بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- نیم نگاهی به که کتاب فیض الباری – تالیف- دکتر فیروز هروی-در شناخت  وتفسیر کتاب  صحیح بخاری  است- دراین کتاب درصفحه 35 درضمن بدانید در اینترنت میتوانید انرا دانلود کنید- در   عنوانی به نام – اختلاف  فقها در استنباط  احکام از احادیث  است- این موضوع- سر پل خر بگیری است که خری بدون ندادن عوارض رد نشود اینجا است سواد مجتهد مشخص میشود که عاقل است یا احمق است   درتفسیر یک نمایشنامه اقای شکسپیر- یک محقق امریکائی  که مدتها درانگلستان بوده است که متاسفانه- اقای شکسپیر فردی پیچیده است وتنها شش نف دوست صممیم اوبودند وبا او بحث وجدل داشتند که عاقبت یکی از انها  ایشان راترک کرد  ودیگری اختلافات داشت وتنها سه نفرهستند  فلسفه اقای شکسپیر رادرک  میکردندوتا حدی قبول داشتند ومتاسفانه از انها مقالات زیادی در دست نیست حال کتاب خداوندمنان  واحادیث  وجعلیاتی که  باشیطنت کامل سعی در  خراب کردن  واقعیت احادیث درست داشتند وبخوبی روشن است زن ستیز بودند- حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم به پیشواز حضرت فاطمه سلام اله علیها امدند ودربیرون خانه ایستادند تا ایشان امد واورا ازاسب پیاده کردند ودست اورا بوسیدند درکنار هم وارد خانه شدند- این روح  احترام بزن را نشان میدهد وخداوندمنان  که این دستورات راداده است- درسوره کوثر سنگ تمام گذاشته است واین بخاری احمق  که اصلا درکی دقیق ازشناخت قران و دستورات الهی ندارد تحت تاثیر جریانهای ان زمان- حدیثی را نقل میکند که اگر مرد وضو برای نماز گرفت زن خودرا ببوسد  وضو باطل میشود؟؟ همه جا زن ستیزی  شاخص است کسی که این میزان احمق است- پس وضو پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم باطل شد -؟؟ یک بحث  شناختی کنیم-در  جمله لا اله الاالله- هرچه مورد خواست الهی نباشد- اله است- چه ظاهری وچه باطنی – ولی اگر مورد خواست الهی باشد هیچگاه بین انها تضاد وتزاحم  رخ نمیدهد این یک اصل است مثال میاورد فرد میگوید در خانه هستم- حال درحیاط باشد در پشت بام باشد در زیر زمین باشد- درخانه است ولی نمیتواند دربیرون خانه باشد به اصطلاح اینها بهم چسبیده هستند ویا  دریک نقطه هستند—کسی که امام الزمان علیه  السلام  بیرون دایره ایمان است را قول نکند ازاین دایره ایمان خارج است- هرکس  در لغت قرانی معنای  دقیق لغت قرانی  رانتوانست بدست اورد  باید از معصوم علیه السلام معنای دقییق رابفهمد نه انکه حق داشته باشد مثلا  دوتا ویا بیشتر معنارا بپذیرد ویا هردومعنا درست باشد درحالیکه متضاد است-  زمانی استنباط  درست است که اولا نص نباشد خود نص چه معنا میدهد بسیارمهم است- دلبخواهی نیست نص را پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم وامامان پاک انرا مشخص میکنند در مورد زنان- که  میخواهندانهارا طلاق دهندالبقره –ایه 228- میفرماید- زنن مطلقه باید سه قرء انتظار بکشند ولفظ  قرء در کلام  عرب دو معنی دارد یکی طهر- ودیگری حیض –خون ماهانه که خصوصیات خاصی دارد واگر درطول عده  ان خصوصیات رانداشت استحاضه است وهرکدام برا یرای نماز  قوانین- خاص است عدهای گفتند که معنای  طهر درست است که درست ان هم همین است ولی به چه دلیلی درست است وعدهای گفتند باشروع حیض است به کدام دلیل – فردی تعریف میکرد دست روزگار مارچرخاندودرفلان جا ماهوس کردیم فلان کاربکنیم دست روزگار-کمی فکر بکنید باسرنوشت انسانها باز ی نکیند-!!