بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- عالمی فرمودند- که امام الزمان علیه اسلام در دعوت عام خود یا با اقبال ویا با اکراه تسلیم میشوند- وعده ای هم گردن خم نمیکنند ونابود میشوند نظر  این ضعیف این است که اول اکراه دارند وکم کم اقبال پیدا میکنند وبه همین جهت جز جاهلین مهرشده مابقیه سرانجام به اقبال میرسند دذا.ول  در مدت خاص  فاقد  قدرت ایجا ددشرو ضرر خواهندبود- بعضی مسائل دین وفقه کمی پذیراش  مشکل است – درمرحله اول  توحید است  ودوم امام الز مان علیه السلام است ومثلا رعایت حجاب طهارت ونجاست ومثل زکات وخمس وانفاق- اینمسائل دربچگی درخانواده باید  تعلیم وبهان عمل شودمثلا طهارت ونجاست- مثلا مادر بگویداین دستمال نجس شده است حد  طهارت را نشان دهد این بچه طهارت ونجاست بخوبی میاموزد وسخت نیست و وسواس هم پیدا نیمکند وگرنه از تفریط به افراط میرسد- یک مقاله بفارسی خواندم یک دختر خانمی درغرب- درباره توحید تحقیق کرد وبه اثبات الهی رسید درادیان تحقیق کرد بااین هدف انها که دینها تحریف شده هستندومیبایست سکولارراقبول کرد- دین هارارد میکرد که اخرین انها اسلام بود.تصور میکرد این دینهم رد میشود-ولی باکمال تعجب کم کم پی برد که قران بسیارمنطقی وعقلانی وجذاب ا ست مدتها میگذشت شجاعت انکه بگوید مسلمان شدم رانداشت  سرانجام باخود گفت باید کارا یکسره کنم به مسجد رفت وبه عالم جریان گفت وایشان فرمودند  شمادرحد شهادیتن گفتندهستید شهادت داد ولی مسجد برای نماز نمیرفت باز سرانجام- گفت اسلام بدن نماز وعمل دین نیست باز به مسجد رفت نماز را یاد گرفت وباخودگرفت بدون حجاب نماز قبول نیست حجاب از چندجهت سخت بودیکی هم از جهت خانواده ودوستان تاسرانجام حجاب راهم قبول کرد-مسلمانها  درمسجد هرکس میخواست ایشان  را  بطریق خود اشنا کند ایشان  مطالعه کرد سرانجام ازسنی شیعه شد- درقرون گذشته ملحدین وکافرین بسیاراندک بودند بیشتر مشرک بودن- ولی کم کم کافرین وملحدین ومنافقین  وغیره دراخرالزمان برتری پیدا میکنند لذا می بایست درمسائل کلیدی  افرادبه علوم الهی  وعقلانی مجهز باشند وبیشترین شک درامر توحید خواهد بود وشرط موفقیت درخلوص عقلانی و نیت خواهد بود که از حوزه عقل وسپس وحی خارج نشوند وتسلیبم باشند وگردن خم کنند – البته این شرط کلی درتمام اعصار است ولی اثبات الهی امروزه سختتر شده است-ودر حقیقت دراصل کار امام الزمان است درهرعصری وقرنی-   در زمان امام صادق علیه السلام جبریون میگفتند خداوندمنان از ازل چیزی نمیداند باید بییند وسپس تصمیم بگیرد وازطرفی هرکاری انسان که میکند برپایه جبر است  فردی خدمت امام  صادق علیه السلام  امد وجریان را گفت -که تازه ای محتاج شدم هرچه دعا میکنم خداوند منان کمکی نمی کند – درحالیکه ازامام شنیده بود که خداوندمنان از ازل میداندامام علیهالسلام  زیر دوتشکچه یک کیسه پول  به اوداد دوم  باز ان فرد گفت  - خداوند دستور دزدی میدهد وخودهم دستور داده است که دست دزد را ببرید ومردم سئوال کردند  حکمت وعدل ان چی است  ان فرد گفت  هردو را دارد ولی مانمی دانیم  وحق سئوال کردن هم نداریم- زیرا انرابرای ما فاش نکردن امام علیه السلام فرمودند خداوند دستوردزدی میدهد وسپس میگوید دست  دزد را ببرید ؟؟ویا به خداوندکفر بگوید وسپس انهارا عذاب کند ایا یک بچه پنچ ساله چنین حکمی میکند؟؟ ان فرد رفت وقتیکه سرکیسه راباز کرد- دید - درست به اندازه نیاز بود به پیش امام علیه السلام باز گشت_ و_گفت شمااز کجا فهمیدید-که نیاز من چقدر است-مگر شما علم غیب دارید-_؟؟ فرمودند  زمانی من علم غیب داشته باشم پس خداوندمنان هم میتواندعلم غیب داشته باشد وعلم غیب من از علم غیب الهی است- این صفتی است که ما درجاهای دیگرهم برای شما اثبات کردیم دنبال ان شناخت ان  نروئید که عقل شمانمیرسد وشیطان شمارا گمراه میکند درحالی که جبری نبود- این نوع مسائل از کارهای خاص الخاص امام علیه السلام- قبلاز  امام الزمان علیه السلام عقل ها کوتاه بودوبا یدحضوری  به اصطلاح تمرین میکردند تا بفهمند امابعدا عقل بلوغ لازم را پیدا کردند بدون حضور امام علیه السلام میتوان این الهام را  داشت که با امام علیه السلام درارتباط باطنی  بوداما بقول علما باخداوند هم میشود چنین الهامات راداشت ولی با داشتن شرایط ممکن  است گاهی مورد غضب واقع میشود مثال میاورند که حاکم ها حاجب داشتندهرکس مسئله ی  داشت بایدبه حاجب میگفت حاجب نحو بیان ونحو تشریفات را مشخص میکرد وخودهم  شرح  حال میداد وان فرد چند کلمه براسا س گفته حاجب  بیان  میکرد- حاکم خوش اش می امد ودستورمیداد امام الزمان علیه السلام همین نقش رادارد امام علیه السلام گاه خود  راه حل مسئله را نشان میدهد وگاهی خود بنحوی انرا حل میکند-که درطول تاریخ دینی بهد ان نحو عمل شده است محال است کسی باخلوص واقعی مسئله ای که منطقی باشددرذهن داشته باشد واز امام علیه السلام طلب واسطه گری کند و از خداوندمنان  درخواست داشته بشد باشد وراهنمائی  بشود وگاهی درشب قدر خداوندمنان نحو حل مسئله  را به امام علیه السلام محول کرده است وگاهی خواست امام الزمان قبلا ازخداوندمنان بوده است- نکته دیگری همیشه این نیست که چرا امام الزمان علیه السلام نیامده است گاهی حتی زمان امدن است بعضی میگویند هنوز شرایط اماده نیست به دائلل مختلف یکی از انها ازما-درخواست همکاری نشده است