت وغیره برهمسراش برتری داشت ولی ملزم بودتکالیف خودرا بعنوان همسری بخوبی عمل کند