بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- فرازی  از خطبه غدیریه- خداوند منان اولا فرد است بسیاربلند مرتبه است- ولی به بندگان بسیار نزدیک است دومطلب حداق ازاین مطلب درک میشود اولا  تکبرمنفی ندارد وبسیار بندگان نزدیک است دوم قدرت اش در موجودات بخاطرنزدیکی اش بسیارزیاد است برتمامی افریدگان به قدرت و برهان خود چیره میشود- قدرت همراه برهان افرادی که برهان ناب دارند باید قدرت دردست انها بشد- داشتن برهمان کمال عظمت شخصیت رامشخص میکند-چیرگی اش حکیمانه وقانون پسند است—اغاز وانجام کارها ازاو وبرگشت تمامی امور  به سوی او است خردمندی  حکیمانه بودن ذات باری تعالی باعث خوشندی مومنین وبدحالی ظالمین میشود- پاک و منزه از خصایص افرید ه است خصایص افریدگان گرچه برای انها خوب است ولی درکل ضعف دارد واین ضعف تئسط اراده  وقدرت وعلم وحکمت الهی  برطرف میشود- ودر منزه بودن خود نیز از تقدیس همگان برتر است زیرا ظرفیت پاین درک وعقل نمیتواند  وجود بینهایت رابخوبی درک کند-افزونی بخش افریده ها موجودات ازلحاظابعاد مختلف  متفاوت خلق کرده است وبعضی بر بعضی ها برتری داده است- وجای شکایت وگله وحسادت ونفرت نیست وازخداوندمنان  افزایش راباید طلبید ومیبایست سزاوار هم بود- به قسط وعدل قانم است باهمه موجودات براساس قسطوعدل عمل میکند—خدایی جز اوکه باعزت  وحکیم است – عزت وحکمت ازاو سرچشمه میگیرد وبرچگونگی او  ازنهان واشکار  دست نیابد-مگراو عز وجل خود را ه  نماید وبشناسد-عقل  که مخلوق الهی است تاحدی  درک کلی ازخداوندمنان را تبین میکند ولی پیامبران صلواتهالله علیهم اجمعین وصف بیشتر  را بیان میکند – هم او  کهتنزهش سراسر روزگار راپر گرده یعنی همه مخلوقات او  نشان از عظمت ذات اوهستند دارای نور که سمبل پاکی است دارا هستند- ونورا ابدیت  رافراگرفته است تاابدیت همه مخلوقات ازنوراو خلق شده اند- ساخته او محکم وکاراو زیباست عادلی که ظلم نمیکند وکرم کننده ای که کارها به سوی اوباز میگردد- پیامی برای سازندگان  ما وبشریت- ادامه داردبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- فرازی  از خطبه غدیریه- خداوند منان اولا فرد است بسیاربلند مرتبه است- ولی به بندگان بسیار نزدیک است دومطلب حداق ازاین مطلب درک میشود اولا  تکبرمنفی ندارد وبسیار بندگان نزدیک است دوم قدرت اش در موجودات بخاطرنزدیکی اش بسیارزیاد است برتمامی افریدگان به قدرت و برهان خود چیره میشود- قدرت همراه برهان افرادی که برهان ناب دارند باید قدرت دردست انها بشد- داشتن برهمان کمال عظمت شخصیت رامشخص میکند-چیرگی اش حکیمانه وقانون پسند است—اغاز وانجام کارها ازاو وبرگشت تمامی امور  به سوی او است خردمندی  حکیمانه بودن ذات باری تعالی باعث خوشندی مومنین وبدحالی ظالمین میشود- پاک و منزه از خصایص افرید ه است خصایص افریدگان گرچه برای انها خوب است ولی درکل ضعف دارد واین ضعف تئسط اراده  وقدرت وعلم وحکمت الهی  برطرف میشود- ودر منزه بودن خود نیز از تقدیس همگان برتر است زیرا ظرفیت پاین درک وعقل نمیتواند  وجود بینهایت رابخوبی درک کند-افزونی بخش افریده ها موجودات ازلحاظابعاد مختلف  متفاوت خلق کرده است وبعضی بر بعضی ها برتری داده است- وجای شکایت وگله وحسادت ونفرت نیست وازخداوندمنان  افزایش راباید طلبید ومیبایست سزاوار هم بود- به قسط وعدل قانم است باهمه موجودات براساس قسطوعدل عمل میکند—خدایی جز اوکه باعزت  وحکیم است – عزت وحکمت ازاو سرچشمه میگیرد وبرچگونگی او  ازنهان واشکار  دست نیابد-مگراو عز وجل خود را ه  نماید وبشناسد-عقل  که مخلوق الهی است تاحدی  درک کلی ازخداوندمنان را تبین میکند ولی پیامبران صلواتهالله علیهم اجمعین وصف بیشتر  را بیان میکند – هم او  کهتنزهش سراسر روزگار راپر گرده یعنی همه مخلوقات او  نشان از عظمت ذات اوهستند دارای نور که سمبل پاکی است دارا هستند- ونورا ابدیت  رافراگرفته است تاابدیت همه مخلوقات ازنوراو خلق شده اند- ساخته او محکم وکاراو زیباست عادلی که ظلم نمیکند وکرم کننده ای که کارها به سوی اوباز میگردد- پیامی برای سازندگان  ما وبشریت- ادامه داردبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- فرازی  از خطبه غدیریه- خداوند منان اولا فرد است بسیاربلند مرتبه است- ولی به بندگان بسیار نزدیک است دومطلب حداق ازاین مطلب درک میشود اولا  تکبرمنفی ندارد وبسیار بندگان نزدیک است دوم قدرت اش در موجودات بخاطرنزدیکی اش بسیارزیاد است برتمامی افریدگان به قدرت و برهان خود چیره میشود- قدرت همراه برهان افرادی که برهان ناب دارند باید قدرت دردست انها بشد- داشتن برهمان کمال عظمت شخصیت رامشخص میکند-چیرگی اش حکیمانه وقانون پسند است—اغاز وانجام کارها ازاو وبرگشت تمامی امور  به سوی او است خردمندی  حکیمانه بودن ذات باری تعالی باعث خوشندی مومنین وبدحالی ظالمین میشود- پاک و منزه از خصایص افرید ه است خصایص افریدگان گرچه برای انها خوب است ولی درکل ضعف دارد واین ضعف تئسط اراده  وقدرت وعلم وحکمت الهی  برطرف میشود- ودر منزه بودن خود نیز از تقدیس همگان برتر است زیرا ظرفیت پاین درک وعقل نمیتواند  وجود بینهایت رابخوبی درک کند-افزونی بخش افریده ها موجودات ازلحاظابعاد مختلف  متفاوت خلق کرده است وبعضی بر بعضی ها برتری داده است- وجای شکایت وگله وحسادت ونفرت نیست وازخداوندمنان  افزایش راباید طلبید ومیبایست سزاوار هم بود- به قسط وعدل قانم است باهمه موجودات براساس قسطوعدل عمل میکند—خدایی جز اوکه باعزت  وحکیم است – عزت وحکمت ازاو سرچشمه میگیرد وبرچگونگی او  ازنهان واشکار  دست نیابد-مگراو عز وجل خود را ه  نماید وبشناسد-عقل  که مخلوق الهی است تاحدی  درک کلی ازخداوندمنان را تبین میکند ولی پیامبران صلواتهالله علیهم اجمعین وصف بیشتر  را بیان میکند – هم او  کهتنزهش سراسر روزگار راپر گرده یعنی همه مخلوقات او  نشان از عظمت ذات اوهستند دارای نور که سمبل پاکی است دارا هستند- ونورا ابدیت  رافراگرفته است تاابدیت همه مخلوقات ازنوراو خلق شده اند- ساخته او محکم وکاراو زیباست عادلی که ظلم نمیکند وکرم کننده ای که کارها به سوی اوباز میگردد- پیامی برای سازندگان  ما وبشریت- ادامه دارد