بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- به بهانه کتاب- اینجا سوریه است-خشونت-  حتی در علوم غربی- تحقیقات نشان میدهد تنها درمواد خاصی وبا خصوصیات خاصی  ارزشمند است- دراسلام بشدت روی این پدیده روانی  کارشده است واگر کسی انرا  تحمل نکند مورد عذاب واقع میشود ورحمت حدی بالاتر دارد بشرطی که تاثیر معکوس نگذاردکه منجر بگناه شود غیر عقلانی نشود فرهنگ ها دراین موردمتفاوت است- ایران بیمن اسلام- تاحدزیادی جامعه درتحت تاثیر این موضوعات   تاحدی یکی از بهترین ها است-من درلندن با یکی از ایرانیان که سالها درلندن بوده است وهم کار میکرد وهم دانشجو بود به یک فروشگاه معظم تصور میکنم – سی ان ا- سلسله فروشگاه است نزدیک مغازه ای  اخرین عطر دنیا راداشت- یک خانم اسکات لنی بسیارجوان وبیارزیبا وبسیارلباس  شیک تن اش بود بنحوی ایشان مبلغ بوددستمال کاغذ ی متعدد عطر داشت است  ودروی لباس اش عطرهای مختلف بود وگاهی داخل میرفت روسری خودرعوض میکند که عطر دیگر داشت وفقط دراطراف مغازه جلو وعقب میرفت-من سئوالی کردم بایک جدیت خاصی پاسخ داد که من جا خوردم-گفتم شما اهل کجا هستیدفرمود من اسکاتلندی هستم-کفتم نظر شمادرباره انگلستان چیست فرمودند تاامروز مارا استعمار کردند-ازهوش واستعداد مادرتعجب هستنداجازه پیشرفت واقعی به ما نمیدهند بعداز مدت یچه گفتند برای شناخت سیاست ایرلند به فلان پاپ برو-  در انگلستان درلندن پاپ کوچک است- درایرلند بسیاربزرگ است- یک ضرب المثلی انگلیس دارند  من  بقدری ثروت نشدم که جنس ارزان بخرم- افراد ثروتمند مشهور دیگرنیازی که ودررا مطرح کنند ندارند-که مورد توچه دیگران واقع شوند ولی افرادفقیر که احساس کمبود میکنند لباس بسیارگران میخرد-من رفتم مداوم زنان ومردان  دروی سن  جمع میشدند وسرود انقلابی میخواندند- من که بی اطاع بودم گفتم شما ا زانگلستان اینهمه نفرت دارید وبعد باانگلستان کار میکنید چشمان ایشان بقدری درشت شد درظرف چند ثانیه که باور کردنی نیستودثانی شمامداوم درلندن  بمب منفجر میکنید ایشان فرمودند انگلیسی سیاست  این است همه خر واحمق تصورمی کنند که مداوم انهارا مانندبچه گول بزنند وجلوی پیشرفت علمی وهنری وغیره بگیرنند که این انگستان است که میتواند پیشرفت ایجاد کند دانشگاه ایرلند دریاضایت ودراتم انگلستان به گردگذاشته بود همهرا جمع کردندمتسفانه بین کاتولیک وپروتستان اختلاف ایجادکردند واز انها – اما قضا وقدرالهی  حتما رخ میدهد ولی نمیشود زمان تعین کرد ونمیشود  طرفندرا درک کرد که چگونه پیاده میشود شخصی مداوم  درمدینه درب خانه نصف شب میزد پول میخواست سئوال فلسقی مزخرف میکرد پیامبر اکرم صلواته الله-مماشات میکردندبعضی جواب میدادند وبعضی میفرمودند بعدازنانز صبح وبعداز نماز  ظهربیا بگو حوصله اصحاب سرامد ولی ایشان اجازه نمیدادند که کسی معترض ایشان شودتا ان فردفوت کرد واصحاب گفتندشمانفرین کردید فرمودند من پیامبررحمت هستم تعهد دادن صبرایوب را به گرد بگذارم یک نکته طلائی است که مطلب منرا میرساند- خشونت بقدری خانم ایشان مستاصل کرد که درغذای ابگوشت زهرعقرب ریخت رفتندگفتد بهخانم ایشان شمادرامان هستید چه کردید ایشان هم شرح داد این سرانجام کسانی است خضشونت بیحد وبدون قوانین الهی بکار میبرند که درسوریه بخوبی روشن میشود خدانکند درامری شکست بخورند چه میشود- ادامه دارد