خیز ایالات متحده برای افزایش حمایت مالی از اوکراین در اجلاس آتی گروه ۲۰
خیز ایالات متحده برای افزایش حمایت مالی از اوکراین در اجلاس آتی گروه ۲۰

یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز جمعه به خبرنگاران گفت که جنت یلن، وزیر خرانه‌داری از هر فرصتی برای انتقاد از جنگ روسیه در اوکراین و همکاری با متحدان برای کاهش آثار ناشی از این جنگ، از جمله ناامنی غذایی و قیمت بالای انرژی استفاده خواهد کرد.

این مقام گفت که یلن همچنین بر نیاز به افزایش حمایت مالی از اوکراین، از جمله برنامه جدید وام صندوق بین المللی پول، تاکید خواهد کرد.

این مقام گفت: «من انتظار ندارم که او با همتایان روسی خود به هیچ وجه تعامل داشته باشد، جز اینکه با قاطعیت هر گونه اظهارات نادرست از سوی آنها در این جلسات را رد کند و با صراحت از روسیه و جنگ در اوکراین انتقاد کند.

این مقام گفت یلن در حال حاضر هیچ ملاقاتی با همتایان چینی نداشته است. یلن هفته گذشته گفت که امیدوار است برای دیدارهای اقتصادی در سطح بالا به چین سفر کند، اما زمان بندی این ملاقات‌ها مشخص نیست زیرا وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا در حادثه مربوط به سقوط بالن چین نفش مرکزی داشتند.

به گفته این مقام، یلن در نشست‌های گروه ۲۰، چین را تحت فشار قرار خواهد داد تا به سرعت برای بخشودگی بدهی‌های کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط گام بردارد