بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-  دعای قنوت حضرت رسول اکرم صلواته الله علیه والسلم- حضرت مسطاب امجد  عارف کامل وزاهد وشهید حقیقت واخلاق وماورا اقای علی قاضی  رحمت الله علیه فرمودند این دعا را درقنوت خود بخوانید-شرح دعای محبت توصیه شده از مرحوم آیت الله سید علی آقای قاضی
شرح دعای محبت توصیه شده از مرحوم آیت الله سید علی آقای قاضی و داستان جالب میرزا خلیل طبیب-للَّهُمَّ ارْزُقْنِی‏ حُبَّک‏ وَ حُبَّ ماتُحِبُّه‏ وَ حُبَّ مَن‏ یُحِبُّکَ وَ العَمَلَ َ الَّذِی ْ یُبَلِّغُنِی اِلیحُبِّکَ وَ اجْعَل‏ حُبَّک اَحَبَّ الاَشیاءِ اِلیَّ
ترجمه: خداوندا محبت خود را و محبت کسانی را که دوست داری و محبت کسی که تو را دوست دارد و عملی که مرا بسوی محبتت برساند را ؛ روزی ما بفرما و محبت خود را محبوب ترین چیزها نزد ما قرار بده.
همانطور که در چند پست قبلی گفته شد بعد از بررسی سند دعای محبت که مرحوم آقا سید علی آقای قاضی توصیه می کردند در قنوت نماز خوانده شود حالا به شرح این دعا می پردازیم.
اول اینکه او باید روزی کند نه اینکه تو بدوی که محبت آن کسی که از قبل دوست داری تو دلت بیاندازی!!!
اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی‏ حُبَّک‏ وَ حُبَّ ماتُحِبُّه‏ وَ حُبَّ مَن‏ یُحِبُّکَ ..........
حب جمال و حب کمال را با هم می خواهید-اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی‏ حُبَّک‏ وَ حُبَّ ماتُحِبُّه‏ وَ حُبَّ مَن‏ یُحِبُّکَ ..........
حب جمال و حب کمال را با هم می خواهید.
شما در این فریضه از محبت اهل بیت را می خواهید زیرا حب اتم و اکمل ؛‌ محبت خداوند نسبت به اهل بیت می باشد و محبت اتم و  اکمل ؛ عشق اهل بیت به خداوند می باشد.  در زیارت جامعه خطاب به وجود مقدس اهل بیت می گوییم . التَّامِّینَ فِی مَحَبَّةِ اللَّه‏اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی‏ حُبَّک‏ وَ حُبَّ ماتُحِبُّه‏ وَ حُبَّ مَن‏ یُحِبُّکَ ..........
حب جمال و حب کمال را با هم می خواهید.
شما در این فریضه از محبت اهل بیت را می خواهید زیرا حب اتم و اکمل ؛‌ محبت خداوند نسبت به اهل بیت می باشد و محبت اتم و  اکمل ؛ عشق اهل بیت به خداوند می باشد.  در زیارت جامعه خطاب به وجود مقدس اهل بیت می گوییم . التَّامِّینَ فِی مَحَبَّةِ اللَّه‏ ( کامل‏ شدگان در محبّت خدا)
بنابراین مزد رسالت را اداء کردید. قُل لَّا أَسَْلُکمُ‏ْ عَلَیْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فىِ الْقُرْبىَ‏ (سوره شوری آیه 23)
ترجمه: بگو ای پیامبر براى رسالتم از شما مزدى نمى‏طلبم ، مگر دوستدارى در حقّ نزدیکان [ اهل بیتم ‏]
حب خداوند را تنها ، بدون اولیا ء اش نخواهید زیرا لازم و ملزوم هم هستند زیرا اینها در طول هم هستند غیرت الهی اجازه نمی دهد بندگان خاصش را دوست نداشته باشی ولی او را دوست داشته باشید.
همه این حب ها با هم شما رو به کمال میرساند-اجی میرزا خلیل در ایّام جوانى از تهران به قصد زیارت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(علیهاالسلام) به قم مشرف شد.
در آن زمان در شهر قم و در شهرهاى دیگر ایرانگرانى سختى به وجود آمده بود به طورى که نان به زحمت به دست مى آمد و اینوضعیت نتیجه جنگ بین دولت ایران و روس بود. علّتش هم این بود که اسیرانزیادى از زن و مرد، بزرگ و کوچک وارد کشور و در شهرهاى مختلف متفرق شدهبودند.
میرزا خلیل در یکى از حجره هاى دارالشّفاء ـ که عمارتى است در زیر مدرسهمتّصل به صحن شریف و در آن حجراتى بود که افراد غریب در آن جا منزل مىکردند ـ منزل کرده بود.
روزى به بازار رفت و با رنج فراوان نانى بدستآورد. در بین راه به زنى از اسیران نصارا ( مسیحی ) رسید که طفلى در بغل داشت و ازگرسنگى صورتش زرد شده بود. همین که او نان را در دست این طلبه جوان دید گفت: شمامسلمانان رحم ندارید! خلق را اسیر مى گیرید و گرسنه نگه مى دارید!
جون دلشبه حال این زن سوخت و نانى را که در دست داشت به او داد. و یک شبانه روز را باگرسنگى سپرى کرد.
در حالیکه تنها در منزل نشسته بود که ناگهان مردى داخل حجره شد وگفت: بى بىِ من از درد رنج مى برد و بى طاقت افتاده، اگر دکترى سراغ دارىبه من بگو تا علاجش را بپرسم؟
میرزا خلیل یک دفعه به او گفت: فلان چیز خوب است. اوگمان کرد که وی پزشک هست. بنابراین فوراً برگشت و دارویى را که طلبه جوان گفته بودبه مریض خوراند و در کمال تعجّب مریض فوراً خوب شد.

بعد از این قضیهاو با جمعى سراغ وی آمدند و از ایشان تشکر کردند. خبر معالجه این طلبه منتشر شد و ازهر جا  براى معالجه  بسویش هجوم آوردند.