بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- کتاب تفسیر سوره برائت ویاتوبه-  به نگارش رهبر انقلاب ىامت بقاهو و افاضاته که نشان ازبیزاری خداوندمنان  از مشرکین است وسپس از منافقین- مشرکین یک ترس از خداوندمنان و ازبت داشتند ولی از دیدگاه تعلیم وتربیت خاص خود ىشان  توجیه میکردند- ولی منافقین ترسی ازخىاونىمنان وبت ندا شتند وهردو را هم  قبول نداشتند- درحقیقت به کافر محص تبدیل شدند-مفسر گرامی درحدود 104 صفحه مبانی  تحقیق وتفسیرخودشان بیان کردند گرچه  باختصار استنشان میدهد این سوره به چه مسائل مختلف وتاحدی پیچیده رادربر میگیرد- که بخوبی مشخص میکند کاربشر انروز نبوده –است کل قران یک هدف دارد که هدف خلقت رامشخص میکندوراه رسیدن به هدف راهم مشخص میکند-که همانصراط المستقیم است وحال این ا نسان چگونه بیاندیشد وچگونه عمل کند وموانع کدام است من متوجه شدم این منافقین ومخالفین  همان موانع را رشد دادند- وشیطان هم درهمان جهت کار میکند-قران یک تعلیم رامطرح میکند ویک تربیت را-درتحقیق  اول  نبایدازاول گفت جواب این تحقیق فلان است مغز منحرف میشود تنها خداوندمنان است که میتواند اینچنین بکند- درثانی  برای رسیدن به هدف میفرمایند  ما هدفان هرچه نزدیک ترشدن به حقیقت هستیم-که از گذشته نزدیکتر بشود این دال براین است جهان هستی پیچیده است- یم اصطلاح است بهانگلیسی  میشود اپروج- با فتحه همزه- یعنی لاحظ کردن تربیت علمی برای تحقیق کردن- اول راهازهمهراها سادهتر باشد وموانع کمتر داشته باشد – قواعد وقانونهای شناخته شده  برای تحقیق بیشتر وباکیفیت بهتر داشته باشد منابع  علمی زیادتری داشته باشد نمونه های مشابه تاحدی بهتر از دبگرتربیتهای  تحقیقاتی  بهنتایج بهتری رسیده شده باد وقوانین ریاضی واماری  بهتری داشته باشد این تربیت علمی راه برای  رشد وعمل کردن به تعلیم باز میکند تربیت وتعلیم هردو محصول تفکرسازنده و منصفانه است لذا دراین سوره میفرماید هرکس عقل بهتری بکاربرد ان موفقتر خواهد شداین یک سنت  الهی است  وهرکس  بهسمت  مخالف حرکت کرد وجعلیاتی ساخت وفریب ایجاد کردخداوندمنان افرادی خلق رمیکند که برعلیه انهامبارزه کند وتضادی اشکار بوجود بیاورند وکه بنبردی خونین تبدیل میشود وانها  هم سرانجام شکست میخورند-وازهمانجهت کهانها فکر میکند قدرت پیدا میکند باعث ضعف انها میشود وجالب است که عرب جاهی  تحقیق کردن بلد نبوداز طری لعجاز قران واعجاز رسول اکرم صلواته الله علیه واله و السلام-که این ایه انکم خیرلکم راقبول کردوبه ان عمل کرد علوم بشری تاحدی پی به بعضی حکمتها برده استبسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- کتاب تفسیر سوره برائت ویاتوبه-  به نگارش رهبر انقلاب ىامت بقاهو و افاضاته که نشان ازبیزاری خداوندمنان  از مشرکین است وسپس از منافقین- مشرکین یک ترس از خداوندمنان و ازبت داشتند ولی از دیدگاه تعلیم وتربیت خاص خود ىشان  توجیه میکردند- ولی منافقین ترسی ازخىاونىمنان وبت ندا شتند وهردو را هم  قبول نداشتند- درحقیقت به کافر محص تبدیل شدند-مفسر گرامی درحدود 104 صفحه مبانی  تحقیق وتفسیرخودشان بیان کردند گرچه  باختصار استنشان میدهد این سوره به چه مسائل مختلف وتاحدی پیچیده رادربر میگیرد- که بخوبی مشخص میکند کاربشر انروز نبوده –است کل قران یک هدف دارد که هدف خلقت رامشخص میکندوراه رسیدن به هدف راهم مشخص میکند-که همانصراط المستقیم است وحال این ا نسان چگونه بیاندیشد وچگونه عمل کند وموانع کدام است من متوجه شدم این منافقین ومخالفین  همان موانع را رشد دادند- وشیطان هم درهمان جهت کار میکند-قران یک تعلیم رامطرح میکند ویک تربیت را-درتحقیق  اول  نبایدازاول گفت جواب این تحقیق فلان است مغز منحرف میشود تنها خداوندمنان است که میتواند اینچنین بکند- درثانی  برای رسیدن به هدف میفرمایند  ما هدفان هرچه نزدیک ترشدن به حقیقت هستیم-که از گذشته نزدیکتر بشود این دال براین است جهان هستی پیچیده است- یم اصطلاح است بهانگلیسی  میشود اپروج- با فتحه همزه- یعنی لاحظ کردن تربیت علمی برای تحقیق کردن- اول راهازهمهراها سادهتر باشد وموانع کمتر داشته باشد – قواعد وقانونهای شناخته شده  برای تحقیق بیشتر وباکیفیت بهتر داشته باشد منابع  علمی زیادتری داشته باشد نمونه های مشابه تاحدی بهتر از دبگرتربیتهای  تحقیقاتی  بهنتایج بهتری رسیده شده باد وقوانین ریاضی واماری  بهتری داشته باشد این تربیت علمی راه برای  رشد وعمل کردن به تعلیم باز میکند تربیت وتعلیم هردو محصول تفکرسازنده و منصفانه است لذا دراین سوره میفرماید هرکس عقل بهتری بکاربرد ان موفقتر خواهد شداین یک سنت  الهی است  وهرکس  بهسمت  مخالف حرکت کرد وجعلیاتی ساخت وفریب ایجاد کردخداوندمنان افرادی خلق رمیکند که برعلیه انهامبارزه کند وتضادی اشکار بوجود بیاورند وکه بنبردی خونین تبدیل میشود وانها  هم سرانجام شکست میخورند-وازهمانجهت کهانها فکر میکند قدرت پیدا میکند باعث ضعف انها میشود وجالب است که عرب جاهی  تحقیق کردن بلد نبوداز طری لعجاز قران واعجاز رسول اکرم صلواته الله علیه واله و السلام-که این ایه انکم خیرلکم راقبول کردوبه ان عمل کرد علوم بشری تاحدی پی به بعضی حکمتها برده است