بسم اله الرحمن الرحمن الرحیم-نیم نگاهی به کتاب  باعنوان- حقیقت درباره حضرت محمد علیه السلام- رابرت- ب- اسپنسر-ترجمه  اقایان—علی رنجبر-و- حمید رضا عبدالحی- نوشته است بنیان گذار نا متسامح ترین دین جهانی-  سمح- بهمعنای بزرگواری –نرمخوئی- نظر ونگاه بلند- چشم پوشی- همواه ره رفتن- بامردم جوشیدن- که ترجمه لغت انگلیسی تولارانس یعنی تحمل کردن ویک پیشوند- این به انگلیسی که انرا  منفی میکند- یعنی پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- ظرفیت وتحمل نداشته است-چهارده سال اول درمکه انواع عذاب ها وانواع القاب زشت وانواع تهدیدات را انجام دادند وپیامبر اکرم صلواته الله علیهوالسلام به معنای دقیق سمح عمل کردن که باعث حیرت است- وده سال درمدینه مداوم جنگ ایجاد کردند پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم درتعادل واخلاق نیکو   بودند وانتقام سخت نگرفتند از کوره درنرفتند- که بی نظر هستند ومداوم میفرمودند خداوندا اینها جاهل هستند- البته قوم بیسواد بزودی ظرفیت درک عقلانی حتی ساده راندارد وچون جنبه دینیدارد سخت   متوحش میشود وفرعون ها ازاین موقعیت برای حفظ منافه امپریایستی خودشان  سود میجویند ولی اخلاق نیکو رابخوبی درک میکند- خداوند منان سخت ترین امتحانات نسبت اطاعت از رسول و ولی الهی است واز همه این امتحان  راخواهد گرفت اولین اش شیطان واخرین اش فردی خاص- حضرت علی علیه السلام که برای ایشان جنگهای زیادی ایجاد کردند فرمودند خدایا من رامورد امتحان انهاقرارنده ولی چاره نیستی عنی عمرمنرا کوتاه کن امروزه امتحان به پذیراش امام الزمان علیه السلام وولایت فقیه ومجتهدین وعلمای اسلامی رحمت الله علیهم الاجمعین است-پس عنوانی کاملا متضادبا واقعیت ها است- بعد نوشته است- تقدیم به کسانی با استبدادمی جنگند- استبداد یعنی عدم واقعیت وحقیقت درجائی واقعیت وحقیقت است کسی قبول نکند او مستبد است وکسی واقعیت وحقیقت را قبول میکند دانشمند وازادی خواه است در انگستان کتاب های زیادی درباره اقای چرچیل نوشتند وخواستند ازایشان برای انگلیسیها بت بسازند عدهای درخواست کردند مدارک لازم برای اقای چرچیل دراختیار بگذارندجنای وخانمی فرمودند اگر دراختیار گذاشته شود ممکن است تنفر در انگلیس وجهان بوجود اید- ایشان میفرماید من در زندان- کتاب قران ومفاتیح راخواندم واین احساس تلخ  را تجربه کردم دانشمند ملاک داردذ باید دلی تلخ بودن ر امشخص میکردید عدهای زیاد هم برعکس فکر میکنند ازخواندن کتاب شما احساس تلخی ونفرت پیدا میکنند- اشکال شماان است- زود به سپاه رفتید هنوز شناختی از مسائل ندارید باید با شما خداوند به به بود- تجارب زیادی میخواهد  ممکن است شماز سربریدن گوسفند ناراحت شوید این امر دراوائل بسیارخوب است-  ولی باین روحیه اگربخواهدسیاست عمل کند شکست سختی میخورد-ایشان میفرماید در زندان باتمام افرادی که قبلا  دراین بند بودند ونوشته هائی د روی دیوا  داشتند همزاد پنداری میکردم و نشانمیدهد چقدر شما انسانخام وساده لو هستید شمر وابن سعد هم  شعارهای جذابی میدادندکسی  سیاسی میشود که شعار   غیر جذاب که نمیدهد ولی ملاک ندارد ومنطق ندارد  سفسطه است ودرک نمیکند مرحوم حضرت ایت الله ادیب علیه السلام درمسجد روبه جوانان کرد هرکس ادعای دیالیکتیک میکند جلوی من بچه شتر ویافیل ازدرون تخمرغ دربیاورد ومن انزمان من مرید ایشان میشوم باعث خنده بود همین امر منافقین درصدد کشتن ایشان برامدند ولی شعارهای جذاب میدادند بهایت وداعش هم شعار های جذاب میدهنداستعمار با شعارهای جذاب  پیشرفت کرد صیهونیست هم همین طور- اسلام کلی گوئهای بیثمر نام برده است درحالی که است تصور نمیکنم که انسان بتواند اینهمه جزئیات است که بیان کرده  میخواندی کتاب  بین سه استکان کدام  نجس است چگونه عمل کنیم   تعداد صفحات یادم رفته است بحس عقلانی صرف وگاهی با احادیثمن یک سوم انراخواندم یامال کسی  است شما بی ثمر بودن انهارا ثابات کنید تازه امروزه انچه بدرد میخورد مطرح شده است وگاهی برای رشد عقلانی به سابق بر میگردد- فرمودند مصلحت اندیشی بر اصول اخلاقی برتری دارد اولا ان مصلحت هم اخلاقی است- امروزه اخلاق را عقلانی میدنانند و وحی هم عقلانی میدانند هر امراخلاقی خوداش مجزا است وخوداش سیستم ایجاد میکند وتنوع پیدا میکند مثلا انفاق وبخشش دوستی ودشمنی- مسئله ساده نیست تضادها کسیرا گمراه نکند حکمتهای خاصی دارد-ادامه دارد