بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است—ازپیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- از حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه و اله والسلم-سءوال شد علت انکه حضرت سلمان  به این درجه رسید چیست-؟؟؟ - سه تا-ویژگی است- اول ایثار  نفس  نسبت به علی علیه السلام دارد- ایثار نفس – باوجود انکه صاحب علم بی نهایت است ولی  انرا بکناری میگذارد انچه علی علیه السلام بیان میکند در نظر وعمل به ان معتقد وعمل میکند البته نسبت به رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم چنین بوده است-بظاهر تاحدی  هم اصحاب بوده اند ولی بعداز رحلت جانسوز پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- شکاف عمیقی رخ داد ایثار نفس نشد- ایثارنفس را  بعضی ها انرا جزو غیورالله برای خداوندمنان غیرت بخرج دهند  که مهمترین غیرت همین است که زن ومرد را شامل میشود که از دستورات الهی پیروی کند-چه درایمان وچه درعمل اگر چنین نکند  عبادت اش قبول نیست مداوم شرایط مومن زیادمیشود درمعراج شرایط مومن هفت تا است احمد! می دانی بنده چه وقت عبادت کنندۀ من می شود؟ عرض کرد: نه، ای پروردگارم. فرمود: هنگامی که هفت خصلت در او جمع گردد: ورع و پرهیزگاری که او را از حرامها باز دارد، سکوتی که او را از چیزهایی که به او مربوط نیست باز دارد، خوف و خشیتی که هر روز بر گریه اش بیفزاید، شرم و حیایی که در خلوت از من حیا کند، خوراکش به مقدار ضرورت باشد، دنیا را به خاطر اینکه مبغوض من است، مبغوض بدارد، و نیکان را به خاطر اینکه محبوب من هستند، دوست بدارد. بقول عالمی دل  بدریا زدن است- یعنی علم خودرا بکناری بگذارد وعقل  خالص بکارببندند واز خداوندمنان استعانت وکمک طلب کند به حقیقت نایل میشود- وگرنه  نایل نخواهدشد ولو شب وروزعبادت کند حتی خودرا بسختی  بی اندازد- حضرت حق به حضرت موسی  علیه السلام فرمودندبرو  بنزد بنده من  که صاحب علم است وتورارشادکند- حضرت خضر  علیه السلام وحضرت خضر فرمودند وهرچه من کردم  بیچون وچرا بپذیرولو برخلاف علم تو باشد ولی مداوم حضرت موسی علیه السلام براساس علم خود ایراد میگرفت وباعلم خود قیاس میکرد- و ایشان متذکر میشد هنوز امادگی رسالت نداری  که فرمان الهی  را قبول کنی البته خداوندمنان پیامبران   را به حکمت وعلم خود را  برای انها روشن میکند وانها میپذیرد ولی برای مردمان عادی اگرقدرت  عقلانی ضعیفی دارند بایداطاعت کنند لذاشیطان از همین جهت افرادی برای  دیگران برجسته میکنند که انهاازانها پیروی کنند  که اهل قیاس و   معیارهای غیر عقلانی دارند ودنیاراهم برای انها زینت میدهد-درحالیکه  علمی ندارند وبه سمت دنیا مبغوض مورد نفرت الهی رفتن هم  شرعی ودینی  میکند وفرد تصور میکند که  بهترین دین دنیا واخرت رادارد اینجا است   خداوندانهارا باوجود انکه در نماز  هدایت میطلبد که اورا  هدایت کند-کور و  بیعقل  و ناشنوا وغیره میکند  چون  بدستوررسول اکرم الله علیه واله والسلم عمل نمیکند- اقایان بدعتهای زیادی اوردند ماننداستحسان وقیاس وغیره  ایا این دین جدیدنیست ؟؟عین دین رسول اکرم صلواته الله علیه واله والسلم   است درحالیکه دین جدیدی است- تمام کتب مهم السنت  بابی به نام  المهدی علیه السلام دارند- خودانها بیان میکنندکه جهانرا ظلم وستم خواهد گرفت- وهیچکس  نمیتواند بطورکلی انرابرطرف کند  ومردم منتظر هستندکه خداوندمنان انهارا از دست ظالمین نجات دهد وهیچکس جز حضرت المهدی علیه السلام نمیتواند اینکارا بکند میدانندکه  خداوندمنان الرحم الراحمین  است درطول تاریخ برای یک ده دهکده خداوندمنان  نبی یا رسول فرستاده است  که حتی برای افرادی بسیارکم  که میخواهند رستگارشوند واز شر  ظالمین نجات پیدا کنند ولی دراخرالزمان که بشریت  به این نتجه  میرسد که تنهاناجی الهی میتواندنجات دهد  خداوندمنان کسی را نمی فرستد تاقیامت واگر کسی را فرستادواستحسان وقیاس وغیره راقبول کرد کاراش درست است عقل بسیارناقص وکودکانه راقبول کند ولی اگرنص الهی اورد این دین جدید است درحالیکه مثلا تکفیری دین جدیدنیست چون جزو اهل سنت است ولی امام الزمان چون جزو شیعه است حق گستراش و تبین جدیدی ندارد درحالیکه یکنظر است که حضرت علی علیه السلام درجمع اوری قران تا  قیامت  احکام های هردوره را نوشته بودند که امامان علیهم السلام الجمعین به ان عمل میکردند- اگر امام علیه السلام بخاطر  مسئل عقل بایدمعجزه داشته باشد  که عقلی است فوری مسئله قیاس را مطرح میکنند که اعجاز  فقط برای پیامبر ان است- این دخالت دخالت دردستگاه الهی  نیست=؟؟اجازه قیاس اینجا نیست اینجا جای عقل  وحکم الهی است وچون دیدگاه درستی ندارد هرچه دعا وعبادت کند واز خداوندمنان راه هدایت بجوید خداوندمنان اورا کمک نمیکند لذا حضرت خضر  به حضرت موسی علیه السلام فرمودند برو وظرفیت بدست اورد که بتوانی احکام الهی  ربه ان عمل کنی و اشکال حضرت موسی علیه السلام مداوم قیاس  کردن باعلم خوداش بود بایدخودرا بدریا میزد ایثار نفس می کرد- تانجات پیدا کند  دوم حضرت سلمان علیه السلام شیفته علم وعلمای ناب بود واز احمقها دوری میکرد  سوم شیفته فقرا بود  بشرطی که ایمان درست داشته باشند ویادرانجهت کوشا باشند وثروتمندان ومتفکران  خودخواه واحمق به انها توجه ای نداشت= کربلا این دوصف را بخوبی نشان میدهدوصفات برجسته یاران را  امام  حسین علیه السلام اشکار میکند وصفات دشمنان خودرا که دشمنان خداوندمنان هم واهلبیت الهی  صلاواتالله علیهم اجمعین هستند- اشکار میکند