بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- درحدیث است که دوعلم به ان زیاد بهادهید یکی علم بدن شناسی – ودیگری نجوم- خیلی ها چون دراوج شناخت نیستند درک نمیکنند مطلب چیست بقول حضرت امام راحل قائد اعظم  روح الخمینی رحمت الله- ایشان فرمودند در مسائل رکوع یک فقیه  گذشته یک مشکل راخواسته حل کند ولی صورت مسئله رادرک نکرده است ویک  موضوع درحقیقت جعلی  وساختگی  حل کرده است شاید عرب بوده باشدداین روایت دقیقا همین است- گفتندماحدیث داریم مهمترین علم شناخت خداوندمنان است وغیره وبعضی گفتند این علم درباره علوم دنیائی  است وبعدگفتند ممکن است این روایت جعلی باشد همه علوم مهم است اینها صورت مسئله رادرک نکردند- دوعلم است که خیلی   ریزبریزمیشود یک  علوم اناتومی یه علو سلول شناسی انسان ومسائل دیگر ودیگر دراینده  درک میکردند هم ری برزی میشود علوم ستارگان است یعنی روش تحقیق مانند روش تحقیق پزشکی وعلم ستارگان باشد- درحدیثی است-کاری به اعتباران ندارم  نظر شخصی است امام الزمان علیه است کسی  را از امریکا میطلبدمیفرماید یا راستش میگودی ویا انکه من بزبان ات  فرمان میدهم-که بگوید درباره قران چقدر میدانی؟؟ میگوید دهسال تمام میتواند صحبت کنم- در کتابخانه دانشگاه لندن  بخش تحقیقات یک دختر خانمی جلوی من بود همهاینهاراتصور کنید پرسیدم یک ده نکته درباره لفبا ی انگلیسی  بود ایشان گفت ازکجاشروع کنم وبه کجاختمکنم گفتم این همه قواعد از کجا بدست میاید  ایشان ازبان کهن وامروز جهان بهقواعد کلی وجزدی میرسیم بخصوص از یونانان ورم وعبری وزبانی های قدیم اورپائی  وانهارا  درزبان انگلیسی تست وازمایش میکنیم ماهنوز نفهمیدیم که دینای-دینا مسابقه است عقب بایفتید همه بازنده مادی هستید وهم بازنده معنویت  هستید  فهمیدید  اموزش ومطالعه وهمت انسان تغیر میکندنامهای است که بین حضرت استادمعززشهید  ایت الله حضرت جناب اقای  مرتضی مطهری  رحمت الله علیه گویا رابطه منظم نامه برقرار بوده است میفرماید قریب به این مضمون شما که ماشل اهل کمال وعلم وتبیلغ هستید من تعجب کردم فلان کتب را نخواندید حیف است بسیار دید میدهد بلکه این کتاب دراریان نیست شما درکویت فلان  کتابفروشی مبلغی پول بگذارید .لیست کتاب خواست شما ارسال میکند وکتب را انتخاب کینید  جلد چهارم یکنویسنده مصری برای شمارسال میکنم وشما جلدهای قبلی  خریداری کنید دانشگاه های که نیمتوانند همه مقالهای مفید وکتب مفید وغیره تدریس کنند انواع کتب  درسطح نسبت به مطلب  خلا صه تر چاپ کردند یکدلیل  استعمارامریکاهیمن موضوع است که کتب علمی برای هرسطح دانش افریقائی بزبان انگلیسی چاپ کردند