بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است-در قران صراط یکی است- چون ان زمان بزرگ راه یکی بوده است – که پس از سال های تجربه انرا کشف کرده بودند—پس چندین صراط غلط است وهمه باید دریک صراط باشند- این یک مثال حسی برای یک حقیقت ذهنی وعقلانی است- صراط را باید خداوندمنان تعریف وتوصیف کرده باشد- استنباط شخصی درطول الهی نیست درعرض الهی است وشرک است-مثال بارز ان صلح حدیبیه است- اکثر اصحاب م مایل به فتح مکه بودند وپیامبر اکرم صلواته الله علیهواله والسلم مخالفت کردندوبعد اصحاب متوجه شدند که کاری اشتباه کردند ونظر پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم را پذیرفتند- که درحیقیقت خواست الهی را رضوان الهی را که مورد رضایت الهی بوده استپذیرفتند وان استنباط افراد برخلاف اراده الهی بوده است مشخص است که خداوندمنان قبلاز فتح مکه یک پیام سیاسی- اعتقادی بسیارمهم برای مکه انزال کند حال سوره برائت مستقل باشد یا وابسته به سوره انفال باشد- باید کامل میشد که مکه دیگر اشتباه سابق را نکند ودراینده بداند مواضع سیاسی- اعتقادی – انهاچگونه بایدباشد وه درضمن برای کلیه مسلمانان نیز این پیام بسیارمهم- بایدبدقت موردتوجه باشد وخداوندمنان میدانست کفر وشرک درقالب نفاق ظاهر خواهد شد- واز ان دوری کنند- ونفاق دراینده استنباطی درعرض الهی خواهد داشت- نه درطول اراده الهی – وبایدبرای اطمینان اسامی انها از جانب الهی برده شود هم چنان در دین یهود ومسیحیت افرادی درعرض دستورات الهی استنباط داده بودند وخداوندمنان درقران بیان کرد مانند مسیحیت کشیشانی که از جانب خودشان استنباط دادند به جای خداوند خودنگیرید واز افرادی که نام برده شده است اطاعت کنید وانهار محترم وباشوق ورغبت که درمعنای اطاعت است=طوع- دستورات انهار بپذیرید-وبدنبال افراد دیگری نروید- واگر اقایان غیراز این طلب کنند مشکلات غیرقابل حل وغیرعقلانی بوجود میاد که بیادمطابق میل اقای بن سلمان عمل شود یا از خلفای راشیدن بیاد تبعیت کرد واگر در نزدانان حکم موردنظرنباشد چه کسی مورد رضوان الهی است وان فردرا چگونه میتوان شناخت-!! که مورد غضب نباشند وانسانهارا گمراه ودر ضلالت نیاندازد