بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- برادران سنیدر مسپله امامت وحلافت به \ارادوکس تضاد وتنقیض دچار هستند ونمیتوانند انرا حل وفصل کنند-مانند یهود در رسالت حضرت مسیح علیه السلام ومسیحیت در خدا بودن حضرت مسیح علیه السلام وحضرت جبرایل علیه السلام- برادران سنی  درامر خلافت وامامت بامشکلات زیاد روبرو هستند-میفرمایند حضرت علی علیه السلام برتری اقایان ابوبکر وعمر پذیرفته بودئ پس چرا در انتخاب شش نفرکه گفتند حق با علی علیه السلام است بشرطی که احکام  خلیفه واول ودوم را بپذیرد وایشان نپذیرفت چطور ایشان برتری اقایان را به پذیرد ولی هشتادبار اقای عمر فتوا خودرا تغیردادد وفتوای امیرالمومنان رحمت الله علیه پذیرفت وفرمود اگر علی علیه السلام نبودمن هلاک میشدم واهل جهنم بودم وچر احکام این دوبزرگوار  وحدت نظر ندارداین مطلبی من الان مینویسم درکتب اهل سنت است- زمانی جناب عمرترور شد ودکتر گفته بود تاسه روز خون را رفتن تحمل میکنی وبه ایشان گفتند رهبر اینده رامشخص کن روز دوم کمی حال ایشان بهتر شدده نفرازشیوخ برجسته وطرفدار ایشان را دعوت کرد وگفت شمشیر باخودتان بیاورید-من حضرت علی علیه السلام دعوت میکنم که نظر مبارک اش درباره من بدهد چون میدانست نظریات مختلفی درباره ایشان است اگر خندان بود گردن اش  را بزنید واگر غمگینبود کاری با اونداشته باشید حضرت از روی علم غیب مطلب میدانست بعضی خواستند انراانکار کنند در روز قیامت خداوندمنان برای تعین درجه بهشتی وجهنمی را به رسول اکرم میدهد هم احسنخالقین است وهم الرحم الراحمین حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه والله والسلم کلید به حضرت علی علیه السلام میدهد تامخالفین ایشان سیاه شونددرحد رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم هستند بر چه اساسی ایشان درجه بهشتی وجهنمی تعین میکند هم ملاک دارد وهم علم غیب دارد حضرت علی علیه السلام حضرت ابن عباس را رحمت الله علیهخواست وجریان راگفت وفرمودند تو جای من به نزد عمربروواز او تمجید کن  حضرت ابن عباس رحمت الله علیه گفت امام  علیه السلام نمیخواهد به من یاد بدهی-من اینها وجناب عمر را بزرگ کردم وبنزد عمر رفت اقای عمر گفتند چرا علی علیه السلام شخصا نیامد ایشان حضرت علی علیه السلام ازوضع مسلمانان سخت ناراحت وغمگین است وحق با او است ولی درباره شما گفت اقای عمر انچه اگرمن خلیفه بودم میخواستم عمل کنم ایشان عمل کرده است وکاری بیش ازاین نمیتوانسته بکند لذا  پاداش خودرا دران دنیا بدست میاورد اقای عمر بسیار خوشحال وگفت خیالمن   ارام شد وشعف هم بدست اوردم که مسئله من ندارمچون حرف حضرت ابن عباس رحمت الله علیه دقیقا حرف حضرت علی علیه السلام ووحضرت ابن عباس رحمت الله از نزد عمر خارج شد شیوخ پرسیدن بفکر جانشین هستی گفت بله فردا جلسه است انهاگفتندپس حضرت علی علیه السلام را ولی مسلمین گفت نمیتوانم ار امویان برای فرزندان خود میترسم عثمان خواهد شداگرامامان صلواته الله علیهم الجمعین بقول اقایان ان سه خلیفه راشدین برتر میدانستند در دروس خود حتما اشاراتی داشتند دربین شاگردان امام صادق علیه السلام  هم زردتشتی وهم یهودی وخوارج وبرادران سنی هم  شرکت میکردند من مشرف به مکه بودم درمدینه قبراقای ابوبکر سمت راست وقبر اقای عمر سمت چپ است یک خانم ایرانی تصور میکرد که ایندو از امامان صلواته الله علیهم اجمعین هستند شروع گرد ازروی مفاتیح خواندن یک اقای عرب فارسی رابدون لهجه صحبت میکرد وادم خوش خندهبود وبعضی ایرانی ها با ایشان بحث میکردند من ارام به ایشانگفتم این قبر اقای عمر است ایشان گفت اجازه دهید من شخص ازایشان بپرسم- پرسید اقای عرب گفتند خبراقای عمر است که شما ایرانیان ایشان راقبول ندارید ان خانم گفتند درهرحال ایشان صحابه بوده وصحابه کبیر بوده است ایشان خنده کرد اولا ایشان فردی معمولی بوده درثانی دعا دیگربرای ایشان اثری ندارد خواستم سئوال کنم خداوندمنان فردی معمولی جانشین رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم میکند کهنوز یک بارقران باتدبرنخوانده وبه تمام احادیث اشراف ندارد وقتیکه ایه ولی امری علی علیه السلام درقران امدپیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم بعضی ایات می امد پیامبراکرم صلواته اللهعلیه واله والسلم ساعت ها گریان بودند وبعضی ایات لبخندی برلب  ایشانمیاورد ولی این ایه شعف عظیمی به پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم  به سجده رفت ومداوم شکر گذاری میکرد وقتیکه سراز سجده باشد وفرمودند دراین ایه چیست که شما ازخود بیخود کرد- فرمودند خداوندمنان در  انبیا یهود علیه السلام نام پیامبربعدی  خداوندمنان به انهامیداد وشکر الهی برای من هم همینطورشدمرض قلبی است حق را نمیپذیرد حال خلیفه دراحکام در مذهب سنی کیست خلیفه یا امام تضادهای عجیبی رخداده است ودرضمن درکتاب گرانسنگ  داستان امامان صلواته الله علیم اجمعین بنگارش ایت العظمی مظاهری رحمت الله زکات صد بیس وپنج نوع بخصوص درمورد انفالحکم دارد نبرد خلیف ومستضعفین درباره چراگاه تضاد سنگینی دارند خلیفه قوانین انفالرا ازان خود میداند ولی امام انها رای رسول اکرم صلواته الله علیه واله  والسلم میداند وخداوندمنان حفظ دین از ان خود میداند حال چگونه میتوان یک جواب دادنشکن اقایان بدهند