بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است—روح لایه های  متعدد  بسیاری دارد- از عقل محض تا عقل تا بقول عظمت حضرت ایت الله دکتر بهشتی عقل حسابگر وبا زاری-عقل کاربرد های زیادی دارد درعلوم تجربی ونظری وغیره کاربرد  داردولی کاربرد اساسی وهسته ای  او  شناخت وحی است وسپس  شناختخداوندمنان وپیامبران  صلواته الله واله والسلم واعجاز ودرک خردمندی  ومعرفت  اسلامی وعرفان اسلامی- وغیره است عقل در فلسفه انگلیسی ها شناخت -واژه است اقای راسل  انسانیت  را تعریف میکندلذا کمونیست روسی  را  انسانیت نمیداند وانهاهم برعکس- فقط در علوم مادی ایشان قبول دارد که استدلال وجود دارد ولی فلسفه درفرانسه برعکس  فرهنگ وتمدن وعرف واخلاق وعلوم اجتماعی وروانشناسی وغیره عقل میتواند راهگشاباشد وبه قوانین ان پی ببرد فلسفه انگلیسی برای مسائل روح  مثلااخلاق وغیره  شناخت علمی  قبول ندارد   ونمیتواند ایجاد فرنگ وتمدن را علمی واستدلای  بشناسد وبرخلاف ایشان فلسفه فرانسه معتقد است که میشوند فرهنگ وتمدن را استدلالی کرد البته روح  بسیارمتغیر است ولی ازقوانین کلی ثابتی  پیروی میکند ولی صور ها یعنی صورتها وشکلها معنوی بسیار  زیاد است درهرزمان ی بهشکلی است که بهان عرف ویا بقول خارجی ها نورم میگویند- اگر اینچنین نبود روزی انسان ممکن  است حیوان شود ویاچیزی غیره از انسان شودپس از قوانین   اساسی خاصی پیروی میکند دران  چهارجوب است  مثال میاورند مانند ساعت است نظم هستی هم اینچنین است دریک سیستم گسترده الهی است موضوعات اخلاقی-  ادبی- معنویات  معرفتها یقینها  اجتماعی سیاسی فرهنگی همه قابل استدلال است انسان درجهت مثبت  میبایسا حرکت کند نه درجهت غلط—وحدود وتغور روح نمیشودتشخیص داد ولی مسلم است درکل محدود خواهدبود چون جسم دارد تمام مخلوقات  ازیکسری قوانین ثابت پیروی میکنند تنهاخداوندمنان است بینهایت درذات وصفات است- من ازخداوندمنان خواستم که درباره روح  منراکمی روشن کند درخواب دیدم یک صفحه مانند کامپیوتر دوستون داشت  ستونها از چهارخانه مسطیل شکل کوچکی که پشت سرهم بودند تشیکل شده بود وهمگی رنگ رنگ زرد متوسط داشتند  سمت راست روح یکخانه سیاه میشد بلفاصله خانه مادی هم سیاه میشد وبه سمت پایین حرکت میکردبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است—روح لایه های  متعدد  بسیاری دارد- از عقل محض تا عقل تا بقول عظمت حضرت ایت الله دکتر بهشتی عقل حسابگر وبا زاری-عقل کاربرد های زیادی دارد درعلوم تجربی ونظری وغیره کاربرد  داردولی کاربرد اساسی وهسته ای  او  شناخت وحی است وسپس  شناختخداوندمنان وپیامبران  صلواته الله واله والسلم واعجاز ودرک خردمندی  ومعرفت  اسلامی وعرفان اسلامی- وغیره است عقل در فلسفه انگلیسی ها شناخت -واژه است اقای راسل  انسانیت  را تعریف میکندلذا کمونیست روسی  را  انسانیت نمیداند وانهاهم برعکس- فقط در علوم مادی ایشان قبول دارد که استدلال وجود دارد ولی فلسفه درفرانسه برعکس  فرهنگ وتمدن وعرف واخلاق وعلوم اجتماعی وروانشناسی وغیره عقل میتواند راهگشاباشد وبه قوانین ان پی ببرد فلسفه انگلیسی برای مسائل روح  مثلااخلاق وغیره  شناخت علمی  قبول ندارد   ونمیتواند ایجاد فرنگ وتمدن را علمی واستدلای  بشناسد وبرخلاف ایشان فلسفه فرانسه معتقد است که میشوند فرهنگ وتمدن را استدلالی کرد البته روح  بسیارمتغیر است ولی ازقوانین کلی ثابتی  پیروی میکند ولی صور ها یعنی صورتها وشکلها معنوی بسیار  زیاد است درهرزمان ی بهشکلی است که بهان عرف ویا بقول خارجی ها نورم میگویند- اگر اینچنین نبود روزی انسان ممکن  است حیوان شود ویاچیزی غیره از انسان شودپس از قوانین   اساسی خاصی پیروی میکند دران  چهارجوب است  مثال میاورند مانند ساعت است نظم هستی هم اینچنین است دریک سیستم گسترده الهی است موضوعات اخلاقی-  ادبی- معنویات  معرفتها یقینها  اجتماعی سیاسی فرهنگی همه قابل استدلال است انسان درجهت مثبت  میبایسا حرکت کند نه درجهت غلط—وحدود وتغور روح نمیشودتشخیص داد ولی مسلم است درکل محدود خواهدبود چون جسم دارد تمام مخلوقات  ازیکسری قوانین ثابت پیروی میکنند تنهاخداوندمنان است بینهایت درذات وصفات است- من ازخداوندمنان خواستم که درباره روح  منراکمی روشن کند درخواب دیدم یک صفحه مانند کامپیوتر دوستون داشت  ستونها از چهارخانه مسطیل شکل کوچکی که پشت سرهم بودند تشیکل شده بود وهمگی رنگ رنگ زرد متوسط داشتند  سمت راست روح یکخانه سیاه میشد بلفاصله خانه مادی هم سیاه میشد وبه سمت پایین حرکت میکردبسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است—روح لایه های  متعدد  بسیاری دارد- از عقل محض تا عقل تا بقول عظمت حضرت ایت الله دکتر بهشتی عقل حسابگر وبا زاری-عقل کاربرد های زیادی دارد درعلوم تجربی ونظری وغیره کاربرد  داردولی کاربرد اساسی وهسته ای  او  شناخت وحی است وسپس  شناختخداوندمنان وپیامبران  صلواته الله واله والسلم واعجاز ودرک خردمندی  ومعرفت  اسلامی وعرفان اسلامی- وغیره است عقل در فلسفه انگلیسی ها شناخت -واژه است اقای راسل  انسانیت  را تعریف میکندلذا کمونیست روسی  را  انسانیت نمیداند وانهاهم برعکس- فقط در علوم مادی ایشان قبول دارد که استدلال وجود دارد ولی فلسفه درفرانسه برعکس  فرهنگ وتمدن وعرف واخلاق وعلوم اجتماعی وروانشناسی وغیره عقل میتواند راهگشاباشد وبه قوانین ان پی ببرد فلسفه انگلیسی برای مسائل روح  مثلااخلاق وغیره  شناخت علمی  قبول ندارد   ونمیتواند ایجاد فرنگ وتمدن را علمی واستدلای  بشناسد وبرخلاف ایشان فلسفه فرانسه معتقد است که میشوند فرهنگ وتمدن را استدلالی کرد البته روح  بسیارمتغیر است ولی ازقوانین کلی ثابتی  پیروی میکند ولی صور ها یعنی صورتها وشکلها معنوی بسیار  زیاد است درهرزمان ی بهشکلی است که بهان عرف ویا بقول خارجی ها نورم میگویند- اگر اینچنین نبود روزی انسان ممکن  است حیوان شود ویاچیزی غیره از انسان شودپس از قوانین   اساسی خاصی پیروی میکند دران  چهارجوب است  مثال میاورند مانند ساعت است نظم هستی هم اینچنین است دریک سیستم گسترده الهی است موضوعات اخلاقی-  ادبی- معنویات  معرفتها یقینها  اجتماعی سیاسی فرهنگی همه قابل استدلال است انسان درجهت مثبت  میبایسا حرکت کند نه درجهت غلط—وحدود وتغور روح نمیشودتشخیص داد ولی مسلم است درکل محدود خواهدبود چون جسم دارد تمام مخلوقات  ازیکسری قوانین ثابت پیروی میکنند تنهاخداوندمنان است بینهایت درذات وصفات است- من ازخداوندمنان خواستم که درباره روح  منراکمی روشن کند درخواب دیدم یک صفحه مانند کامپیوتر دوستون داشت  ستونها از چهارخانه مسطیل شکل کوچکی که پشت سرهم بودند تشیکل شده بود وهمگی رنگ رنگ زرد متوسط داشتند  سمت راست روح یکخانه سیاه میشد بلفاصله خانه مادی هم سیاه میشد وبه سمت پایین حرکت میکرد