بسم الله الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است-بحث جالبی یکی از علما در سایت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه وسهل مخرجه وقرب زمانه- امروز در  سایت مبارک ولی  عصر علیه السلام عالمی فرمودند مدتها درنزد علما درباره – عالم ومقام ملکوت مطالعه کردم- و اشکال هم ندارد که نظریات مختلف باشد امروز تاحدی  حالت جمع را  دربین  رای های مختلف  بنظر حقیر بدست اوردم—ایشان فرمودند در روایت دوعالم داریم عالم ملک وعام ملکوت- عالم ملک قبل میگفتند عالم زمین است دراسمان انجا که فرشتگان هستند عام ملکوت است ایشان رای دیگری دارد انجاهم عالم ملک است ودرست  است حضرت مسیح علیه السلام در عالم چهارم است باوجودانکه  انسان است درعالم فرشتگان است وحضرت ابرهیم علیه السلام درعالم هفتم است که عالم فرشتگان است وایشان وفرزندان شهید  وفرزندانیکه که  زود فوت کردند وبه  بلوغ نرسیدندویتیمان درنزد ایشان است یکعالم خاص است که ملکوت گفته میشود  فقط  خاص چهارده مععصوم است مقام حضرت ابراهیم علیه ال همین بس که عالم ملکوترا از زمین دید دنی که  زود فوت کردند وبه  بلوغ نرسیدندویتیمانی  وبچهه های که زود فوت کردند وبه  بلوغ نرسیدند- درنزد ایشان به کمال میرسند- این عالم ملکوت مرکز روح ساختن برای بشریت وجن وفرشتگان بطور کلی ذی الشعوریان درسطح بالا هستد-خوب اگر خداوندمنان میخواست روح را خق کند دیگربه عالم ملکوت نیاز ندارد بلکه درچهاردمعصوم علیهم السلام الاجمعین ظرفیتی مشاهدهکرد که میتواند  الگو خداوندمنان درروح را  بسازند—درحدیث است فرزندان را صاحب کما .مهارت کنید بهمیزانی که یادمیگرنند انهارامسئول کنید وبعدد بانها مشورت کنید واگر درست میگویند عمل کنید یاعمل کنند- پس درانجا روح ها ساخته وپرداخته میشود- این روح ها  بهنزدیکترین ستاره بیت المعمور میرسد این روح همراه جسم خصوصیات جسمی دران بصورتی  واردمیشود یا جسم درعالی خود برابر ان روح ساخته وپرداخته میشود- مختار است که به سمت جلو برودویا بعقب برود  درجای را به اوج برساند ویا به تاریکی ببرد هرکس براساس  درک وشخصیت سازی بامفهوم اسلامی بسازد بران اساس  عمل میکند ولذت میبرد  حتی خودرا به کشتن میدهد ودران راه کوشش میکند وتبلیغ میکند- وحا ل باید نور برتاریکی مسلط شود- این فلسفه عاشورا وکربلا است امامحسین علیه السام از حضرت قاسم علیه السلام وحضرت علی اکبر  علیه السلام سئوالمیکند واگر جنگ شد نظرشما چیست اینجا است ان تربیت ملکوتی خودرانشانمیدهد که احلا من العسل ازعسل شیرین تراست زیرانور خودرا نشانمیدهد وافشانی میکند حضرت امام صادق علیه السلام میفرمایدعمویمنحضرت عباس صلواته الهعلیه والسم نافذ بصیرت بود بصیرترامطلق اورده است درتمام ابعاد بهعمق زیادی رسیده است چرادرخاندان علی علیه السلام پرورش شده است هرلحظه حرکت باامام حسین علیه السلامدرجای از اوج یادگرفته میشد خاصیتمنبه نور است هرچه خورشید بیشتر ظاهرشود نورانیت هم بیشتر ظاهر میشود اربعینهم شمهای ازاین نورا راظاهر میکند بهاندازه ظفیت های که بوجودامده است ویا ازغیب ساطع میشود