Iran says ready to help Syria enhance its defense power against US, Israel - Iran News Daily

3–4 minutes


سردار سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع ایران اعلام کرد که تهران آماده است تا از تمام توان خود برای کمک به دمشق در تقویت قدرت دفاعی و بازدارندگی خود در برابر واشنگتن و رژیم صهیونیستی استفاده کند .

آشتیانی روز شنبه در دیدار با علی محمود عباس، همتای سوری خود در تهران، نسبت به توطئه های آمریکا و اسرائیل برای تشدید بحران در غرب آسیا هشدار داد.

وی گفت: هرگونه اشتباه راهبردی و ماجراجویی آمریکا و رژیم صهیونیستی منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع منطقه می‌شود.

وی حملات هوایی اسرائیل به سوریه و نقض تمامیت ارضی آن را محکوم کرد و گفت: این رژیم به بهانه مبارزه با جبهه مقاومت به دنبال تخریب زیرساخت‌های این کشور مانند فرودگاه‌ها و بنادر و ضربه زدن به کاروان‌های حامل سوخت و مواد غذایی است.

وزیر دفاع ایران ابراز اطمینان کرد که حملات اسرائیل ریشه در ترس و شکست این رژیم دارد.

وی بر اهمیت تقویت بازدارندگی در مقابله با حملات اسرائیل تاکید کرد و خاطرنشان کرد: اقدامات و طرح‌های «ضروری و فوری» برای مقابله با تجاوزات این رژیم در دستور کار قرار دارد.

آشتیانی تاکید کرد که حضور نظامی "غیرقانونی، اشغالگر، غیرقانونی و غیرقانونی" آمریکا در سوریه نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است.

وی افزود: عملکرد مخرب آمریکا در غرب آسیا به ویژه در سوریه تنها منجر به بی ثباتی، ناامنی و آواره شدن میلیون ها سوری شده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران بر لزوم تقویت توان دفاعی سوریه و اجرای توافقات دوجانبه در این زمینه تاکید کرد و گفت: دو کشور باید با توجه به تحولات منطقه رایزنی های مستمر داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط حساس و پیچیده در منطقه، گفت: طی پنج ماه گذشته در جریان جنگ نسل کشی اسرائیل علیه غزه، بیش از 30 هزار فلسطینی کشته و بیش از 70 هزار نفر زخمی شده اند.

وی با انتقاد از ناتوانی سازمان ملل و شورای امنیت در انجام مسئولیت بین‌المللی خود در قبال جنایات جنگی و نسل‌کشی اسرائیل در غزه، تأکید کرد که این رژیم قطعاً به هیچ یک از اهداف خود در نوار غزه دست نخواهد یافت.

تل آویو از اکتبر گذشته که جنگ نسل کشی علیه نوار غزه را آغاز کرد، حملات علیه سوریه را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

دمشق بارها به خاطر حملات اسرائیل به سازمان ملل شکایت کرده و از شورای امنیت خواسته است تا علیه جنایات تل آویو اقدام کند. با این حال، خواسته‌های آن بر سر زبان‌ها افتاده است.

وزیر دفاع سوریه نیز به نوبه خود گفت: تحولات غزه و کشتار مردم بیگناه فلسطین، قدرت ضعیف اسرائیل را آشکار می کند و ماهیت ریاکارانه آمریکا و غرب را آشکار می کند.

عباس افزود: رژیم کودک کش اسرائیل پس از ناتوانی در دستیابی به اهداف خود در غزه و دستاویز قرار دادن حمایت جبهه مقاومت و ایران از مردم مظلوم فلسطین، تنش ها را در منطقه به ویژه در سوریه و لبنان افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه این کشور را به پایگاهی برای حمایت از گروه های جدایی طلب و تروریستی تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت و تقویت همکاری‌های دفاعی تهران و دمشق بهترین راه برای مقابله با دشمنان است.