بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- راجع به اصالت وجود-که بزبان ساده ان  عجب محشری است؟؟ قبلا این فایل- File0000047.HTM واردکنید – این فایل سریعتراز  ایکون  -فایرفاکس عمل میکند  ادرس را پاک کنید وادرس خودرا بنویسید-جناب ابن سیناخداوندمنان را  ذات را وجود گرفته است وذات غیرمادی است وبینهایت است پس صفات هم بی نهایت  وغیرمادی است- در تشبیه در کلاس روح است روح دارای ادراک وشعور است- خداوندمنان  بی زمان تمام مخلوقات خود وسیرانهارا طرح کرد وحال درزمان به اصطلاح از عدم به عالم حیات واردمیکند اعراب عدم مرکز ربع الخالی میدانستند  ودراین فکربودندچگونه یک دفعه  مارمولکی ظاهر میشود میگفتندکارخداوندمنان- است- بقول جناب ابن سینا خداوند مان مثلا میخواهد گیلاس رابوجود اورد ذات وماهیت انرامشخص میکند هست ولی ظاهرنمیشود توسط یک  وجود جزئی که خلق کرده است واز کلاس روح است-میفرماید انرا ظاهرکن- درحقیقت وجود نگهبان  ذات وماهیت  است –  مثل تشکیک- از شک گرفته شده است- انسان انزمان نمیدانست میزان اب این رودخانه چقدراست-میگفتاز حض ما بیشتر است ودریاچه از رودخانه بزرگتر است ودریا ازرودخانه بزرگتر است یک تقریبی  میگفت که دراصل شک اورهم میتواندباشد اقیانوس هم بزرگتراست از دریا- یک سلسلهمراتبی است که وسایل اندازه گیریی نداشت- اما جناب ملاصدار فرمودند اشکا لنداردمخلوقات مانند  خداوندمنان ذات همان وجود جزی باشد این ذات  وجودی  ماهیت رابوجود اورد درحقیقت جوهر همان وجود است- درماده جوهر اگر ثابت تصور کنیم ماهیت هم ثابت میشود پس جوهر بیادتغیر کند تا ماهیت عوض شودمثلا دانه درختمداوم تغیر میکند وماهیت راهم جوهر میسازد پس جوهربایدتغیر کند این تغیر  مال وجود اجزیی است- پس اصالت با وجود است  وحدت وجود بهاین معنا است که موجودات تاحدی باخداوندمنان شبیه هستند ولی درجات فرقف میکند تشکیک است-مثلا درسینما نور پرداخته شودوخودتبدیل به فیلم شود-