بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- امروز جناب ایت الله پناهیان رحمت الله علیه دروسط بحث ایشان رسیدم- بسیار جمله عارفانه ای گفتند ر یعنی-مامان سمبل رافت ورحمت وحل مشکلا ت بچه اصلاخداوندمنان بسیاری از مسائل توسط مادران حل میکند- یک دوستی پیدا کردم که ایشان مدتها در عرفانمطلعه میکند ویک جمله عارفانه ای ایشان رامتحول کرده بود که تمامسعی خودرا درعشق خداوند متمرکز کن وانهم مصنوعی نباشد از رحمت های خداوند منان به تو این علاقه تو به خداوندمنان را بیشتر کند- ایشان فرمودند که من برای خواستگاری توسط مادرمهرجا رفتیم ما قبول مردیم انها هم قبول کردندولی بعد بهم خورد دفعه اخر من نرفتم هرچه شما پسندید دختری راپسندید وگفت یک عکس بدهید-عکساوردند من تعجب کردم خانمی بااندام وخصوصیات میخواستم ولی حرفی نمیزدم-خیلی تعجب کردک وگفت خداکند اخلاق اش ان باشد که من میخواهم همین طور هم شد وان خانم گفت من هم ازخداخواستم شما همانطور هستید-دوستی یکشغل برای من دریک شرکت صحبت کرده بود که بروم انجا کار کنم من بری کنکور میخواندم نرفتم ویک دفعه نزدیک جایی بود که من میرفتم-باخود گفتم بروم – رفتم پیش ایشان ان جناب گفت حیف که دیر امدی ولی ترابخدا این شغل راقبول کن کهنامه رسان پول رسان وپول بگیر سند بگیر چون گفت بخدا-من قبول کردم- کمکم موتورسکلت خریدم ایشان من به دوستان خود معرفی کرد من دانشگاه قبول شدم وگفتم حسابداری میخوانم ایشان گفت منمخارج دانشگاه تورا میدهم کهبعدا برای من کار کنی- حساب کردم تا امروز شصت ونه جا خداوندمنان کمکمکرده است ومنهم شصت ونه قبضه وجود خداوندمنان را قبول دارم بعد فمیدهم تاجری درشیراز گفتهمن شش صد قبضه خداوندمنان راقبول دارم چون درتجارات زمینمیخوردم تجار باز به-من کمک میکردند تامن موفق شدم ظریفی فرمود اگر خداوند خشک وخالی میخواهد کسی اورا ستایش کند مثل یک فرشته مداوم مانند ضبط صوت- اورا تمجید میکردند وان فرشته هم ضبط صوت نیست عاشق الهی است- انسان فقط باید اول عاشق الهی باشذدمثل جون نسبت به امام حسین علیه السلام ازداوج نکرد غلام خانزاد بود فقط عاشق امام حسین علیه السلام روز اخر امامحسین علیه السلامفرمودند تودرزندگانی همهاشرنج کشیدی حال برو باپولمن یک زندگانی مرفهوپرنشاط تهیهکن ایشان جوابداد ان تنهاباشمابودن فراهم میشود وچون امام حسین علیه السلام- باخداوندمنان در دعای عرفه فرمود اگرمحبت ات ازمن کم شود همان دوزخ است من رابدوزخ نیانداز حکومت بیمعرفت وبی عرفان وبیحکمت پهلوی شق وعاشقی بهنحوی دگر معنا کردندکه اخراش هم ان شد که شد ومیشد