بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- نبرد امروزه مسلم است تکنولوژِی –قدرت اقتصادی – ومولفه های دیگر- موثر است ولی تعین کنند علوم انسانی  است روسها اول به ان بهانداند ایدولوژی انها روی مسائل اقتصادی وتکنولوژِی ومولفه های دیگربود خروشجف فهمید به سرعت میخواست دراین زمینه پیشرفت کند- دومین مسئله- در رقابت بودن استکشوری دررقابت نیست یک کشور مرده است سپر انداخته است تنها سعی میکند کمتر ضربه بخورد خودبخود از کشورهای پیشرفته فرهنگ اجاره میکند- من درتهران بودم پس پسرعموی من با جوانی دوست بود که دانشجوی ارشیتکت دانشگاه تهران بود من راهم خواسته بود گیتار خیلی خوب میزد وچند زبان برای درک ترانه انها یاد گرفته بود وانقلابی شده بودگفتم چگونه تو انقلابی شدی فرمونداز اشعار خارجی ونیما یوشیچ شعر  مردی کنارساحل میکند جان- درابادان بودم یک دبیر تازه نفس مثل خود من بود اهل بروجرد ایشان هم انقلابی شده بود-و دبیر زیست شناسی بود فرمودند اینقدر اینمملکت خراب شده است که من نیمتوانم   ازمایشگاه مگس سرکه که  در شناخت ژن نقش زیادی دردنیا بازی کرد چون خیلی زود نسل بوجود  می اورد- واز شعر فلانی که به ساواک برده بودن اش گفته بود من چیزی نگفتم وفقط درشعر گفتم میخواهم سه سنگ بمرداب بی اندازم که موجی ایجاد کند- من گفتم فردا سر کلاس میروم سه سنگ میزنم- یک سیلاب ابادان امد- ته شهر اب تانزدیک سقف امده بود فاضلاب شهر یک جوب به عمق بیست .وپنچ سانت کخ روی ان پوشیده بود یک که از   بلوک  سیمانی  بود یکی رابرداشته بودند ویک صفحه –پلیت اهنی فرو کرده بودند اب واد خیابان شد که مانند خیابان زند شیراز بوددقیقا جلوی شهرداریکه یکپارکی  هم جلو ان بود لجن   خیابان را گفت وانرا کپه کپه جمع کرد کنار خیابان یکماه ماند تا خشک شود من از کارمند شهرداری سئوال کردم- چرا فاضلاب درست وحسابی ندارید ایشان فرمودند سه بار پول فاضلاب را گرفتند اینراساختند شهردار اهل تهران است هر پنجشنبه برای دیدن خانواده با هواپیما باپول بیت المال به تهران میرود شنبه به وزرات کشور میرودکه پول فاضلاب چه شدگویا دروزنامها ی محلی مطالبی نوشته بودند بعدا فهمیدم از ترس صدام که رادیو عراق مداوم طلب اخبارمیکرد- یکدخترخانمی  سر کلاس بلند شد گت جریان سردخانه بزرگ هم مانند فضلاب است سه بار پول انرا گرفتند نصف ونیمه رها کردند وحال میگیوند  ابادان نیازمند این سردخانه نیست طرح باید عوض شود-یک دختر خانم گفت که – دیگر کفت  من علاقمند پسر خاله ام هستم که  اخبار ابادان  چاپ میکرد درشهرتوزیع میکرده است ساواک گرفته ششماه زندانی بوده است وگفته است تو برای صدام کار میکنی من پرسیدم چطور شد که دستگیر شد- ایشان گفت در دبیرستان با پسری که خیلی نقلابی بودشعار  میداد دوست شد وجریان گفت ایشان حاظر به همکاری شدولی درحقیقت ساواکی بود- وخانواده میگویند ماحاظر نیستیم ایشان خاندان برانداز است من گفتم شما ان جوان به  خدمت ایتاللهالعظمی قائمی بروید وانها  مشاوره بدهند جریانی دارد که ذکر نمیکنم که پس را ول بایک سید چاق صریح الهجه عراقی مواجه میشود مانند جوجه میلرزد- ایشان جای اش به یک طلبه باریک اندام وبسیارمودب میدهد ومابقیه ماجرا واخر گفته بودندپدر ومادرت بیاور یک روز راجع علوم انسانی  دردانشکده لندن من سئوال کرد ایشان فرمودند  همه جا عالی است بجز این سویس خاک برسر-من گفتم تاانجا که اطلاع دارم سویس در علوم انسانی  برجسته بوده است- گفتندبله قبلا بسیارزرنگ بودند هرسال پانصد کتاب عمیق علوم انسانی به چاپ میرساند ومقالات متعدد الان به صدکتاب رسیده  شوروی  بگردداش نمی رسید- الان روسها درحال پیشرفت هستند خواستم بگویم سویس یک وجب شوروی است—غربیان هنوز ما به ان چشم میینند نوز عظمت ها مانند حسین فهمیده وان جوان کرمانی مواجه  درزندان عراق بهان خانم هندی خبرنگار ک فرمودند  از فاطمه به خانم هااین پیام است ارزش زن به حجاب است- نکته  که بزرگان منرا  ارشاد کنند جناب خضرت اقای حداد عادل از حضرت اقای دکتر اکبرنحوی تعریف کردند که اتفاقا استاد  ادبیات دانشگاه شیرازبود من که درشیرازهستم اصلا متوجه شدم نه دانشگاه ومراکز فرنگی دولتی بخاری ندارد نه مردم خود جوش کلوب های مانند غرب درست نمی کنند بههمن دلیل کسی دنبال بزرگان سابق نمیرود اقلا ازمساجد استفاده کنند همیشه گفتند بی مایه فطیر است- درثانی باید حکمت های مثلا جناب فردوسی را لیست کنند وتوضیح دهندتا خواندن انبرای درک ان اسان شودصرف یک استان خیالی نشودکه ایا امروزه خانم سودابه ویا منیژه اسوه است یا نیست  بایدان حکمت ها بروز شودونواقص برطرف شود- سعی کنیم جوان از وقت گذاری مایه  وسرمایه  بدرد بخور بگیرد و- فصاحت وبلاغت بسیارخوب است که انراهم یا مورد استفاده واقع شودویا بروز شود ولی حکمتها مطرح است که باید کاربردی شود افتخاربهبزرگان سابق اگر درزمان حال ساری وجاری نشود ما میشویم تاجیکستان که قلبا شوروی را قبول داشتند که غرب  برای انها احترام وترس داشت وکارهای بزرگی هم درانجا رخداده است