بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات  شخصی است-سکینه- منبع کتاب تفسیر سوره برائت  ایه 25تا 27به نگارش رهبر معزز  ودانشمند  جهان اسلام رحمته الله علیه- از صفحه179 ببعد- توجه دادن به نزول سکینه وارامش الهی –بر لشگر اسلام—از بشارتهای این ایه به اهل ایمان واستقامت است- سکینه"موهبتی "الهی  برنفس  ادمی است-که- سبب نهراسیدن از  سختی ها- ومهالک=جمع مهلکه "درخطرهلاکت  افتادن"-میشود- چناچه این نسیم بهشتی – که در بعضی تعابیر= عبارت ها=کنایی به ان سیمای- داده شده  بوزد-= مثلا درگرما  بسیارزیاد هوا خنک شود ی است روحی که ازمخلوط شدن  چند حالت واز مجموع انها بدست میاید—حالت اول  " حالت  ارامش روحی : است- که درمقابل  ان-: حالت دغدغه. اضطراب-تشویش ونگرانی: است-   حالت دوم-:حالت وثوق ویقین:  است که درمقابل  ان  : حالت دودلی و تردید : است که معمولا در طول مسیردرباره اینده ی   اینده ی راه  ومقصد  برای انسان پیش می یاد وان هنگام  که انسان با مشکلی  مواجه میشود- تردید میکند- که ایا این همان راهی است که باید بروم-؟؟  حالت سوم-: حالت استقرار: است   که درمقابل ان : حالت تزلزل: است-  حات  استقرلر-  ناشی از استحکام   بنای فکری و ثبات اندیشه است- که مانع از  افتادن انسان  به اینسو  و ان سو میشود-همانند  بنایی که پایه  های ان دراعماق زمین است   و هیچ طوفان و زلزله ای انرا تکان نمیدهد-   ازمجموع ایاتی  که درباره  سکینه  نازل شده است- معلوم میشود که   این سه حالت باهم  حالت سکینه را بوجود  میاورند-  که از یک سو ارامش روانی  دران است   و از سویی یقین و ثقه=مورد اطمینان- واز دیگرسو حالت تعمق واستقرار = قرارداشتن-دارد-   حالت چهارم—شاید بتوان  انرا به یکی ازسه جزمعنایی سکینه برگرداند- = یعنی جزو یکی از سه حالت باشد-" تمایل  به حالت استقرار واسیب ناپذیری "" است که انسان رادر مقابل انگیزه ه های  رنگارنگ  و خواستهای بشری-ثبات- میبخشد- ومانع  از جذب  او  به این  سو  ان سو میشود "  به طوری  که حتی به سمت انها  تمایل هم  نخواهد داشت ود را ه خودمستقر ومستقیم میماند( بنظر حقیر ان سه حالت زیربنای خواست اصلی همین حالت چهارم است)-  این حالت  که ازرسوخ ایمان در دل نشات میگیرد خود باعث افزایش ایمان میگردد( بنظر حقیر چون جز ذات الهی  نمیتواند چنین کند)- و داداری مراتبی  است  که مراتب بالای ان   وقتی به انسان  عطا میشود  که ایمان به عرصه ظهوررسانده باشد-( مقدماتی لازم است که حاصل شده باشد)-  بنابراین ا ن سکینه ای که برقلب پیامبراکرم صلواته الله علیه واله والسلم نازل میشود(0 در غار ثور  زمانی که ان عظمت توحیدی باجناب نحیف  وضعیف اقاابوبکر درغاربودند  رخ داد)—برخی از مفسران گفته اند--:اثر سکینه برقلب نبی  اکرم صلواته علیهاله السلم- ان بود که دانست کفاربدنبال اونخواهند بود—واین برای پیامبریکه درراه تحکیم  عقیده ی توحید بدنبال  ایجاد پایگاهی  اسلامی  برای مقابل  با شرک وکفر است  وهنوز ازدسترس دشمن خارج نشده وبرق  شمشیر های کین انان  رامیبیند  مایه تسکین وارمش  است-( بنظر حقیر تفسیر دیگیرهم موجود است پیامبر اکرم  از همه چیز اطلاع داشت  ولی یکموضوع وجود داشت که عکس العمل اقای ابوبکر چیست؟؟ّبشدت ترسیده بود فردی از کفار گفت من سایه پیامبر اکرم صلواته الله علیه والسلم رامیبینم وباسایهیکنفر دیگر اجازهبدهیدتارعنکبوت پاره کنم وهردورا تسلیم شما کنم هرلحظه ممکن بد اقای ابوبکر حماقت کند وبیرون بیاید و وخودراتسلیم کند خداوندمنان با اشاره رسول اکرم صلواته اللهعلیه والسلم  غار یک انحراف کوچگی داشت وبه ان سمت خزید واز ترس ساکت شد وحرکتی نکرد یعنی برای پیامبر ان هم امکان روز های سخت هم وجود دارد-