بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- امام صادق علیه السلام- یک  خصوصیت ویژگی خاصی دارد وصفت صادق بسیار  بار  سنگینی   و ویژگی خاصی دارد- تا قبلار امام صادق علیه السلام- اسلام جنبه عمومیت داشت وکم کم در اهل سنت مکتبهای فقهی شروع شد-  ولی مایل نبودند که شیعه مکتب فقهی خاصی داشته باشد وزمانی که امام صادق علیه السلام- مکتب فقهی شیعه شکل داد گفتند که این امر اصالت ندارد ودورغ است ولقب صادق  را پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم از جانب خداوند منان به امام صادق دادند که به این معنای که مکاتب دیگر دروغ است- وچالش با شیعیان وارد – فاز ومرحله ای جدید وجدی شد—بیشتر زیارت نامه ها ودعا  ها  از پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلام وحتی برای پیامبر ان صلواته الله  علیهم اجمعین را امام صادق علیه السلام بیان کردند-یک کتابچه  بنام دعا ها ی  زیارات عتبات  برای دانشچویان- دران کتابچه زیارات مطلقه المومنین رادوازه مرحله کرده است  از ورود به نجف تا  دم \ای ضریح حضرت علی علیه السلام یک شگرد تدریس مطالب پیچیده رابخوبی نشان میدهد- که  فرد را بفکر بیاندازد وتعصب جاهلی را  مدتی فراموش کند- مرحله اول – فرد از خانه بیرون میرود برای  زیارت امیرالمومنان—میگید – بارا الها-من ازخانه ام بیرون میرومکه  بخاطر  زیارت امرالمومنین از وصی پیامبر اکرم صلواته الله علیه واله والسلم- فضیلتی  نصیب من شود بعد میفرماید خدوندا تو جانشین من در وضعیت اهلبیت من باش یا ارحم الراحمین کسی نمیتواند بگوید علی علیه السلام وصی پیامبر اکرم صلواته الله علیه اله والسلم نبوده است- بعد فرد میرسد بهخندق کوفه اول شهرنجف  کهدران کتابچه شهر نجف مرقوم شده است بعداز تمجید خداوندمنان که خداوندمنان از انچه من میترسم-منرا برحذر میدارد که دقیقا برخورد براداران اهل سنت م که تکیه گاه من است- طرح است- وبعد از- از خداوندمنان میخواهد به پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم- که حجت راتمام کرده است وعذری نگذاشته است رحمت واسعه خاص  که ایشان رحمت للعالمین است قرار دهد اگر پیامبر اکرم این صفت استثنای رادارد پس انتخاب ایشان هم از این صفت برخوردار است- اینهم مطلبی است همه بخوبی درک میکنند- ودراینجا میفرماید من را  ازثواب ولی تو  وبرادراومحروم نکن –نامی ازامامت نیست  وزمانی که قبه شریف  بارگاه مشخص میشود- خدارا سپس میگوید که  از نطفه پاک- بدنیا اورده است- وبه من دین خالص داد- وبه من کرامت داد به دوستی پاکان که از برگزیدگان- فضیلت وحقیقت هستند مفتخر کرد خوب  ایت تطهیر انهم با تاکید صفات زیادی را بدنبال دارد –مانندتقی ونقی  وعالم  وغیره اینهم کسی نمیتواند انرا تکذیب کند  وکم کم  حضرت زهرا علیها السلام بهترین بانوی هستی وپدرا اپمه وپیدر حسنین علیما سلام الله تا میرسد به فقه—من گواهی میدهم که امیرالومنین انچه را که رسولتو براو بارعلوم  نهاد-که ببخلق رساند همهرا رساند--- اضافه میکند  حلال دین  ترا حلال وحرام دین تورا حرامگردانید واحکام دین ترا ب\اداشت وبا ناکثان والقایطی وامارقین که بیعت دین را را شکستند در راه رضای تو جهاد کرد تمام صفات علی علیهالسلام دردنیا واخرت ذکر میکند  وسپس میگوید- السلام علیک یا ولی الله السلام علیک  یاحجت الله السلام علیک یا امام الهدی وغیره